  • 1. Data: 2004-05-05 16:07:56
    Temat: pobicie ofiary wypadku
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Ave!

    Mam takie pytanko zainspirowane czyjąś wypowiedzą z jednego forum.

    Mianowicie gość (naastolatek zdaje się) jechał sobie motorkiem
    (motorowerem konkretnie) powoli (koło 50, zresztą tymi tak wiele więcej
    się nie da ;) ), i przez nieuwagę wymusił pierwszeństwo na małym fiacie.

    OK, jego wina.

    Ale teraz zaczyna się 'kabaret', bo gdy sobie leżał na jezdni ze
    złamanym obojczykiem i połamanymi żebrami, z maluszka wyskoczył babsztyl
    i zaczął dzieciaka szarpać.

    Czy to czasem nie podpada pod kodeks karny? Pobicie dziecka, w dodatku w
    tym momencie niepełnosprawnego ruchowo?

  • 2. Data: 2004-05-05 17:01:09
    Temat: Re: pobicie ofiary wypadku
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com>

    a...@l...SPAM_PRECZ.com news:c7b3fm$52f$1@news2.ipartners.pl

    > Czy to czasem nie podpada pod kodeks karny? Pobicie dziecka, w dodatku w
    > tym momencie niepełnosprawnego ruchowo?

    IMHO podpada podwojnie, bo nie tylko napasc ale i nie udzielenie pomocy,
    ale prawnikiem nie jestem

    ~~~
    GG-1175498 ____| ]____,
    Rafal 'Raf256' Maj X-( * )
    Rafal(at)Raf256(dot)com ,"----------"

  • 3. Data: 2004-05-05 21:41:11
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:c7b3fm$52f$1@news2.ipartners.pl...

    Oczywiście, że to niedozwolone. Z tym, że można to tłumaczyć szokiem
    sprawcy i sprawa się rozejdzie po kościach. Zresztą szarpanie jest ścigane
    z oskarżenia prywatnego, bo raczej w jego wyniku cięższych obrażeń nie
    można doznać.

  • 4. Data: 2004-05-05 22:38:55
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia śro 5. maja 2004 23:41 opublikowane na
    pl.soc.prawo podpisane Robert Tomasik:

> [...]
    > sprawcy i sprawa się rozejdzie po kościach. Zresztą szarpanie jest ścigane
    > z oskarżenia prywatnego, bo raczej w jego wyniku cięższych obrażeń nie

    ??? Jak nie? Gość po wypadku leży. A może ma złamany kręgosłup? Szarpanie
    może go zabić albo uczynić kaleką na całe życie!

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 5. Data: 2004-05-05 23:01:30
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > ??? Jak nie? Gość po wypadku leży. A może ma złamany kręgosłup?
    Szarpanie
    > może go zabić albo uczynić kaleką na całe życie!

    Może. No ale imputowanie jej usiłowanie ciężkiego uszkodzenia ciała, to
    moim zdaniem lekkie przegięcie. A twój wniosek - zresztą bardzo słuszny
    skądinąd - do tego prowadzi. Tak, czy inaczej chilową niepoczytalność
    udowodnisz w tym wypadku spokojnie. Nie warto kruszyć kopii.

  • 6. Data: 2004-05-06 00:00:21
    Od: "xmarcel" <x...@b...gazeta.pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:c7brra$geo$1@news.onet.pl...

    > . Tak, czy inaczej chilową niepoczytalność
    > udowodnisz w tym wypadku spokojnie. Nie warto kruszyć kopii.

    a czy babsztyl, ktory _traci_poczytalnosc_ z powodu wymuszenia na niej
    pierwszenstwa powinna dalej miec prawo jazdy??

    pozdro
    xmarcel

  • 7. Data: 2004-05-06 14:51:23
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "xmarcel" <x...@b...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > a czy babsztyl, ktory _traci_poczytalnosc_ z powodu wymuszenia na niej
    > pierwszenstwa powinna dalej miec prawo jazdy??

    Wiesz, to mogła być dość osobliwa próba reanimacji. Na zasadzie "no obudź
    się pan!". Ludzie różnie reagują.