  • 1. Data: 2006-04-10 20:54:52
    Temat: parkowanie na osiedlu
    Od: "anti00" <a...@p...onet.pl>

    Cześć czy ktoś z Was jest w stanie podpowiedzieć jak wyjśc z pewnego problemu a
    mianowicie:
    Na naszym osiedlu jest wspólnota, a włąściwie każdy budynek to wspólnota 6 wspólnot.

    Pojawił sie problem z parkowaniem , ponieważ nia ma tyle miejsc co samochodów ,
    ktorych przybywa, ludzie staja gdzie popadnie. Ulica osiedlowa jest zapchana,
    staja na chodnikach ciezko jest zarówno przejachac jak i przejsc po chodniku.

    Administracja zaslania sie bezradnościa, dzieciaki nie mają jak bezpiecznie
    przejsc przez droge.

    Zastanawiam sie czy mozna w jakis sposob rozwiazac ten temat, czy prawa wyciaga
    tu pomocna dlon. Czy Policja lub straz moze reagowac zabrac samochody ktore
    parkuja w sposob niedozwolony. Zastawiona jest nawet brama przeciwpozarowa.
    Kurcze cos chyba musi byc na takich ludzi.

    Pozdrawiam Ant.

  • 2. Data: 2006-04-10 21:12:53
    Temat: Re: parkowanie na osiedlu
    Od: sg <a...@s...org.pl_WITHOUT>

    anti00 napisał(a):
> [...]
    > parkuja w sposob niedozwolony. Zastawiona jest nawet brama przeciwpozarowa.
    > Kurcze cos chyba musi byc na takich ludzi.

    tak, wzywasz policję, samochód, który parkuje na chodniku musi
    pozostawić (chyba) przynajmniej 1,5 chodnika dla pieszych. Brama nie
    może być zastawiona.

  • 3. Data: 2006-04-10 21:36:40
    Od: "MarkS" <s...@i...pl>

    > tak, wzywasz policję, samochód, który parkuje na chodniku musi pozostawić
    > (chyba) przynajmniej 1,5 chodnika dla pieszych. Brama nie może być
    > zastawiona.

    A czy przypadkiem nie jest tak że na drodze wewnętrzej należącej do
    spółdzielni/wspólnoty nie jest to do końca prawda ?? Chodzi mi o uprawnienia
    Policji na takim terenie/drodze. Pytam z ciekawości bo wydaje mi się że
    kiedyś coś takiego przeczytałem.

    Pozdr
    MarkS

  • 4. Data: 2006-04-10 21:46:35
    Od: "anti00" <a...@p...onet.pl>

    Właśnie dlatego pytam, też tak słyszałem, że policja zasłania sie terenem
    wspólnoty. ALE jeżeli na tym osiedlu ktoś bedzie o 2:00 puszczał muzyke na cały
    regulator to policja zareaguje. Zatem dlaczego z punktu łamania prawa te
    sytuacje maja być różnie potraktowane ?

    Ant

  • 5. Data: 2006-04-10 21:55:40
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    anti00 napisał(a):
> [...]
    > regulator to policja zareaguje. Zatem dlaczego z punktu łamania prawa te

    Bo Prawo o ruchu drogowym obowiązuje (z paroma wyjątkami) jedynie na
    drogach publicznych. W przeciwnym przypadku musiałbyś np. wyjeżdżając z
    własnego garażu na własne podwórko jeździć w pasach z zapalonymi
    światłami ;-)

    M.

  • 6. Data: 2006-04-10 22:02:02
    Od: "PaPi" <tanie@dranie>

    > Bo Prawo o ruchu drogowym obowiązuje (z paroma wyjątkami) jedynie na drogach
    > publicznych.

    Droga spoldzielcza/wspolnoty jesli jest dopuszczona do ruchu wszystkich pojazdow
    jest droga publiczna.

    PaPi

  • 7. Data: 2006-04-10 22:03:25
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Maciej Bebenek napisał:
> [...]
    > drogach publicznych. W przeciwnym przypadku musiałbyś np. wyjeżdżając z
    > własnego garażu na własne podwórko jeździć w pasach z zapalonymi

    Trzymając się jak najbliżej prawej krawędzi podjazdu.

    -------------------+
    -------------------+

  • 8. Data: 2006-04-10 22:03:58
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    PaPi wrote:
    > Droga spoldzielcza/wspolnoty jesli jest dopuszczona do ruchu wszystkich pojazdow
    > jest droga publiczna.

    Dyskusyjne to.

    -------------------+
    -------------------+

  • 9. Data: 2006-04-10 22:06:11
    Od: "anti00" <a...@p...onet.pl>

    po tej dordze jezdza tylko mieszkancy,
    nikt poza nimi (no z wyjatkami gosci) nie jezdzi.

    problem jest taki jak postapic z ludzmi ktorzy za nic maja poszanowanie
    wspolnego dobra i parkuja gdzie im sie podoba.

  • 10. Data: 2006-04-10 22:11:00
    Od: a...@p...onet.pl

    > Trzymając się jak najbliżej prawej krawędzi podjazdu.

    do żartów to forum pomyliliście :)