  • 11. Data: 2003-05-15 13:37:14
    Temat: Re: piwo - wino - gorzała
    Od: "Wanda" <b...@w...pl>

    > Ustawa zabrania spozywania alkohou w miejscu jego sprzedazy!

    no niestety zgodzić się z tym nie mogę.
    zapisane prawo należy interpretować dosłownie ... co poeta miał na
    myśli płodząc ten bełkot ...to sprawa drugiej wagi.
    Gdyby ustawodawca chciał zabronić spożywania w miejscu sprzeaży
    zapis miałby brzmienie :
    "zabrania sie spozywania napojow alkoholowych na ulicach, placach i w
    parkach oraz w miejscu sprzedaży z wyjatkiem miejsc przeznaczonych
    do ich spozycia na miejscu. "

    wystarczy zapytać dowolnego polonistę - znawcę budowy zdań,
    a stwierdzi, że interpunkcja w przedmiotowym zdaniu złożonym
    nadaje taki sens temu zdaniu, że chlanie w sklepie jest dozwolone.

  • 12. Data: 2003-05-15 14:11:27
    Temat: Odp: piwo - wino - gorzała
    Od: "Joanna Grynfelder" <j...@g...pl>

    Ależ artykul brzmi doslownie:
    "Zabrania sie spozywania napojow alkoholowych na ulicach, placach i w
    parkach, z wyjatkiem miejsc przeznaczonych do ich spozycia na miejscu, w
    punktach sprzedazy tych napojow."

    a) gdyby nie bylo przecinka, sens bylby ten sam
    b)gdyby ustawodawca chcial wyłączyc z zakazu punkty sprzedazy, uzylby nie
    przecinka a sowa i , lub, oraz itp.

    ale nie sprzeczam sie, bo mam procedure na glowie
    pozdrawiam

    Asia

  • 13. Data: 2003-05-15 16:15:35
    Temat: Re: Odp: piwo - wino - gorzała
    Od: "Roman Gawron" <n...@N...gazeta.pl>

    Joanna Grynfelder <j...@g...pl> napisał(a):

    > Wlasnie pracuje nad procedura zabierana zezwolen sprzedawcom, ktorzy
    > sprzedaja alkohol nieletnim.Taki przewodnik dla gmin, kpa w pigulce. Zeby
    > SKO nie uwalalo ich decyzji.

    A mogłabyś przesłać to na priva? Też walczę z tą plagą.

  • 14. Data: 2003-05-15 18:00:20
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    Joanna Grynfelder wrote:
> [...]
    > punktach sprzedazy tych napojow."
    >
    > a) gdyby nie bylo przecinka, sens bylby ten sam

    Tak, ale co to zmienia.

    > b)gdyby ustawodawca chcial wyłączyc z zakazu punkty sprzedazy, uzylby nie
    > przecinka a sowa i , lub, oraz itp.

    Ale on ich tym zakazem w ogóle nie objął (chyba że znajdują się na
    ulicy, placu, w parku)
    Poza tym 'i' 'lub' 'oraz' nie znaczą w tekście prawnym tego samego (a
    przynajmniej nie powinny).

    KG

  • 15. Data: 2003-05-15 18:47:11
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    jacek wrote:
    > ps.
    > co to jest ulica powszechnie wiadomo (wraz z przyległym chodnikiem)
    > zaś "plac" i "park"... MUSZĄ ... posiadać tablice z jego oznaczeniem:
    > np. Plac Sikorskiego, Zawadzkiego ....plac zabaw (umieszczone przez
    > zarządcę lub administratora terenu)
    > co do parku... to tablica z REGULAMINEM tego parku.

    Co to jest plac i park też powszechnie wiadomo i nie wymaga to
    oznaczenia, bo niby na jakiej podstawie taki wymóg?

    KG

  • 16. Data: 2003-05-16 07:35:04
    Od: "Joanna Grynfelder" <j...@g...pl>

    Witam
    Bije sie w piersi i przepraszam, wybaczcie te dywagacje nuie na temat.
    Chcialam sobie udowodnic cos, co nie istnieje...Tym razem sobie wybaczam i
    skladam to na barki przemeczenia praca. A tu co nastepuje:

    Oczywiscie mozna spozywac alkohol w punktach sprzedazy alkoholu ( art 14
    ustawy o wychowaniu w trzezwosci) ale: zapomnialam dodac art 18, ktory ma tu
    kluczowe znaczenie.
    Art 18 mowi, ze sprzedaz napojow alkoholowych przeznaczonych do spozycia w
    miejscu lub poza miejscem sprzedazy moze byc prowadzona tylko na podstawie
    zezwolenia wydanego przez wojta ( burmistrza, prezydenta miasta)......
    czyli jak ma pozwolenie na sprzedaz to moze a jak nie ma to nie moze
    a ilosc punktow w ktorych na miejscumozna spozywac alkohol w danej
    miejscowosci jest okreslona w uchwale rady gminy, podobnie jak punktow
    sprzedazy alkoholu na wynos

    Asia

    wszystkich zainteresowanych przepraszam, ale sie sama
    skolowalam...czlowiekowi wydaje sie ze cos wie, zna a okazuje sie ze czasem
    ma zacmienia