  • 1. Data: 2007-07-31 21:28:42
    Temat: publiczne pomówienie
    Od: Marek <m...@N...gazeta.pl>

    Jestem informatykiem na etacie administratora sieci sieci. Dowiedziałem się
    niedawno, że....
    "Pożyczyłem koleżance pewnej osoby komputer (oczywiście służbowy) i wziąłem
    za to pieniadze" Generalne pressłanie wypowiedzi było takie: zarabiam na
    sprzęcie. Może jeszcze na podzespołach przy okazji naprawy uszkodzonych
    komputerów.

    Taką historyjkę opowiedziała pewna osoba w większym gronie w pracy. To
    koleżance tej osoby miałem pożyczyć ten służbowy komputer i na nim zarobić.
    Nie było to jednorazowe "wystąpienie".

    Całość jest oczywiście piramidalna bzdurą. O zdarzeniu wiem od jednej z
    osób obecnych przy rozmowie, próbuję ją namówić do poświadczenia zdarzenia.

    1. Pod jaki paragraf podpada takie pomówienie ?
    2. Jaką kara jest zagrożone ?
    3. Ścigane na drodze cywilnej (mam sam wystąpić do sądu) czy można zgłosić
    do prokuratury ?

    Generalnie: jak się za to zabrać ??? Podarować nie zamierzam, za uczciwie
    pracuję, by pozwolić na takie sk*. Absolutne minimum: porozmawiam z
    delikwentem i uświadomie zagrozenie, jakie na siebie ściąga opowiadaniem
    takich historyjek. Inna sprawa do wyjaśniemnia: ta osoba sama to wymyśliła,
    czy ktos jej to opowiedział?? Jeżeli została wypuszczona, to czy moze
    zostać na tą okolicznośc przepytana/przesłuchana celem ustalenia źródła
    pomówienia ???
    Będę wdzieczny za kazdą doradę.

    PS. Jak ci ludzie pracują, że mają czas na wymyślanie takich wrednych
    historyjek ???? /ale to już OT/

  • 2. Data: 2007-08-01 16:34:02
    Temat: Re: publiczne pomówienie
    Od: stern <s...@n...to>

    Świadomy znaczenia swych słów i odpowiedzialności przed prawem Tue, 31 Jul
    2007 23:28:42 +0200, Marek zeznał(a):

    > 1. Pod jaki paragraf podpada takie pomówienie ?

    Par. 1 Art. 212 kk - mozna sie zastanawiac czy przeslanki sa spelnione.

    Art. 24 k.c.

    > 2. Jaką kara jest zagrożone ?

    grzywna, ograniczenie wolnosci, albo pozbawienie wolnosci do 1 roku

    > 3. Ścigane na drodze cywilnej (mam sam wystąpić do sądu) czy można zgłosić
    > do prokuratury ?

    Ściganie to zawsze karne ;)
    Ale i tak sam musisz wystąpić do sadu, niezależnie od tego czy zdecydujesz
    się na postępowanie karne czy cywilne.

    > Generalnie: jak się za to zabrać ???

    1) Skontaktować się z kimś, kto wiec jak się za to zabrać ;)
    OR
    2) Poczytać przepisy prawa cywilnego (--> naruszenie dóbr osobistych)
    i karnego (--> pomówienie; sprawy z oskarżenia prywatnego)
    )
    > Podarować nie zamierzam, za
    > uczciwie pracuję, by pozwolić na takie sk*.

    Podaruj, szkoda Twoich nerwów

> [...]
    > wypuszczona, to czy moze zostać na tą okolicznośc
    > przepytana/przesłuchana celem ustalenia źródła pomówienia ???

    Zawsze warto rozmawiać :D
    Ale przesłuchania to raczej nie zrobisz, brak CI odpowiednich właściwości

    > Będę wdzieczny za kazdą doradę.

    nie wiem czy to była dorada, ale polecam się :D

    > PS. Jak ci ludzie pracują, że mają czas na wymyślanie takich wrednych
    > historyjek ???? /ale to już OT/

    tak samo jak admini mając czas na wypisywanie głupot na róznych forach
    (BP, NMSP)