  • 1. Data: 2008-10-29 21:50:31
    Temat: papierosy i ich sprzedaz powyzej ceny z opakowania
    Od: ">>Galeon<<" <b...@p...pl>

    Co grozi za sprzedawanie papierosów za cene wyzsza niz ta wydrukowana na
    opakowaniu?

    Czemu w barach lamie sie prawo i sprzedaje papierosy po wyzszych cenach?

  • 2. Data: 2008-10-29 21:56:51
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik >>Galeon<< napisał:
    > Co grozi za sprzedawanie papierosów za cene wyzsza niz ta wydrukowana na
    > opakowaniu?

    Doliczenie akcyzy.

    > Czemu w barach lamie sie prawo i sprzedaje papierosy po wyzszych cenach?

    A co my wróżki?

    --

    pozdrawiam
    Arek

    http://www.reputacja.net

  • 3. Data: 2008-10-29 21:58:45
    Od: "andreas" <a...@y...com>

    Użytkownik ">>Galeon<<" <b...@p...pl> napisał w wiadomości
    > Co grozi za sprzedawanie papierosów za cene wyzsza niz ta wydrukowana na
    > opakowaniu?
    >
    > Czemu w barach lamie sie prawo i sprzedaje papierosy po wyzszych cenach?

    Po pierwsze łamie się prawo, bo żadna ze stron transakcji nie jest
    zainteresowana jego przestrzeganiem.
    Po drugie nie łamie się prawa, bo cena papierosów jest bez zmian. Klient płaci
    więcej za usługę dodatkową, czyli na przykład za otwarcie paczki.

    --
    andreas

  • 4. Data: 2008-10-29 23:11:01
    Od: "Maciek C" <m...@o...pl>

    andreas wrote:
> [...]
    > Po drugie nie łamie się prawa, bo cena papierosów jest bez zmian.
    > Klient płaci więcej za usługę dodatkową, czyli na przykład za

    A czy przypadkiem cena na opakowaniu nie jest "sugerowaną ceną detaliczną"?

    Maciej C

  • 5. Data: 2008-10-29 23:36:55
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    andreas wrote:
> [...]
    > Po drugie nie łamie się prawa, bo cena papierosów jest bez zmian. Klient
    > płaci więcej za usługę dodatkową, czyli na przykład za otwarcie paczki.

    za orzeszki, kolego za orzeszki.

  • 6. Data: 2008-10-29 23:37:23
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Maciek C wrote:

    > A czy przypadkiem cena na opakowaniu nie jest "sugerowaną ceną detaliczną"?

    cos mi chodzi po głowie, że w przypadku papierosów i alkoholu tak byc
    nie może.

  • 7. Data: 2008-10-30 00:26:19
    Od: ">>Galeon<<" <b...@p...pl>

    andreas pisze:

    > płaci więcej za usługę dodatkową, czyli na przykład za otwarcie paczki.

    ale wtedy powinno byc na paragonie tak? papierosy 8ł otwarcie paczki 4zł ?

  • 8. Data: 2008-10-30 01:05:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 29 Oct 2008, >>Galeon<< wrote:

    > Czemu w barach lamie sie prawo i sprzedaje papierosy po wyzszych cenach?

    To nie jest takie pewne.
    W archiwach .podatki jest opis kiosku, który miał
    uprawnienia podatnika akcyzy - widać byli w takim miejscu, że
    im się opłacało.
    Oczywiscie "przyznam ze wątpię" jak chodzi o Twój opis, ale
    MOŻE tak być że bar nie łamie prawa.

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2008-10-30 05:42:08
    Od: "andreas" <a...@y...com>

    > ale wtedy powinno byc na paragonie tak? papierosy 8ł otwarcie paczki 4zł ?

    Na pewno na paragonie powinna być cała zapłacona kwota, ale jak to jest w
    praktyce to nie wiem, bo nigdy nie kupowałem papierosów (w knajpie).

    --
    andreas

  • 10. Data: 2008-10-30 07:37:53
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    > Co grozi za sprzedawanie papierosów za cene wyzsza niz ta wydrukowana na
    > opakowaniu?

    OIP to tam jest napisane "sugerowana cena".

    > Czemu w barach lamie sie prawo i sprzedaje papierosy po wyzszych cenach?

    Co masz na myśli pisząc "łamanie prawa"?

    j.