  • 1. Data: 2008-10-29 20:05:38
    Temat: Służba Celna, kontrola a zawartość samochodu
    Od: Tomek Głowacki <t...@t...o2.pl-invalid>

    Witam serdecznie,

    Od pewnego czasu nurtuje mnie pewna kwestia. Dużo jeżdżę po Polsce
    samochodem, auto jest firmowe. Zwykle, załadowane jest dużą ilością
    towaru, który nie jest własnością firmy, a zlecającego pewne prace mojej
    firmie na podstawie pewnych umów, sprzęt podlega montażowi w różnych
    lokalizacjach "należących" do zlecającego.

    Teraz sytuacja. Zatrzymuje mnie patrol Służby Celnej. Pytają - co to?
    odpowiadam. Pytają - czyje to? odpowiadam, zgodnie z prawdą. Ale... nie
    mam na to żadnych papierów. Po prostu, nie ma takiej możliwości. Ja nie
    widzę nigdy "części handlowej" zlecenia, część formalna też zwykle utyka
    na biurkach przełożonych (co, kto, komu, na jakiej podstawie i jak się
    rozliczamy).

    Wydaje mi się, że równie dobrze, Służba Celna mogła by to wszystko
    potraktować jako kontrabandę. Czy może się mylę? W jaki sposób wyjść
    obronną ręką takiej sytuacji nie mając papierów na znaczną ilość
    sprzętu który się wiezie?

    Pozdr,
    Tomek

  • 2. Data: 2008-10-29 20:46:00
    Temat: Re: Służba Celna, kontrola a zawartość samochodu
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Wed, 29 Oct 2008 21:05:38 +0100, Tomek Głowacki napisał(a):

> [...]
    > potraktować jako kontrabandę. Czy może się mylę? W jaki sposób wyjść
    > obronną ręką takiej sytuacji nie mając papierów na znaczną ilość

    Na szybko przeczytałem ustawę o transporcie drogowym. Nie wdawałem się w
    szczegółową analizę, ale mowa tu o różnych zaświadczeniach i zezwoleniach,
    czyżby bez papierów transport rzeczy jest niedozwolony ?????

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    http://foto.3mam.net/ kolej Warszawa galeria wielotematyczna

  • 3. Data: 2008-10-29 22:14:46
    Od: "Agall" <a...@m...ru>

    odpowiedź na szybko:
    1. w zasadzie przewóz innych towarów poza akcyzowymi (papierosy, alkohol),
    czy narkotyków w praktyce Służby Celnej nie obchodzi!
    2. interesuje natomiast
    a/ewentualne nie posiadanie winiety na ciężarówki
    b/używanie oleju opałowego zamiast ON
    c/sfałszowane dokumenty (dowody rejestr. prawa jazdy. CMR-ki)
    d/ przywóz do kraju odpadów
    e/przewóz nielegalnych przebywających cudzoziemców
    pozostałe czynności są zlecone na rzecz oraz w obecnośc ITD i Policji - z
    racji posiadania np. specjalnych psów, czy urządzeń probierczych
    i to było na tyle.
    Jeśli więc nie podpadasz pod powyższe to spoko i szerokiej drogi
    Pzdr. celnik