    From: "zkruk [Lodz]" <z...@S...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: pieszy wszedl mi w samochod...
    Date: Wed, 19 Dec 2007 17:46:08 +0100

    1.5 miesiaca temu pieszy wszedl mi w samochod - mialem zielone, on
    czerwone - wpadl na moj bok
    zadzwonilem po karetke, po policje, karetka zawiozla chlopaka (lat 16) do
    szpitala - potluczenie
    ok... mlody z informacji policji przyznal sie - dostal mandat
    ale teraz chcialbym uzyskac odszkodowanie...

    mam AC - no ale dostane po znizkach

    wiec chcialbym sie skontaktowac z rodzicami chlopaka - napisalem wiec pismo
    na Policje zeby przekazali mi dane.
    w odpowiedzi dostalem jakis belkot i informacje, ze moge "dochodzic swoich
    roszczen na drodze cywilno-prawnej"
    wiec dzwonie na policje i pytam dlaczego nie przekazali mi danych
    w odpowiedzi uzyskalem informacje ze maja zakac :]

    pan Policjant byl mily i zaoferowal, ze sam zadzwoni i zapyta sie ich czy on
    moze przekazac moj numer
    Policjant oddzwonil i powiedzial, ze owi rodzicie nie zycza sobie i ze dosc
    mocno bylo nieprzyjemnie, a oni naskoczyli na niego...

    wczesniej pytalem sie na grupie samochodwej (po wypadku) co zrobic i kilka
    razy dostalem odpowiedz ze mam wyslac pismo na policje...
    wiec - czy dostalem zla rade - czy tez pan Policjant zle zna prawo

    czy tez - mam po prostu zalozyc sprawe w sadzie - choc nie wiem czy wtedy
    bedzie mi sie chcialo
    koszta naprawy to jakies 1500 zl - olac tego nie chce - bo jest to juz jakas
    kwota :]

    wiec najwazniejsze :
    1. czy policja powinna udostepnic mi dane?
    2. czy postepowanie sadowe jest dobrym pomyslem?
    3. czy jest jakis inny pomysl

    z gory serdecznie dziekuje

    --
    pozdrawiam