  • 1. Data: 2002-09-08 12:45:50
    Temat: pekao
    Od: "Kropelka" <k...@n...serwery.pl>

    Moj chlopak ma konto w tym oto banku. Ma tam zdeklarowana stala wplate
    1000zl miesiecznie. Na konto wplywalo znacznie wiecej.
    Ale byl taki problem. Jesli wybieralismy pieniadze z bankomatu czy tez
    placili karta w sklepie transakcje te byly ksiegowane czasami nawet 1,5
    tygodnia pozniej.
    Znaczy to ze sprawdzajac dostepne srodki mielismy jeszcze iles tam
    pieniedzy.Pieniadze wybieralismy w roznych bankomatach i ich firmowych i
    innych. I te z innych bankomatow bank ksiegowal w miare szybko za to ze
    swoich mial wielki problem. Ale chyba my nie mamy obowiazku liczenia przy
    kazdej wyplacie ile jeszcze pieniedzy jest na koncie i kontrolowania tego??
    Kilka razy zdarzylo sie tak ze wybralismy wiecej pieniedzy niz bylo...
    wlasnie przez to ze bankomat pozwalal na to i pokazywal ze one sa na koncie.
    A pozniej bank ksiegujac pod koniec miesiaca zauwazal ze zuzylismy o 1000zl
    za duzo ... dzwonil z pretensjami byly odsetki itp. Na dodatek w "nowym"
    miesiacu te 1000 zl sobie wyrownywal a zatem pozbawial nas wiekszosci
    srodkow do zycia.
    Wkurzylismy sie i w zeszlym miesiacu nie wplacilismy tego 1000
    zdeklarowanego. A ze konto ma mozliwosc debetu (300zl) byl on tez wziety.
    Teraz bank zada on nas nie tylko tych 300zl debetu ale odetek od nich takich
    jak oprocentowanie konta
    Czy wolno im tak?????????????
    Mam gdzies taki bank ktory swoich bankomatow nie potrafi obslugiwac. Chcemy
    z niego zrezygnowac. Jak to najlepiej zalatwic???
    Kropelka

  • 2. Data: 2002-09-08 18:35:13
    Temat: Re: pekao
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@(USUN-TO)interia.pl>

    Użytkownik "Kropelka" <k...@n...serwery.pl> napisał w wiadomości

    <ciach> bo to nie ta grupa. Polecam--> pl.biznes.banki

    HaNkA

  • 3. Data: 2002-09-08 19:09:13
    Od: "Wiewióra" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kropelka" <k...@n...serwery.pl> napisał w wiadomości
    /ciach/
> [...]
    > swoich mial wielki problem. Ale chyba my nie mamy obowiazku liczenia przy
    > kazdej wyplacie ile jeszcze pieniedzy jest na koncie i kontrolowania

    Jak można nie kontrolować swoich pieniędzy? Jak można wydać dwa razy tyle
    ile się zarabia i tego nie zauważyć?
    Przydałoby się trochę rozsądku a nie najazdów na bank.

  • 4. Data: 2002-09-08 19:22:58
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Wiewióra" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Jak można nie kontrolować swoich pieniędzy? Jak można wydać dwa razy tyle
    > ile się zarabia i tego nie zauważyć?
    > Przydałoby się trochę rozsądku a nie najazdów na bank.

    Eee... IMHO autorka wątku ma trochę racji w tym, że bankomaty czasem
    zwyczajnie wprowadzają klienta w błąd podając nieprawdziwe dane.
    Tymczasem bank odnosi wyraźne korzyści z takiego stanu rzeczy naliczając
    odsetki itp.itd.

    A że stanu konta lepiej pilnować samemu to już inna sprawa.

    Pix

  • 5. Data: 2002-09-08 20:27:46
    Od: "Piotr C." <P...@M...com.INVALID>

    Użytkownik "pix" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zwyczajnie wprowadzają klienta w błąd podając nieprawdziwe dane.
    > Tymczasem bank odnosi wyraźne korzyści z takiego stanu rzeczy naliczając

    No ale jeśli 1) wypływy księgowane są z bardzo dużym opóźnieniem, 2) wpływy
    księgowane normalnie, 3) będziemy jednak kontrolować wydatki --> w każdym
    momencie mamy saldo wyższe niż rzeczywiste --> uzyskujemy większe odsetki,
    czy tak?

    pozdrawiam

  • 6. Data: 2002-09-08 20:36:09
    Od: "Daniel/Dan/Sniegon" <[nospam]dan@pf.pl>

> [...]
    > za duzo ... dzwonil z pretensjami byly odsetki itp. Na dodatek w "nowym"
    > miesiacu te 1000 zl sobie wyrownywal a zatem pozbawial nas wiekszosci

    <ciah>

    Ehhh ten Pekao :(
    Te ich cholerne bankomaty potrafia niezle wprowadzic w blad
    jak sie zapomni czy bralo sie 300 czy 400 a moze 500 zl dnia
    poprzedniego. Nigdy nie wiem czy mam jeszcze te 20-50 zl na koncie
    czy juz dawno je wydalem.
    Zerknij dokladnie do regulaminu jest tam kilka ciekawych punktow,
    ktore niestety zobowiazuja cie do kilkunastu rzeczy - miedzy
    innymi do kontroli swojego salda.

