  • 1. Data: 2007-07-31 21:59:48
    Temat: plakat, powiekszenie, podmiana elementow
    Od: Tomek Usinowski <n...@n...land>

    Witam,

    Znajomy otworzyl kawiarnie, szuka teraz elementow wystroju.
    Znalazl plakat w empiku, jednak nie ma mozliwosci zamowienia
    wiekszego rozmiaru. Czy jesli zakupic taki plakat i zrobic
    z niego powiekszenie to narusza sie w ten sposob jakies prawa?
    Co w przypadku dodania jakiegos elementu do calosci?
    Np. logo restauracji na widniejace na plakacie pudelko, zamiana
    elementow trzymanych w rekach przez ludzi itp.

    Tomek Usinowski

  • 2. Data: 2007-07-31 22:06:52
    Temat: Re: plakat, powiekszenie, podmiana elementow
    Od: "Krzysztof Nowaczyk" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomek Usinowski" <n...@n...land> napisał w wiadomości
> [...]
    > wiekszego rozmiaru. Czy jesli zakupic taki plakat i zrobic
    > z niego powiekszenie to narusza sie w ten sposob jakies prawa?

    IMHO tak.

    > Co w przypadku dodania jakiegos elementu do calosci?
    > Np. logo restauracji na widniejace na plakacie pudelko, zamiana
    > elementow trzymanych w rekach przez ludzi itp.

    A nie lepiej poprosić kogoś o zrobienie kolażu, zdjęć kompozycyjnych za
    opłatą? I mieć później, po zawarciu umowy z wykonawcą, pliki z możliwością
    ich wielokrotnego wykorzystania? Kłopotu mniej i uczciwiej :)

    --
    Pozdrawia Krzysztof Nowaczyk
    www.photosquad.pl/galeria

  • 3. Data: 2007-07-31 22:20:32
    Od: Tomek Usinowski <n...@n...land>

    > IMHO tak.

    A cos konkretniej? :)

    > A nie lepiej poprosić kogoś o zrobienie kolażu, zdjęć kompozycyjnych za
    > opłatą? I mieć później, po zawarciu umowy z wykonawcą, pliki z możliwością
    > ich wielokrotnego wykorzystania? Kłopotu mniej i uczciwiej :)

    Jak nie bedzie mozliwosci legalnego wykonania takiego powiekszenia to
    trzeba bedzie cos pomyslec. Jednak fajnie by bylo gdyby sie udalo,
    plakat ciekawy a i znajomy jak cos znajdzie i wie, ze wlasnie tego
    mu trzeba...to ciezko mu odpuscic :)

    Swoja droga, bywajac w pubach itp. widuje czasem na scianach jakies
    wydruki z domowych atramentowek powieszone w antyramach itp. kwiatki.
    Piksele widoczne takze pewnie poprostu wydrukowane fotki z sieci.

    Tomek Usinowski

  • 4. Data: 2007-07-31 23:16:59
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 31.07.2007 Tomek Usinowski <n...@n...land> napisał/a:
    > A cos konkretniej? :)

    Ogólnie art. 17.
    Prawdę mówiąc, to nie jestem pewien, czy nawet ten wyjściowy, niezmieniony
    egzemplarz wolno mu ot tak sobie zawiesić w miejscu publicznym.

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2007-08-01 08:38:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 1 Aug 2007, Marcin Debowski wrote:

    > Ogólnie art. 17.
    > Prawdę mówiąc, to nie jestem pewien, czy nawet ten wyjściowy, niezmieniony
    > egzemplarz wolno mu ot tak sobie zawiesić w miejscu publicznym.

    O ile z resztą zastrzeżeń się zgadzam, to ostatnia uwaga mi się nie
    widzi.
    Co z tym:
    +++
    Art. 32.
    1. Właœciciel egzemplarza utworu plastycznego może go wystawiać
    publicznie, jeżeli nie łączy się z tym osišganie korzyœci majštkowych.
    ---
    Bo na mój gust, jeśli wstęp do lokalu jest bezpłatny, to wystawienie
    publiczne nie łączy się z osiąganiem korzyści!

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2007-08-01 09:06:34
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 01.08.2007 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> napisał/a:
> [...]
    > Bo na mój gust, jeśli wstęp do lokalu jest bezpłatny, to wystawienie
    > publiczne nie łączy się z osiąganiem korzyści!

    Zapewne łaczy się posrednio, bo osiąganie korzyści jest w końcu celem tego
    przedsięwzięcia. MZ nie musi być to bezpośredni związek. Estetyka danego
    miejsca jest zapewne dobrana tak, aby potencjalnych klientów tam
    przyciagnąć. Elementem tej estetyki jest i ww. plakat.

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2007-08-01 09:18:46
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Wed, 1 Aug 2007 10:38:43 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Bo na mój gust, jeśli wstęp do lokalu jest bezpłatny, to wystawienie
    > publiczne nie łączy się z osiąganiem korzyści!

    A po co go tam właściciel powiesił? Czy nie po to by stworzyć miły nastrój
    i tym zainteresować klientów?
    Równie dobrze byś mógł napisać że robienie plakatów reklamowych też nie
    narusza PA, bo przecież nikt nie robi tego komercyjnie - klienci oglądają
    je za darmo ;-)

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 8. Data: 2007-08-01 09:40:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 1 Aug 2007, Henry (k) wrote:

    > A po co go tam właściciel powiesił? Czy nie po to by stworzyć miły nastrój
    > i tym zainteresować klientów?

    Ale IMO klienci nie płacą za oglądanie :>
    Jak na sali będzie regulamin, że "korzystający ze stolika muszą coś
    kupić", to owszem ;)
    Jak właścicielowi zaczną przyłazić tacy, co chcą POOGLĄDAĆ to sam
    stwierdzi że powiesił niewłaściwy plakat :> (i zdejmie).

    > Równie dobrze byś mógł napisać że robienie plakatów reklamowych też nie
    > narusza PA

    ???
    No jak sobie zrobisz plakat (sam zrobisz), to niby jak naruszasz PA?
    Wyrażaj się ściślej ;)

    > bo przecież nikt nie robi tego komercyjnie - klienci oglądają
    > je za darmo ;-)

    Przecież zabroniona będzie samo powielanie, a do tego prezentacja
    publiczna nie podpada pod dozwolony użytek, co zdajesz się
    sugerować!

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2007-08-01 10:17:27
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Wed, 1 Aug 2007 11:40:10 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Przecież zabroniona będzie samo powielanie, a do tego prezentacja
    > publiczna nie podpada pod dozwolony użytek, co zdajesz się
    > sugerować!

    Czyli mogę kupić 20 plakatów Mony Lisy w Empiku i powiesić na bilboardach*
    doklejając po spodem adres mojej restauracji? Super :-)

    * Art. 32 zezwala na prezentację publiczną swojego egzemplarza

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 10. Data: 2007-08-03 11:37:43
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 01 Aug 2007 11:40:10 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Ale IMO klienci nie płacą za oglądanie :>

    Nie płacą także za słuchanie muzyki. I co z tego - i tak tantiemy płacić
    trzeba.