  • 11. Data: 2007-06-06 15:05:10
    Temat: Re: pędzenie bimbru
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    Użytkownik "kukikoko" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:f45sn3$5hu$1@news.onet.pl...
    > Witam,
    >
    > Jak jest w obecnych czasach prawnie uregulowane
    > pędzenie bimbru na własny użytek we własnym domu?
    > Można czy nie można?

    Ponieważ ustawa nie przewiduje wydawania zezwoleń na produkcję alkoholu
    etylowego poza działalnością gospodarczą, to produkcja taka, m.in. produkcja
    na własne potrzeby nigdy nie może być legalna.

    I KZP 23/04 :-(

  • 12. Data: 2007-06-06 15:32:41
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    szomiz napisał(a):
> [...]
    > etylowego poza działalnością gospodarczą, to produkcja taka, m.in. produkcja
    > na własne potrzeby nigdy nie może być legalna.

    to w takim razie zartowalem :)

    P.

    ps.
    a jaka jest sankcja za to ?
    --
    "W dniu radosnym zmartwychwstania niechaj układ Cię osłania. Niech Cię
    czeka samo dobro, niech los strzeże Cię przed Ziobrą, niech Cię CBA nie

  • 13. Data: 2007-06-06 16:24:44
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    Użytkownik "Sowiecki Agent"
    .pl> napisał w
    wiadomości news:f46k2e$rou$1@inews.gazeta.pl...
    > szomiz napisał(a):

    > to w takim razie zartowalem :)

    Tez zaluje ;-)

    sz.

  • 14. Data: 2007-06-06 17:13:44
    Od: "Przemek Lipski" <d...@e...WYTNIJ.pl>

    Użytkownik "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net> napisał w
    wiadomości news:f46inp$5e8$1@nemesis.news.tpi.pl...

> [...]
    > etylowego poza działalnością gospodarczą, to produkcja taka, m.in.
    > produkcja na własne potrzeby nigdy nie może być legalna.

    Hmmm, ustawa nie przewiduje wydawania zezwoleń na produkcję alkoholu poza
    działalnością gospodarcza. A czy ustawa wyraźnie zakazuje produkcji
    prywatnej na użytej własny?? Czy produkkcja na własne potrzeby jest wyraźnie
    zabroniona, bo przeciez co nie jest zabronione jest dozwolone...

    Pozdrawiam Przemek

  • 15. Data: 2007-06-06 23:13:55
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2007-06-06 19:13 Przemek Lipski pięknie wystukał/a:

> [...]
    > prywatnej na użytej własny?? Czy produkkcja na własne potrzeby jest wyraźnie
    > zabroniona, bo przeciez co nie jest zabronione jest dozwolone...

    Nie będziesz zasmradzał ludziom mieszkań i truł ludzi jak mieszkasz w
    bloku. Policja się bimbrownikami zajmuje.

    --
    animka

  • 16. Data: 2007-06-07 05:38:35
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

> [...]

    > etylowego poza działalnością gospodarczą, to produkcja taka, m.in.
    > produkcja na własne potrzeby nigdy nie może być legalna.

    Z uwagi na to , ze jest to forum poświęcone prawu (a nie pl.soc.magiel),
    proszę o podstawę prawną ukarania obywatela za domowy wyrób bimberku na
    własne potrzeby.
    Jak już wcześniej napisałem jest to całkowicie legalne, więc proszę nie
    wymagać ode mnie "udowadniania braku zakazu" ;)

    --
    Pzdr
    Leszek

  • 17. Data: 2007-06-07 07:14:12
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    Użytkownik "Nostradamus" <l...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > Jak już wcześniej napisałem jest to całkowicie legalne, więc proszę nie
    > wymagać ode mnie "udowadniania braku zakazu" ;)

    Ustawa z dnia 2 marca 2001 roku o wyrobie alkoholu etylowego oraz
    wytwarzaniu wyrobów tytoniowych, art 12a ust.1 plus sygnatura, ktora
    podalem.

    sz.

  • 18. Data: 2007-06-07 07:33:17
    Od: "WM " <c...@N...gazeta.pl>

    Nostradamus <l...@p...fm> napisał(a):

> [...]
    > Jak już wcześniej napisałem jest to całkowicie legalne, więc proszę nie
    > wymagać ode mnie "udowadniania braku zakazu" ;)

    Tu są aktualne przepisy:
    http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=open&id=
    WDU20062081539
    A tu ich omówienie:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Bimber

    ''W nowej ustawie znalazł się jednak artykuł 1 ust. 2 mówiący,
    że nie stosuje się jej wobec napojów wytworzonych domowym sposobem
    i nieprzeznaczonych do obrotu, a w ust. 3 - że napoje,
    o których mowa w ust. 2 nie mogą być wytwarzane
    bezpośrednio w wyniku destylacji po fermentacji alkoholowej.
    Artykuł 44 tej samej ustawy mówi natomiast, iż wyrabianie napojów
    spirytusowych bez odpowiedniego wpisu do rejestru jest zakazane
    i podlega karze (tak jak do tej pory - do 1 roku pozbawienia wolności),
    a wyrabianie ich w znacznych ilościach - karze odpowiednio surowszej
    (do 2 lat), przy czym sprzęt służący do wyrobu tych napojów podlegać może
    z wyroku sądu konfiskacie niezależnie od tego, czyją jest własnością''

    WM

  • 19. Data: 2007-06-07 08:46:20
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    Użytkownik "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net> napisał w
    wiadomości news:f48bgq$d3d$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Ustawa z dnia 2 marca 2001 roku o wyrobie alkoholu etylowego oraz
    > wytwarzaniu wyrobów tytoniowych, art 12a ust.1 plus sygnatura, ktora
    > podalem.

    Tak jak podstawą karania kierowców jest kodeks wykroczeń który określa
    określaną karę za określone wykroczenie a nie kodeks drogowy, tak podany
    przez ciebie zapis ustawy nie jest podstawą karania za pędzenie jakże
    smacznego napoju;)

  • 20. Data: 2007-06-07 11:02:02
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    ?