    Co do debetu - to maja prawo - zreszta to troche logiczne. Otrzymales
    debet ze wzgledu na to, ze zadeklarowales co miesieczne wplywy
    a bez nich to jakby nie bylo zerwanie umowy.

    Proponuje przeniesc sie np. do mBanku - od razu widac ile kaski
    jeszcze jest na koncie :)

    Pozdrawiam
    Dan

  • 7. Data: 2002-09-08 20:39:42
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Piotr C." <P...@M...com.INVALID> napisał w wiadomości

> [...]
    > księgowane normalnie, 3) będziemy jednak kontrolować wydatki --> w każdym
    > momencie mamy saldo wyższe niż rzeczywiste --> uzyskujemy większe

    Tak ;-)
    Tylko że to chyba byłoby jednak zbyt piękne - jesteś pewny, że bank wypłaca
    klientowi odsetki od nieistniejącego salda ?

    Pix

  • 8. Data: 2002-09-09 07:30:36
    Od: "Michal Kukula" <m...@a...net.pl>

    > Jak można nie kontrolować swoich pieniędzy? Jak można wydać dwa razy tyle
    > ile się zarabia i tego nie zauważyć?

    Mozna.
    Wiecej - bank ma obowiazek to sprawdzac.
    ]Przyklad - dwie karty, moja i zony, i kazde wydaje pieniadze niezaleznie.
    IMO oczywiste jest, ze Pekao drukujac na kwitku z bankomatu "Dostepne
    srodki: tyleatyle", w ytuacji kiedy jest mniej lub wiecej, poswiadcza
    nieprawde. I tyle.
    Ja juz dawno zmienilem bank.

    > Przydałoby się trochę rozsądku a nie najazdów na bank.

    Ja tam wymagam, zeby bank podawal prawdziwy stan konta i wiele bankow tak
    robi.

    Michal

  • 9. Data: 2002-09-09 07:46:45
    Od: "AJA" <n...@w...iie.pz.zgora.pl>

> [...]
    > odsetki itp.itd.
    >
    > A że stanu konta lepiej pilnować samemu to już inna sprawa.

    Ja powiem tak mam konto w PEKAO i jak narazie nei jest zle. Do jakiegos
    czasu bylo tak fakt ze po wyplatach w bankomacie naliczal po 2 dniach ..
    Ale obecnie po wyplacie z bankomatu rozlicza wszystko

    Nie wiem co do tego banku macie ejdyne co mi sie nei podoba to prowizje za
    stale zlecenia ..

    AJA

  • 10. Data: 2002-09-09 09:25:13
    Od: "Kropelka" <k...@n...serwery.pl>

    Użytkownik "Daniel/Dan/Sniegon" <[nospam]dan@pf.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > a bez nich to jakby nie bylo zerwanie umowy.
    >
    > Proponuje przeniesc sie np. do mBanku - od razu widac ile kaski

    Ja osobiscie mam konto w Millenium bo swego czasu to byl jedyny bank jaki
    znalazlam w ktorym jako studentka bez stalych wplywow moglam zalozyc konto.
    I jestem bardzo zadowolona. Jak wplacam pieniadze do banku to wychodzac z
    niego sprawdzam i mam je juz na koncie w bankomacie. Jak kupuje cos karta to
    wychodzac ze sklepu sprawdzalam i tych pieniedzy juz na koncie nie bylo. I
    tak powinno byc!!!
    A bank juz zmienilismy.. tzn on ma Lucas'a bo wygodne jest obslugiwanie
    konta przez internet. Tylko zalatwimy sprawe z Pekao do konca. I nigdy nie
    chce miec nic wspolnego z tym bankiem. AAA... swoja droga.. konto w pekao
    bylo dlatego ze jego szef ma tam konto i z tamtad robi wyplaty... czasami
    4-5 dni trzeba bylo czekac na zaksiegowanie wyplaty. W tym samym banku. Do
    innego tak nie moga zrobic bo o ile wiem placili by karne odsetki. Ale u
    siebie po co o to dbac.
    Kropelka