  • 41. Data: 2023-03-29 17:24:53
    Temat: Re: oszustwo i portal "osłaniający" oszusta
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 29.03.2023 o 17:19, J.F pisze:

    > Nie wie czy ze mną polemizujesz czy z Robertem,

    Ja też w sumie nie wiem - podałem przykład roberta, ty napisałeś że w
    sumie prawda, więc z wami razem;)

    > Ale IMO - nie taka bzdura - skoro towar nie dotarl,
    > to sa uzasadnione podejrzenia ze to sie skonczy oskarzeniem o oszustwo
    > i sprzedawce nalezy od razu przesluchiwac po postawieniu zarzutów.

    No ale robert tym razem twierdzi, że nie można wszczęć postępwania ani
    postawić zarzutów, bo żeby uzyskać dane to trzeba wszcząć postępwanie, a
    tego się nie da bo nie ma danych, których nie można uzyskać bez
    postępowania - paragraf 22 (oczywiście według roberta). No więc jest
    rozwiązani - można postawić "zarzuty (tym razem nie tak) z dupy" i
    wszystko rusza do przodu:P

    > Wiec nie wiem co tam Robert wymyslil.
    > Chce umorzyc sprawę z braku znamion przestępstwa? :-)

    NIe - nie chce wszcząć postępowania, bo dopoóki nie weszcze postępowania
    to nie ma uzasadnionych przyczyn żeby wszcząć postępowanie;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 42. Data: 2023-03-29 17:26:34
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 28 Mar 2023 00:30:39 +0200, Robert Tomasik wrote:
    > W dniu 26.03.2023 o 22:28, Shrek pisze:
    > Zawiadamiający najczęściej przychodzi i twierdzi, że nie dostał towaru.
    > O ile tylko nie da się na szybkiego sprawdzić, że dane sprzedającego są
    > lipne, to wykazanie, że sprzedający działał ze z góry powziętym zamiarem
    > jest ciężkie. Oczywiście każdy przypadek jest inny, ale przeważnie to
    > tak wygląda.

    No ale co chodzi? Wezwiesz na przesłuchanie, pokaze dowód nadania,
    to umorzysz sprawe.

    Chcesz umorzyc od razu?

    Ale przeciez nie mozesz przesłuchac bez postawienia zarzutów,
    bo jest spora szansa, ze wina lezy po jego stronie a nie poczty :-)

    > I teraz znowu musiałbyś przeczytać kawałeczek kodeksu postępowania
    > karnego. Mamy art. 15§3 kpk, który nakłada na ALLEGRO, czy OLX
    > udzielenie Policji pomocy, o ile ta prowadzi postępowanie. No i mamy
    > art. 17§1 1, z którego wynika, że nie wszczyna się postępowania, gdy
    > brak jest danych dostatecznie uzasadniających podejrzenie jego
    > popełnienia.

    Była płatność, a towaru nie ma - to nie jest dostateczne uzasadnienie
    na tym etapie?

    > Zapytać można po wszczęciu, a wszcząć, jakby się te dane
    > miało. Jest jeszcze konieczność przedstawienia postanowienia
    > prokuratora, a te można wydać też dopiero po wszczęciu.

    No wlasnie.
    Czyli nabywca zglasza sprawe ... i jak chcesz umorzyc?

    > I teraz wracamy do sedna. Każda sprawa jest inna. Jeśli faktycznie są
    > jakieś przesłanki, z których wynika, że to może być oszustwo, to jest
    > jeszcze kilka możliwości ominięcia tych pułapek zawartych w Ustawi o
    > Policji, ale jak przychodzi gość i mówi, że dostał niewłaściwego koloru
    > wiatraczek, no to nie dziw się.

    A co - kolor jest nieistotny?

    A kolor, i to nawet tylko delikatnie inny, może sugerowac, ze to nie
    jest oryginalny towar od markowego producenta.

    J.

  • 43. Data: 2023-03-30 01:49:07
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 29.03.2023 o 09:57, Michał Jankowski pisze:
    > No ale nie da się "na szybkiego sprawdzić", bo dane są już przez allegro
    > usunięte. Nie wystąpisz do allegro bez wszczęcia, a nie chcesz wszcząć,
    > bo nie ma danych. Paragraf 22 i do widzenia.
    No i dlatego łatwiej, jak samo ALLEGRO (przykładowo) złoży
    zawiadomienie. Bo oni te dane mają.
    --
    Robert Tomasik

  • 44. Data: 2023-03-30 01:53:22
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 29.03.2023 o 17:26, J.F pisze:

    > No ale co chodzi? Wezwiesz na przesłuchanie, pokaze dowód nadania, to
    > umorzysz sprawe. Chcesz umorzyc od razu?

    Chcę nie wszczynać. Mam czynności sparewdzające.

    > Ale przeciez nie mozesz przesłuchac bez postawienia zarzutów, bo jest
    > spora szansa, ze wina lezy po jego stronie a nie poczty :-)

    Zaczynasz to rozumieć. Dlatego przed wszczęciem go pytam.

    > Była płatność, a towaru nie ma - to nie jest dostateczne
    > uzasadnienie na tym etapie?

    Nie. To wystarczy do pozwu o wydanie towaru przed sądem cywilnym.

