  • 1. Data: 2002-06-19 20:14:22
    Temat: piractwo
    Od: "Ja_NoSiK" <j...@p...onet.pl>

    co tak wlasciwie grozi za posiadanie nielegalnych kopi programów

    --
    Ja_NoSiK
    email: j...@p...onet.pl

  • 2. Data: 2002-06-19 20:34:40
    Temat: Re: piractwo
    Od: Perfee <p...@a...waw.pl>

    > co tak wlasciwie grozi za posiadanie nielegalnych kopi programów

    grzywna rowna wielokrotnosci domniemanego zysku z ich uzywania...

    Perfee

  • 3. Data: 2002-06-19 20:37:41
    Od: "Ja_NoSiK" <j...@p...onet.pl>

    i mam jeszcze drugie pytanie w jaki sposob udowodnic ze posiadane
    oprogramowanie jest legalne (paragon, faktura???)

    --
    Ja_NoSiK
    email: j...@p...onet.pl

  • 4. Data: 2002-06-19 20:49:17
    Od: Perfee <p...@a...waw.pl>

    Dowodem jest posiadanie dowodu zakupu w uprawnionej przez producenta do
    sprzedazy firmie. Najlepiej faktura VAT. Problemem bywaja programy otrzymane
    w bundlu przy zakupie sprzetu przez internet jak i sam zakup programow poza
    granicami naszego kraju. Wylaczni przedstawiciele na Polske poddaja w
    watpliwosc legalnosc takiego oprogramowania w wiadomym celu.
    Tak czy inaczej -> dowod zakupu!!! nie jakas tam licencja...

    Perfee

  • 5. Data: 2002-06-19 20:56:13
    Od: "Ja_NoSiK" <j...@p...onet.pl>

    czyli np. kupilem zalozmy jakas gierke w internecie (legalna) i nie dostalem
    na nia rachunk to co w takim wypadku ? Traktowane to jest tak samo jak
    posiadanie kopi ??

    --
    Ja_NoSiK
    email: j...@p...onet.pl

    Uzytkownik "Perfee" <p...@a...waw.pl> napisal w wiadomosci

  • 6. Data: 2002-06-19 21:15:20
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl>

    Perfee wrote:

    > grzywna rowna wielokrotnosci domniemanego zysku z ich uzywania...
    >
    > Perfee

    Tutaj moze pojawic sie problem, gdyz uzywanie oprogramowania zazwyczaj
    nie przynosi zysku.
    Co wiecej.
    Wycena kosztu jego instalacji, wyszukiwania bledow, uczenia sie
    jest wielokrotnie wieksza od jego wartosci.

    Taki trend pojawia sie w aplikacjach do projektowania typu CAD.
    Jeszcze niedawno sprzedawane po 10.000 zl
    obecnie stanialy nieraz 10-krotnie,
    a dodatkowo producenci sie przescigaja w oferowaniu bezplatnych
    licencjonowanych wersji do uzytku niekomercyjnego, ale w pelni
    funkcjonalnych, z wszystkimi opcjami.

    Niestety rynek softu sie zamyka i tylko bardzo nieliczne aplikacje
    moge wygenerowac jakikolwiek zysk.

    Smutny jest przyklad Linuxa.
    Uwolnienie rynku, latwosc i taniosc produkcji CD spowodowalo zjawisko,
    ze do wielu czasopism dolaczane sa rozne dystrybucja Linuxa w roznych
    cenach i zalegaja polki za 10-15,20, 30 zl.

    Rynek jest juz nasycony i przesycony softem.
    Nowy soft, nowe programy nie generuja wartosci dodanej.

    Dlatego odchodzi sie od koncepcji wyceny softu wedlug przyniesionych
    zyskow, bo jaki zysk moga przyniesc gry, czy filmy na dvd, mp3, divixy.
    Zaden.
    Jedynie zabieraja czas.

    Gdy cena pamieci dalej spadnie, to nalezy oczekiwac powstania rynku
    programow w cartridzach na flash romach, jak do gameboya.
    512 Mb czy 1Gb i w gore.
    Podpisanych cyfrowo i prockow z podpisem cyfrowym i kluczem publicznym
    i w jednej chwili zakonczy sie rynek wtornego obrotu.

    Kazdy program bedzie podpisany fabrycznie pod okreslony procesor i tylko
    ten procesor. Klucz publiczny przesle jednorazowo producent programu.
    Ta technologia juz wlasciwie na dniach wchodzi w technice medialnej.
    Cyfrowo podpisane CD, DVD pod konkretny procesor.

    Jacek
    --
    World's First Holographic Computer incorporating Self(EGO) Technology
    fit to solve NP problems (knapsack algorithm) at light speed in n**@

  • 7. Data: 2002-06-19 21:33:04
    Od: Perfee <p...@a...waw.pl>

    > czyli np. kupilem zalozmy jakas gierke w internecie (legalna) i nie dostalem
    > na nia rachunku

    Musisz miec dowod ze zaplaciles! Dowod przeprowadzenia transakcj.

    Perfee

  • 8. Data: 2002-06-19 21:44:00
    Od: Perfee <p...@a...waw.pl>

    > Tutaj moze pojawic sie problem, gdyz uzywanie oprogramowania zazwyczaj
    > nie przynosi zysku.

    Poruszyles bardzo ciekawy watek tej sprawy. Moja wczesniejsza wypowiedz
    scisle dotyczyla moich doswiadczen zawodowych. Przy produkcji DTP, czy
    architektonicznej bardzo latwo sprawdzic jakie zyski odnosila dana firma. A
    skoro nie uzywala legalnie nabytego oprogramowania, to uzywala
    nielegalnego!!!
    Nie ma tu zadnej dyskusji z organem scigania. Posiadajac komputer w firmie
    musisz wykazac sie full legalnoscia KAZDEGO oprogramowania od systemu przez
    programy uzytkowe po kazdy shareware zainstalowany na badanym komputerze.

    Perfee

  • 9. Data: 2002-06-19 21:58:57
    Od: "Daniel/Dan/Sniegon" <d...@p...pl>

    > Tak czy inaczej -> dowod zakupu!!! nie jakas tam licencja...

    Hmmmm a dlaczego licencja nie???

    Pozdrawiam
    Dan

  • 10. Data: 2002-06-19 22:01:59
    Od: Piotr Majka <c...@l...link.pl>

    Perfee <p...@a...waw.pl> napisał(a):

    > grzywna rowna wielokrotnosci domniemanego zysku z ich uzywania...

    O, to jaki zysk przynoszą gry komputerowe?

    --
    Piotr "Charvel" Majka | PGP & GPG Public Key: finger c...@l...pl | Uin: 20873695
    GCM d- s-:- a- C++ UL++++ P+ L+++ E--- W+ N+++ !o !K w--- !O M V- PS+ PE !Y