eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawopełnomocnictwo szczególne (sądowe) dla prokurenta niesamoistnego › pełnomocnictwo szczególne (sądowe) dla prokurenta niesamoistnego
    From: Olgierd <n...@n...problem>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: pełnomocnictwo szczególne (sądowe) dla prokurenta niesamoistnego
    Date: Tue, 19 Jun 2012 13:24:40 +0000 (UTC)

    Kolejne kuriozum SR dla m.st. Warszawy. Zdaniem wysokiego sądu strona
    postępowania sądowego (gospodarczego) nie może udzielić pełnomocnictwa
    szczególnego do prowadzenia sprawy przez prokurenta niesamoistnego
    (równocześnie pracownika), bo... skoro jest już prokurentem, to niechaj
    sobie podpisuje te kwity, ale w sposób zgodny z KRS.

    Jest to absurd do sześcianu, bo prowadzi do przekonania, że prokura, jako
    szczególny rodzaj pełnomocnictwa, de facto stanowi ograniczenie
    możliwości działania prokurenta (oraz ograniczenie możliwości wyboru
    pełnomocnika przez stronę postępowania). Słowem: każdej innej osobie
    (pracownikowi) można byłoby takiego pełnomocnictwa udzielić -- ale nie
    prokurentowi.

    Dodam, że model taki funkcjonuje od dobrych 2 lat, w tzw. międzyczasie
    sporządziłem i podpisałem pisma procesowe w 40-50 sprawach i jakoś to nie
    bolało.

    --
    pozdrawiam, Olgierd
    http://olgierd.rudak.org