  • 1. Data: 2003-08-19 16:32:59
    Temat: Prawo autorskie
    Od: Przemek <s...@b...net>

    Witajcie. Chciałbym się was zapytać co sądzicie o tym istotnym
    fragmencie pewnej książki:
    "Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości
    lub fragmentu niniejszej pulikacji w jakiejkolwiek postaci jest
    zabronione. Wykonywanie kopii metodą kserograficzną, fotograficzną, a
    także kopiowanie książki na nośniku filmowym, magnetycznym i innym
    powoduje naruszenie praw autorskich niniejszej publikacji."
    Czy wobec tego nie wolno mi przepisać dosłownie ani jednego zdania z tej
    książki i wysłać go komuś?

  • 2. Data: 2003-08-19 18:28:12
    Temat: Re: Prawo autorskie
    Od: "Marcin Olender" <d...@p...onet.pl>

    "Przemek" <s...@b...net> wrote in message
> [...]
    > powoduje naruszenie praw autorskich niniejszej publikacji."
    > Czy wobec tego nie wolno mi przepisać dosłownie ani jednego zdania z tej

    Możesz. Patrz ustawa pr. autorskie - chyba artykuł 23 ( cyt. z pamięci ) o
    dozwolonym użytku własnym + można cytowac w celach naukowych, recenzowania
    itp. To jest problem z ludźmi, że nie potrafią zrozumieć, że nie wystarczy
    sobie cośtam napisać, aby się to stało prawem. Stąd choćby wywieszki typu
    "po odejsciu od kasy reklamacji nie uwzględnia się". Bzdety.

    Depi.