  • 1. Data: 2005-11-24 18:33:32
    Temat: Poświadczanie nieprawdy
    Od: krixy <k...@p...poczta.pl>

    Na co naraża się osoba, która składa wniosek w sądzie np. o alimenty
    podając w nim jako powód nieprawdziwe fakty jak też w uzasadnieniu tegoż
    podaje nieprawdę?

  • 2. Data: 2005-11-24 18:38:33
    Temat: Re: Poświadczanie nieprawdy
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    krixy napisał(a):
    > Na co naraża się osoba, która składa wniosek w sądzie np. o alimenty
    > podając w nim jako powód nieprawdziwe fakty jak też w uzasadnieniu tegoż
    > podaje nieprawdę?

    Naraża się na oddalenie powództwa.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."

  • 3. Data: 2005-11-24 18:49:32
    Od: krixy <k...@p...poczta.pl>

    Johnson napisał(a):

    > Naraża się na oddalenie powództwa.

    I jest to jedyna rzecz, na która naraża osoba składająca taki wniosek?
    Jeśli dobrze rozumiem to znaczy mogę zakładać dowolne wnioski, jeśli
    strona przeciwna
    akurat przypadkiem jest wstanie udowodnić mi kłamstwo to cóż wniosek
    oddalony, jeśli nie to mam, co chcę w końcu oddalenie wniosku nic nie
    kosztuje.

  • 4. Data: 2005-11-24 19:16:25
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    krixy napisał(a):

> [...]
    > akurat przypadkiem jest wstanie udowodnić mi kłamstwo to cóż wniosek
    > oddalony, jeśli nie to mam, co chcę w końcu oddalenie wniosku nic nie

    Nie wystarczy zgłosić twierdzeń faktycznych, trzeba je jeszcze udowodnić
    (art. 6 kc). Bo inaczej tylko sobie pogadasz. Sąd nie przyjmuje
    wszystkiego na wiarę, jeśli druga strona powie że twoje twierdzenia
    faktyczne na których opierasz powództwo są nieprawdziwe.
    To ty musisz udowodnić że to prawda, a nie druga strona że kłamiesz.
    A dodatkowo sąd złapie cię na kłamstwie w jednym miejscu to będzie miał
    podstawę do podważenia innych twoich twierdzeń, w skrajnych wypadkach
    nawet tych które są prawdziwe.

  • 5. Data: 2005-11-24 20:54:24
    Od: krixy <k...@p...poczta.pl>

    Johnson napisał(a):
> [...]
    > A dodatkowo sąd złapie cię na kłamstwie w jednym miejscu to będzie miał
    > podstawę do podważenia innych twoich twierdzeń, w skrajnych wypadkach

    Rozumiem, ale załóżmy taką sytuacje strona przeciwna udowodniła
    bezspornie, że całość pozwu plus jego uzasadnienie to jedno wielkie
    kłamstwo teoretycznie sędzia powinna jak piszesz oddalić wniosek jednak
    powód stara się dopiąć swego i składa kolejne pisma również
    poświadczające nieprawdę lub pół prawdę i sprawa toczy się dalej nikt
    nie przejmuje się ze sprawa wzięła swój początek od nieprawdziwego
    wniosku łudziłem się, że w tej sytuacji przynajmniej jakaś grzywna,
    która może przywołałaby stronę do porządku.
    Obecnie wygląda tak, że powód składa wniosek, który następnie przez
    świadków i pozwanego jest obalany, na co powód składa kolejny, który
    pozwany obala.... I tak w kółko.

  • 6. Data: 2005-11-24 22:18:25
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "krixy" <k...@p...poczta.pl> napisał w wiadomości

    To wiecznie trwać nie będzie i w pewnym momencie sąd to utnie
    oddalając powództwo.