  • 1. Data: 2002-04-04 19:16:58
    Temat: prosba o pomoc
    Od: "Tomek K." <t...@w...pl>

    Witam,
    bardzo prosze grupowiczow o porade.

    Doreczono mi akt oskarzenia o czyn z art.177 par.1 kk
    Prokurator oskarza mnie, ze "umyslnie naruszyl zasady bezpieczenstwa...
    powodujac naruszenie czynnosci narzadow...powyzej dni 7 "
    Na policji w trakcie przesluchan przyznalem sie do winy, czyli do
    naruszenia zasad ruchu drogowego, ale nie powiedzialem, ze zrobilem to
    umyslnie. Tego mi nie zarzucano.
    Wymiar kary z pewnoscia bedzie inny niz, gdybym byl oskarzony o
    nieumyslne spowodowanie wypadku.
    W akcie oskarzenia napisano, ze postepowanie przbiegac bedzie w trybie
    zwyczajnym.
    Zamierzam zatrudnic/wynajac adwokata, bo chce wykazac, ze nie
    spowodowalem wypadku umyslnie.
    Mam dwa pytania:
    1. Ile (chocby w przyblizeniu) zaplace za adwokata, jesli chce, aby
    reprezentowal mnie na rozprawach oraz postaral sie o pomoc z tym "umyslne".
    2. Czy z adwokatem mam sie umowic na jakas kwote za "calosc", czy tez
    bedzie liczone osobno za kazde podanie, wniosek itp.
    Co w moim przypadku jest najkorzystniejsze?
    Nie mam zadnego doswiadczenia w podobnych sprawach.

    Z gory dziekuje za pomoc.

    tomekk

  • 2. Data: 2002-04-05 17:44:28
    Temat: Re: prosba o pomoc
    Od: "rob" <r...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "Tomek K." <t...@w...pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > Co w moim przypadku jest najkorzystniejsze?
    > Nie mam zadnego doswiadczenia w podobnych sprawach.
    Co innego umyslne naruszenie zasad ruchu drogowego, a co innego umyslne
    spowodowanie wypadku. Gdybys spowodowal umyslnie wypadek zarzut bylby
    zupelnie inny. Zarzucane ci przestepstwo jest przestepstwem nieumyslnym
    niezaleznie od tego czy umyslnie naruszyles zasady ruchu czy tez nie. Nie
    podales okolicznosci, wiec trudno powiedziec czy prokurator wlasciwie, czy
    tez troche "na wyrost" przyjal w zarzucie, ze naruszyles zasady ruchu
    umyslnie.
    Pytanie twoje bylo co prawda inne, ale najpierw to powinienes rozwazyc zanim
    zaczniesz walczyc o cos czego byc moze wygrac sie nie da.
    Pozdrawiam

    Rob