  • 21. Data: 2010-09-07 09:20:49
    Temat: Re: pobieraczek.pl straszy?
    Od: mi <m...@o...pl>

    ikarek wrote:
    > Punkty od 1 do 3 sa calkowicie nierealne, nie mówiac
    > juz o takich drobiazgach, jak np. ustalenie kto z kilku
    > osób zamieszkalych pod danym adresem cos tam
    > skrobnal w internecie - oczywiscie o ile nikt sie nie
    > przyzna dobrowolnie :)

    Wykazujesz zbytni optymizm. W II PRL, jak to w państwie neo-kolonialnym
    w dodatku o proweniencji sowieckiej, nie ma jednolitego prawodawsta by
    można było zawczasu znać wykładnię. Tu się wyinterpretuje, tu się nagnie
    fakty, innych się nie dostrzeże i można wyszyć każdemu dowolne wdzianko
    na potrzebę chwili.

    A wracając do cytowanej sytuacji to zdarzało się często, że jakaś menda
    w aktach a priori założy, że zrobił to np. ojciec rodziny albo
    najstarszy syn. Oczywiście bazując na doświadczeniu życiowym, mądrości
    narodów i swoich umiejętnościach paranormalnych. Potem powielone na
    pięćdziesiąt sposobów, przemieszane z różnymi wypowiedziami świadków
    może być podstawą wyroku kolejnej mendy, której nie będzie się chciało
    dociekać jak było. A na koniec menda Trollson będzie kpił, że szamocący
    się na grupie w desperacji nieszczęśnik doigrał się za swoje.

    W II PRL wciąż w życiu publicznym są mendy ukształtowane za pierwszej
    PRL. I mają swoje nawyki. Choć jest też wielu porządnych funkcjonariuszy
    to mendy potrafią zaleźć za skórę.

    mi

  • 22. Data: 2010-09-07 10:27:45
    Od: "ikarek" <l...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl>

    Użytkownik "mi" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    mi, jeśli chodzi o Twoją ocenę naszego systemu
    sprawiedliwości - to ja się z nią zgadzam, z każdym
    słowem, które napisałeś.

    Natomiast odnoszę się do konkretnej sytuacji, gdzie firemka
    prowadzi działalność, której legalność kwestionuje UOKiK.
    Firma ta nie ma żadnego racjonalnego interesu w tym aby
    wkładać tak wielki nakład sił i środków w ściganie pojedynczego
    czlowieka dla paru zlotych. Zwłaszcza, że nawet gdyby się
    namordowali i doprowadzili do rozprawy, to wyrok będzie
    zależał od widzimisie sędziego.

    Tej firmie chodzi o zysk, osiągany zerowym nakładem,
    przy pomocy automatu rozsyłającego maile.

  • 23. Data: 2010-09-09 21:43:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 6 Sep 2010, rpc5jhg wrote:

    > Ale co myslicie powinienem zrobic? W koncu usluga nie zostala wykonana.

    W kwestii formalnej: ostatnie sformułowanie nie jest żadnym argumentem.
    O ile mowa o usłudze o ch-rze zlecenia albo "świadczenia gotowości",
    to fakt że klient z usługi nie korzystał nie dowodzi braku obowiązku
    zapłaty.
    Dajmy na to - fakt że ktoś nie korzystał z telefonu nie uprawnia
    do niepłacenia abonamentu (nawet jak to jest zupelnie nowy telefon
    i jeszcze nigdy z niego nie dzwoniono).
    (nie ma to *nic* do dyskusji czy *w tym przypadku* zapłata się nalezy
    czy nie, podważam jedynie konkretny argument!)

    pzdr, Gotfryd