  • 1. Data: 2005-11-24 16:38:33
    Temat: Własny znak drogowy
    Od: z...@p...onet.pl

    Witam

    Posiadam mały plac na który często wjeżdzają auta i go blokują. Czy mam prawo
    samodzielnie na swoim terenie postawić znak drogowy np. "zakaz wjazdu"?

    Pzdr

  • 2. Data: 2005-11-24 16:52:14
    Temat: Re: Własny znak drogowy
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    z...@p...onet.pl wrote:

    > Posiadam mały plac na który często wjeżdzają auta i go blokują. Czy mam prawo
    > samodzielnie na swoim terenie postawić znak drogowy np. "zakaz wjazdu"?

    Własny? Prywatny? To nie lepiej postawić szlaban?

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)

  • 3. Data: 2005-11-24 16:53:08
    Od: "Lewis" <l...@p...onet.pl>

    > Posiadam mały plac na który często wjeżdzają auta i go blokują. Czy mam
    > prawo
    > samodzielnie na swoim terenie postawić znak drogowy np. "zakaz wjazdu"?

    "Teren Prywatny!!" nie prościej?

    Lewis
    red GSF 400

  • 4. Data: 2005-11-24 17:21:04
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Lewis" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > "Teren Prywatny!!" nie prościej?

    Nie prościej, bo o ile znak zakaz ruchu czy zakaz zatrzymywania będzie
    wiążący, to tablicą "Teren prywatny" możesz sobie ... .

  • 5. Data: 2005-11-24 17:46:08
    Od: "Lewis" <l...@p...onet.pl>

    > Nie prościej, bo o ile znak zakaz ruchu czy zakaz zatrzymywania będzie
    > wiążący, to tablicą "Teren prywatny" możesz sobie ... .

    Ale na to zezwoleń ZTCW nie trzeba a zakaz ruchu to już chyba trzeba coś
    załatwiać..

    Lewis
    red GSF 400

  • 6. Data: 2005-11-24 17:54:04
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Robert Tomasik wrote:

    > tablicą "Teren prywatny" możesz sobie ... .

    Chyba lepszym rozwiazaniem jest kupic
    dlugi lancuch i odgrodzic wjazd :)

    --
    W kraju rzadzonym przez duzych zlodziei mali złodzieje tylko
    dostosowują się do reguł ....................... http://tiny.pl/xxfl

  • 7. Data: 2005-11-24 22:15:39
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "mariposa doux" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Chyba lepszym rozwiązaniem jest kupić
    > długi łańcuch i odgrodzić wjazd :)

    Lepszym, nie lepszym, ale na pewno skuteczniejszym. Łańcuch ma tę
    wadę, że i właściciel terenu musi go otwierać. No i warto wspomnieć,
    że taki łańcuch musi być odpowiednio oznakowany, by w niego nie
    wjechał ktoś przez przypadek, bo wówczas odpowiedzialność cywilna
    poniesie właściciel placu.

  • 8. Data: 2005-11-24 22:16:23
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Ale na to zezwoleń ZTCW nie trzeba a zakaz ruchu to już chyba trzeba
    coś
    > załatwiać..

    Jeśli to teren prywatny, to nie potrzeba żadnych zezwoleń. Właściciel
    stawia znak i to sprawę załatwia.

  • 9. Data: 2005-11-25 08:07:14
    Od: SzerszeN <s...@t...pl>

    Robert Tomasik wrote:

    > Jeśli to teren prywatny, to nie potrzeba żadnych zezwoleń. Właściciel
    > stawia znak i to sprawę załatwia.

    i tyle jego ze sobie ten znak postawi bo zadnej mocy prawnej miec nie bedzie

  • 10. Data: 2005-11-25 08:45:11
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    SzerszeN napisał(a):

    > i tyle jego ze sobie ten znak postawi bo zadnej mocy prawnej miec nie
    > bedzie

    Tak ?
    Załóżmy, że stawiam znak ... WJeżdża ktoś na posesję, wzywam
    policję, informuję, że pojazd taki a taki złamał zakaz ruchu.
    Przyjeżdża policja - wlepia mandata ...

    Skąd policja ma wiedzieć, czy znak ma "moc" czy nie ? Sprawdzić
    alkomatem ?

    Czy policja wozi przy sobie wykaz znaków mających "moc".

    Czy jak złamiesz zakaz ruchu i złapie Cie na tym policja,
    prosisz o udokumentowanie, że znak ma moc ????

    --
    |______ Stasio Podróżnik
    o/________\o PMS: 525tds E34 PRRC: Jackson [RIP] + AT 71 Magnum