eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawopo 12 latach dowiedzialem sie ze spadek jest wiekszy niz poczatkowo myslalem › Re: po 12 latach dowiedzialem sie ze spadek jest wiekszy niz poczatkowo myslalem
    Date: Mon, 05 Nov 2012 20:12:37 +0100
    From: p47 <k...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: po 12 latach dowiedzialem sie ze spadek jest wiekszy niz poczatkowo
    myslalem

    > Ale przy próbie ruszenia może się dowiedzieć.
    > I to wystarczy :)

    Nie rozumiem, co masz na myśli,- jak pisałem X dowiedział się o tej
    kasie nie "przy próbie ruszenia", ale np. po 10 latach od otwarcia
    spadku odnalazł w skrytce za szafą wyciąg bankowy z nr konta dawno
    zamarłego testatora, który sporządził zwięzły testament "wszystko moje
    dziedziczy X"..

    > A to zależy, a jakiej formie te pieniądze "leżą".
    > Jak jest to paczka banknotów w szafie to niewykluczone że tak.
    > Ale jak są to pieniądze na koncie albo imienna skrytka bankowa
    > to przecież bez "papierów" z sądu bank (czy inna instytucja) tego
    > nie wyda.

    No ale sąd dawno już zatwierdził spadek w ten sposób, np" nieruchomośc i
    dom, meble oraz środki na kontach bankowych odziedziczył X,- w znanych
    mi sprawach spadkowych sad nie podawał kwotowo sum na rachunkach tylko
    stwierdzał ogólnie jak określony majątek dzielił, szczególnie, gdy jest
    jeden spadkobierca.
    A więc spadkobierca ma co w banku okazać.
    Wycenić spadek nalezy dla US w celu okreslenia wysokości podatku

    > To w ustawie o podatku od spadków i darowizn jest kontrukcja "uchylacza
    > przedawnienia". Przedawnienie zacznie biec od momentu, w którym US
    > dowiedział się o tych 10M$, a nie od momentu kiedy zostały przejęte
    > w posiadanie.

    Tu nie chodzi o przedawnienie, ale o termin opłacenia podatku i od
    kiedy US zacznie naliczać odsetki (od ewent. dodatkowej płatnosci) , od
    otwarcia spadku, czy od zgłoszenia po latach dodatkowej jego części.

    > Zastanów się, co możesz zrobić z 10 milionami, żeby mieć gwarancję że
    > US nie spyta "a skąd miał pan pieniądze?"

    Daj mnie p. Boże tylko takie kłopoty..;-)