  • 1. Data: 2005-11-24 17:28:37
    Temat: paragon ze sklepu jako dowód ....(alibi)
    Od: "Cinek" <g...@S...fm>

    Witam
    Mam taką sprawę.
    11.09.2005 wariat drogowy stworzył niebezpieczną sytuację, narażając ludzi
    na niebezpieczeństwo. Momentalnie sprawa została telefonicznie zgłoszona na
    policje, wraz z podaniem nr rejestracyjnego i opisem samochodu. Policjanci
    zidentyfikowali pojazd i jego właścicieli (matka i syn) i telefonicznie
    skontaktowali sie z , jak sie okazało siostrą delikwenta który
    najprawdopodobniej prowadził samochód. Okazało sie ze gościa nie ma teraz
    ale bedzie za chwile. Za ten czsa policjanci dojechali na dane osiedle
    znaleźli samochód i udali sie do właścicieli. Tam nie zostali wpuszczeni, i
    przez matkę poinformowani zostali ze "delikwenta" niema. A ona nie wie kto
    prowadził jej auto:). Po jakimś czasie wspomniany stawił się na policje z
    dziewczyną i stwierdził ze go nie było wtedy w krakowie tylko w
    Międzyzdrojach, nie potrafił powiedzieć gdzie dokładniej ponieważ biwakowali
    na dziko (gratuluje dziewczynie ze sie we wrześniu zdecydowała na taki
    biwak) Ponadto wg. opowiadań policjantki byli nieskładni w zeznaniach nie
    mieli na potwierdzenie zadnego biletu kolejowego (pewnie jechali na gapę)
    tylko paragon na zakup batona. Czy to wystarczy?

    Moja prośba jest taka. Przyśle mi ktoś paragon ze swojego miasta :) bede
    miał alibi jak kogoś zabije:)
    No i oczywiście pytanie. Jeśli samochód został zidentyfikowany i jest troje
    świadków zdarzenia, ale nie ma pewności co do sprawcy, czy właściciel auta
    bedzei pociągnięty do odpowiedzialności, skoro nie umie powiedzieć kto go
    prowadził?

    --
    Pozdrawiam Marcin

  • 2. Data: 2005-11-24 17:40:38
    Temat: Re: paragon ze sklepu jako dowód ....(alibi)
    Od: Marcin Szawurski <x...@x...pl>

    Cinek wrote:

> [...]
    > bedzei pociągnięty do odpowiedzialności, skoro nie umie powiedzieć kto go

    Jak będą wystarczająco sprytni to wszyscy (łączeni z właścicielem) się
    wywiną. Dziękuj ustawodawcy.

  • 3. Data: 2005-11-24 17:57:37
    Od: buraxta <b...@g...com>

    Marcin Szawurski wrote:
    > Jak będą wystarczająco sprytni to wszyscy (łączeni z właścicielem) się
    > wywiną. Dziękuj ustawodawcy.

    Jakiś czas temu była tutaj dyskusja i z tego co pamiętam właściciel
    samochodu musi wskazać osobę, która go używała, albo sam ponosi
    odpowiedzialność.

    --
    // \\
    // // // http://www.buraxta.int.pl \\ \\ \\

  • 4. Data: 2005-11-24 17:58:12
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Marcin Szawurski napisał(a):

    > Jak będą wystarczająco sprytni to wszyscy (łączeni z właścicielem) się
    > wywiną. Dziękuj ustawodawcy.

    Niby jak wszyscy? Może opisz swoje rozumowanie.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."

  • 5. Data: 2005-11-24 18:34:46
    Od: "Marcin Wasilewski" <radmar@usun_to.gorzow.mm.pl>

    Użytkownik "buraxta" <b...@g...com> napisał w wiadomości

    > Jakiś czas temu była tutaj dyskusja i z tego co pamiętam właściciel
    > samochodu musi wskazać osobę, która go używała, albo sam ponosi
    > odpowiedzialność.

    Nie ponosi odpowiedzialność, tylko popełnia wykroczenie, polegające na
    tym, że nie potrafi wskazać kto kierował jego/jej samochodem.

  • 6. Data: 2005-11-24 22:04:10
    Od: Marcin Szawurski <x...@x...pl>

    Johnson wrote:

    > Niby jak wszyscy? Może opisz swoje rozumowanie.

    Przypominam co najmniej 2 sposoby jakie się przewinęły na liście:

    "1. Informuję, że samochód pożyczyłem niejakiemu panu Jirzi Havrankowi,
    mieszkającemu, jak mówil, w Pradze"

    "2. Odmawiam odpowiedzi na pytanie, ze względu na fakt, że mogłoby to
    narazić na odpowiedzialność karną osobę najbliższą. Jak pan mówi? Że
    chodzi jedynie o wykroczenie? Ma pan racje, ale ja mam podstawy
    przypuszczać, że ta osoba najbliższa kogoś przejechała po pijanemu i w
    związku z tym nie chcę wam ułatwiać pracy."

  • 7. Data: 2005-11-24 22:08:55
    Od: Marcin Szawurski <x...@x...pl>

    Marcin Szawurski wrote:

    > "1. Informuję, że samochód pożyczyłem niejakiemu panu Jirzi Havrankowi,
    > mieszkającemu, jak mówil, w Pradze"

    Chociaż ja wiem..lepiej pożyczać samochód mieszkańcom Nikaragui albo
    Konga, albo dajmy na to Somalii.

  • 8. Data: 2005-11-24 22:20:16
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Cinek" <g...@S...fm> napisał w wiadomości

    Winę trzeba dowieść. A jeśli faktycznie byli tam na dziko pod
    namiotem? Wiem, ze szansa niewielka, ale mimo wszystko.

  • 9. Data: 2005-11-24 22:22:10
    Od: Marcin Szawurski <x...@x...pl>

    Robert Tomasik wrote:
    > Użytkownik "Cinek" <g...@S...fm> napisał w wiadomości
    >
    > Winę trzeba dowieść. A jeśli faktycznie byli tam na dziko pod
    > namiotem? Wiem, ze szansa niewielka, ale mimo wszystko.

    Ja się coraz bardziej przychylam, że powinno być domniemanie winy
    właściciela pojazdu.

  • 10. Data: 2005-11-24 22:39:29
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin Szawurski" <x...@x...pl> napisał w wiadomości

    > Ja się coraz bardziej przychylam, że powinno być domniemanie winy
    > właściciela pojazdu.

    Nie da się tego wprowadzić z dwóch powodów. Po pierwsze jest to
    niezgodne z międzynarodowymi standardami i w prowadzenie takiego
    unormowania naraziło by nas na kolejne przegrane procesy przed
    międzynarodowymi trybunałami. Po drugie nie wiadomo co zrobić, jak
    jest kilku współwłaścicieli do pojazdu. Przecież wiadomo, że wszyscy
    nie kierowali jednocześnie.