  • 1. Data: 2010-09-05 18:48:55
    Temat: Zatrzymanie swiadka?
    Od: "ww3" <w...@o...pl>

    http://www.tvn24.pl/-1,1672257,0,1,smierc-ciezarnej-
    21_latki-kierowca-byl-pijany,wiadomosc.html

    Pasazer zostal zatrzymany w areszcie. Na jakiej podstawie?

  • 2. Data: 2010-09-05 19:00:26
    Temat: Re: Zatrzymanie swiadka?
    Od: Przemysław Bernat <p...@w...pl>

    Dnia Sun, 05 Sep 2010 20:48:55 +0200, ww3 napisał(a):

    > http://www.tvn24.pl/-1,1672257,0,1,smierc-ciezarnej-
    21_latki-kierowca-byl-pijany,wiadomosc.html

    > Pasazer zostal zatrzymany w areszcie. Na jakiej podstawie?

    Idź spytaj sędziego, który się pod tym podpisał. Może zrobią mu
    współudział, może rzucił się z pięściami na policjanta, a może w kieszeni
    miał skręta - nie wiadomo.

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek

  • 3. Data: 2010-09-05 19:20:36
    Od: "WW3" <w...@o...pl>

> [...]
    >
    > Idź spytaj sędziego, który się pod tym podpisał. Może zrobią mu
    > współudział, może rzucił się z pięściami na policjanta, a może w kieszeni

    Narazie to areszt policyjny, wiec sedziego nie bylo. Jaki Wspoludzial? Jako pasazer?

  • 4. Data: 2010-09-05 19:36:43
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-09-05 21:20, Użytkownik WW3 napisał:

    > http://www.tvn24.pl/-1,1672257,0,1,smierc-ciezarnej-
    21_latki-kierowca-byl-pijany,wiadomosc.html

    > Narazie to areszt policyjny, wiec sedziego nie bylo. Jaki Wspoludzial? Jako
    pasazer?

    Zatrzymano go do momentu złożenia zeznań, od ręki nie mógł
    bo był pijany. Wytrzeźwieje, złoży i wyjdzie.

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2010-09-05 19:39:27
    Od: "WW3" <w...@o...pl>

    > Zatrzymano go do momentu złożenia zeznań, od ręki nie mógł
    > bo był pijany. Wytrzeźwieje, złoży i wyjdzie.

    To wiem, tylko pytanie moje czy mozna zgodnie z prawem zatrzymac swiadka.

  • 6. Data: 2010-09-05 19:47:15
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

    Użytkownik "ww3" <w...@o...pl> napisał

    > Pasazer zostal zatrzymany w areszcie.

    A w którym miejscu to wyczytałeś?

    K.

  • 7. Data: 2010-09-05 19:56:11
    Od: "WW3" <w...@o...pl>

    > A w którym miejscu to wyczytałeś?
    "Wraz z mężczyzną, który został przy kobiecie, trafił do aresztu. Obydwaj
    mężczyźni byli pijani. "

  • 8. Data: 2010-09-05 20:03:48
    Od: Przemysław Bernat <p...@w...pl>

    Dnia Sun, 05 Sep 2010 21:39:27 +0200, WW3 napisał(a):

    > To wiem, tylko pytanie moje czy mozna zgodnie z prawem zatrzymac swiadka.

    Można i nawet trzeba. Utrudni się wtedy na przykład mataczenie i
    uzgadnianie zeznań. Jak znam życie, to chwilowo wszyscy są narąbani, ale
    pewni tylko tego, że prowadził ktoś inny, a nie on sam. Na tym etapie
    trudno ustalić kto jest sprawcą, kto ofiarą, a kto świadkiem. Dla ich
    własnego dobra noc na państwowym może być wskazana.

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek

  • 9. Data: 2010-09-05 20:06:19
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-09-05 21:39, Użytkownik WW3 napisał:

    > To wiem, tylko pytanie moje czy mozna zgodnie z prawem zatrzymac swiadka.

    Tak.
    Paragrafu nie podam, nie pamiętam ale kiedyś prawnik wyjaśniał
    mi że jak najbardziej można.

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2010-09-05 21:35:31
    Od: "Cezar" <c...@i...pl>

    > Pasazer zostal zatrzymany w areszcie. Na jakiej podstawie?

    Przede wszystkim to zaloz, ze pismak napisal co chcial i jak sam zrozumial.
    A sa oni raczej dosyc debilni (specjalisci od wszystkiego...) i maja
    tendencje do upraszczania i nieswiadomego przekrecania faktow i ich prawnego
    znaczenia (ba na swiadome przekrecanie tak aby to sie trzymalo kupy sa za
    glupi i nie maja wiedzy). Dalej pismaki zamiennie uzywaja terminow prawnych
    i np dla nich dochodzenie i seldztwo to jedno, tak samo jak areszt i
    zatrzymanie.
    Jak juz zalozysz powyzsze, to mozna czytac ich wypociny.

    Poza tym to mamy tu raczej osobe podejrzana (bo nie wiadomo dokladnie jak
    sprawa przebiegala), a taka to mozna zatrzymac art 244kpk.

    Nadto ciekawa jest informacja o tym, ze po kilku godzinach mial jeszcze 0,5
    promila. W praktyce nie da sie udowodnic mu ze byl "nietrzezwy" w chwili
    zdarzenia, bo nie wiadomo co robil przez te kilka godzin (np mogl pic).

    Cezar