  • 1. Data: 2002-06-19 19:16:57
    Temat: Jak to jest z tym ZUS - em
    Od: "Pejter" <p...@i...pl>

    Witajcie !

    20.12.2001 zarejestrowalem dzialalnosc gosp. na gminie. Zalatwilem regon i
    inne potrzebne dokumenty. Do zusu sie nie zglosilem poniewaz jak do tej pory
    nie uzyskalem zadnego przychodu. Dzisiaj dostalem pismo z ZUSu ponaglające
    mnie do zlozenia stosownych dokumentow czyli NIP, regon, oraz napisania od
    kiedy zaczalem dzialalnosc, czy wogole ja zacząlem a dlaczego jej nie
    zglosilem, lub ze nie rozpoczalem dzialalnosci wcale.
    W moim przypadku wygląda to tak ze jak do tej pory moja firma nie zarobila
    na siebie ani centa, mysle wiec ze powinienem napisac ze dzialalnosci wogole
    nie rozpocząlem .

    Prosze napiszcie co o tym myslicie.

    pozdrawiam
    Piotr

  • 2. Data: 2002-06-20 10:43:36
    Temat: Re: Jak to jest z tym ZUS - em
    Od: "DarekS" <d...@a...com.pl>

> [...]
    > W moim przypadku wygląda to tak ze jak do tej pory moja firma nie zarobila
    > na siebie ani centa, mysle wiec ze powinienem napisac ze dzialalnosci

    Z zusem sprawa ma się zdaje się trochę inaczej niż z US gdzie nie składasz
    PIT-5 dopóki nie osiągniesz dochodu do opodatkowania. IMO jeżeli zgłosiłeś
    rozpoczęcie działalności w US to powinieneś zgłosić również w ZUS i niestety
    płacenie składek nie jest uzależnione od tego czy firma ma przychód, czy
    nie.

    Darek

  • 3. Data: 2002-06-21 00:19:00
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 20 Jun 2002, DarekS wrote:

> [...]
    >+ PIT-5 dopóki nie osiągniesz dochodu do opodatkowania. IMO jeżeli zgłosiłeś
    >+ rozpoczęcie działalności w US to powinieneś zgłosić również w ZUS

    ...ale tego czy zgłosił w US nie napisał !

    Pozdrowienia, Gotfryd