  • 21. Data: 2004-12-26 11:55:07
    Temat: Re: otwarcie drzwi akwizytorowi prosto w twarz
    Od: "ag" <o...@g...pl>

    news:1ar3lsp00ctqn.dlg@lepper.institute.com...

> [...]
    > szczegóły mnie nie interesują, bo ja mam standardowe drzwi - w sensie, że
    > standardowo otwierane. Zapoznam się z nimi szczegółowo jak będę chciał je
    > zmienić na inne. PRZED zmianą.
    > Opinia Straży ma zawierać informację, że otwarcie drzwi nie zablokuje
    > drogi
    > ewakuacyjnej. Szczegółowe informacje zapewne otrzymasz bez problemu u
    > wydającego pozwolenie (spółdzielni, ...) pod warunkiem, że powstrzymasz
    > się
    > od głupawych i szczeniackich uwag w stylu tej z łódką.
    no cóż - sądziłem że masz na mysli jakiś "państwowy" urząd w stylu nadzoru
    budowlanego, a nie po prostu spółdzielnię mieszkaniową ; w spółdzielni
    owszem, złożyłem pismo - ale było to pismo informujące o założeniu
    dodatkowych drzwi połączone z prośbą o przybycie ekipy remontującej w celu
    uzupełnienia pozostałych po montażu ubytków w tynkach ozdobnych; zostało to
    wcześniej ustalone z kierownikiem pionu technicznego i jako osoba regulująca
    płatności m.in. na fundusz remontowy w terminie nie miałem żadnych problemów
    z tym związanych; co do przepisów p/poż - drzwi po otwarciu nie blokują
    drogi ewakuacji gdyż znajdują się po przeciwnej stronie niż schody i
    otwierają się zamkami w kierunku rogu ścian;
    w przeciwieństwie do drzwi dodatkowych na klatce schodowej Prezesa
    spółdzielni (dotatkowa przeszklona ścianka - taki domofon za którym na
    kazdym pietrze jest dwoje drzwi) które po otwarciu nie tylko utrudniają ale
    wręcz uniemożliwiają ewakuację po schodach - po otwarciu opierają się na
    poręczy schodów;

    pozdr.
    ag

  • 22. Data: 2004-12-26 12:06:15
    Od: "pissmejker" <p...@t...pl>

    Użytkownik "ag" <o...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zgodę?
    > I skąd ma wynikać ta niekorzystna sytuacja?

    Dz.U.2002.75.690 (R) Warunki techniczne, jakim powinny odpowiadać budynki i
    ich usytuowanie.
    poczytaj a potem się wypowiedz co z tego zrozumiałeś.
    nieznajomość prawa i przepisów nie zwalnia cię od odpowiedzoalności -
    inaczej każdy z obywateli deklarowałby się jako kretyn :-)

  • 23. Data: 2004-12-26 12:09:37
    Od: "pissmejker" <p...@t...pl>

> [...]
    > zgodę?
    > I skąd ma wynikać ta niekorzystna sytuacja?

    Drzwi otwierane na zewnątrz
    Czy można bez zgody spółdzielni (mieszkam w bloku) zamontować drzwi, które
    będą otwierały się na klatkę schodową? Domyślam się, że drzwi otwierane w
    taki sposób mogą blokować korytarz, który służy również jako droga
    ewakuacyjna. Aby zamontować nowe drzwi muszę powiększyć otwór. Czy bez
    projektu mogę skuć 5 cm nadproża?

    W przypadku wymiany drzwi w budynku wielorodzinnym (bloku) zalecamy
    uzyskanie zgody Spółdzielni - choć nie jest to powszechnie praktykowane w
    naszym kraju. Zgodnie z art. 29/2 Prawa Budowlanego - wszystkie prace
    remontowe naruszające konstrukcję budynku wymagają pozwolenia na budowę. Do
    takich z pewnością należy przeróbka nadproża, będącego elementem
    konstrukcyjnym. Natomiast, zgodnie z Wytycznymi Technicznymi par. 242/4
    skrzydła drzwi po ich całkowitym otwarciu nie mogą zmniejszać wymaganej
    szerokości drogi ewakuacyjnej.
    Dlatego też, w większości bloków drzwi otwierane na zewnątrz nie są
    dopuszczalne.

  • 24. Data: 2004-12-26 21:32:43
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    > chodziło o sytuacje w której nie uprawniony do przebywania na terenie
    > prywatnym spółdzielni mieszkaniowej w celach zarobkowych roznoszący >
    > ulotki i majstrujący! mi przy klamce nagle obrywa po nosie bo mi się
    > akurat > śpieszy i nie mam czasu patrzeć przez wizjer czy akurat ktoś stoi
    > po >drugiej stronie drzwi otwierających się na zewnątrz; i tyle -

    A co powiesz, jak otwierając drzwi mastąpi ich przypadkowe kopnięcie przez
    spacerującego po klatce gościa i dostaniesz drzwiami w gębę? Fajno co?

    Pzdr
    Leszek