  • 1. Data: 2002-04-04 19:13:36
    Temat: oznaczenia cenowe
    Od: "edward" <e...@w...pl>

    witam
    czy ktos z Panstwa wie cos w temacie
    Ustawa z 1982 r w sprawie cen tzn.czy wszystkie artykuly musza miec
    naklejona cene czy nie ?
    o ile sie orientuje to w/w ustawa juz utracila moc prawna
    jest jakas nowa ale nie ma do niej przepisow wykonawczych cytuje za
    rzeczpospolita z dnia 07.01.02
    prosze o pomoc
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2002-04-04 20:00:51
    Temat: Re: oznaczenia cenowe
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl>

    On Thu, 4 Apr 2002, edward wrote:

    > Ustawa z 1982 r w sprawie cen tzn.czy wszystkie artykuly musza miec
    > naklejona cene czy nie ?

    A art. 137 ust. 1 KW też już nie obowiązuje? Nie sądzę.

    Poza tym jeśli towar nie jest oznaczony ceną, to domniemywa się że nie
    jest przeznaczony do sprzedaży - art. 543 KC. Więc może bojkotować takich
    sprzedawców, żeby poszli po rozum do głowy i działali w interesie klienta?

    Ta nowa ustawa jest z 5 lipca 2001, DzU 97/1050.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 3. Data: 2002-04-05 11:50:02
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl> wrote in message
    st...

> [...]
    > sprzedawców, żeby poszli po rozum do głowy i działali w interesie klienta?

    Inspekcje interpretowaly ten przepis w taki sposob, ze na kazdej sztuce
    towaru musi byc "metka".
    Wiec jesli jest paczka 50 zapalniczek , to na kazdej z nich musi metka byc,
    nie wystarczy, ze stoja na "podstawce" (wykonanej przez producenta)
    z podana cena ZA SZTUKE.

    Naprawde nie wiem, dlaczego chce Pan bojkotowac sprzedawce, ktory na jednej
    z 50 zapalniczek naklei cene...

    Boguslaw

  • 4. Data: 2002-04-05 13:58:01
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl>

    On Fri, 5 Apr 2002, Boguslaw Szostak wrote:

    > Naprawde nie wiem, dlaczego chce Pan bojkotowac sprzedawce, ktory na jednej
    > z 50 zapalniczek naklei cene...

    Ech, nie chodzi mi o taki rygoryzm. Miałem na myśli sytuację w której w
    całym sklepie nie ma ani jednej ceny na towarze - jest taka jedna
    księgarnia w Poznaniu, i oczywiście bojkotuję ją za to.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)