    > No wlasnie. Czyli nabywca zglasza sprawe ... i jak chcesz umorzyc?

    Mam Ci przepisać kilka wcześniejszych postów? Chyba nie ma sensu, bo
    skoro tam nie zrozumiałeś, to nadal nie pojmiesz.

    > A co - kolor jest nieistotny? A kolor, i to nawet tylko delikatnie inny, może
    sugerowac, ze to
    > nie jest oryginalny towar od markowego producenta.

    Może, ale do 305 pwp potrzebny wniosek uprawnionego, a kupujący nim nie
    jest - jeśli by nawet tak było.

    --
    Robert Tomasik

  • 45. Data: 2023-03-30 02:04:30
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 28.03.2023 o 15:50, Shrek pisze:
    > I tak to się właśnie odbywa. Wiem bo mnie wzywali zanim złożyłem
    > zawiadomienie.

    Aleś odkrył. Od kilku dni o tym piszę.

    > Biedna policja - żeby rjtki do kart podłączyli to można do allegro czy
    > innego olxa napisać - często po samych komentach widać (albo konto
    > zaweszone co wskazuje że to nie jednostkowy przypadek. I to mówi
    > człowiek co kartą telewizyjną namierzył gościa co radiostop nadawał, a
    > spojrzenie na stronę albo mail do operatora cię przerasta? Robić wam się
    > nie chce i tyle.

    Skoro widać, to po co kupujesz na takim koncie? Moze się godziłeś na to,
    że nie przyśle. Z uporem maniaka chcesz dowieść czegoś, czego w
    przyrodzie nie ma.

    > Ten co u niego byłem mówił, że nie lubi. Bo w cholerę jednostajnej i
    > nudnej roboty.

    Ja znam takich, co przy porannej zmianie są zmęczeni życiem - ale to już
    inna sprawa.

    > To że jest masa, to właśnie potwierdzenie tego, że nie są to jednostkowe
    > przypadki jak usiłujesz to zbagatelizować.

    Jednostkowe, bo dotyczą różnych sprzedających. Doświadczenie uczy, że w
    przeważającej większości ludzie jednak są uczciwi.

    > Czyli co - "chuj tam i pora na CSa"? Przestaliście ścigać ludzi bez
    > maseczek to teraz macie dużo czasu - może byście coś pożytecznego zrobili?
    > No ale co - przecież to podręcznikowe doprowadzenie do niekorzystnego
    > rozporządzenia mienim czy jakoś tak.

    Chyba "jakoś tak".

    > No jak nie pisało że uszkodzony...

    A był uszkodzony W CHWILI ZAWIERANIA UMOWY?

    > Bo sprzedający nie odpowiada?

    Jak nie odpowiada, to inna sprawa, choć mógł wpaść pod samochód i leżeć
    w szpitalu. Życie zna takie wypadki. Wyjazd na wczasy. Awaria poczty.
    Oczywiście można rzucić okiem na inne dane, czy się loguje do ALLEGRO
    przykładowo, ale na wiadomości nie odpowiada. Ale również trzeba wziąć
    pod uwagę, ze nie ma ustawowego obowiązku odpowiadania i zdarza się, ze
    kontrahenci się zepną i jeden przestaje odpowiadać - to też nei dowód
    oszustwa.

    > No masz pretensję, że oszukani ludzię zgłaszają się na policję i
    > twierdzisz że to nielogiczne.

    Ja twierdzę coś i jednocześnie twierdzę, ze to, co twierdze jest
    nielogiczne? Możesz to jakoś bardziej zrozumiale napisać?

    --
    Robert Tomasik

  • 46. Data: 2023-03-30 02:06:06
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 28.03.2023 o 15:51, Shrek pisze:

    > No lepiej epuapem. Ale nie każdy ma.
    W tym wypadku ePUAP to jest to samo, co email. jest orzeczenie sądu, że
    zawiadomienie o przestępstwie nie może być podpisane ePUAPem. Późno jest
    i nei chce mi się szukać, ale w skrócie jest wywód, że z kpk wynika, ze
    ma być podpis, a ePUAP, to nie podpis.
    --
    Robert Tomasik

  • 47. Data: 2023-03-30 06:37:14
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Skoro widać, to po co kupujesz na takim koncie?

    Bo jak kupowałem to nie było widać?

    > Moze się godziłeś na to,
    > że nie przyśle.

    WAT???

    > Jednostkowe, bo dotyczą różnych sprzedających. Doświadczenie uczy, że w
    > przeważającej większości ludzie jednak są uczciwi.

    Chcesz powiedzieć że niewysyłanie towaru, wysyłanie uszkodzonego albo
    niezgodnego z opisem i nie odpowiadanie na próby kontaktu to objaw
    uczciwości?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 48. Data: 2023-03-30 06:42:39
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > W tym wypadku ePUAP to jest to samo, co email.

    Trochę lepiej bo jest potwierdzenie.

    > jest orzeczenie sądu, że
    > zawiadomienie o przestępstwie nie może być podpisane ePUAPem.

    Oooo...

    > Późno jest
    > i nei chce mi się szukać, ale w skrócie jest wywód, że z kpk wynika, ze
    > ma być podpis, a ePUAP, to nie podpis.

    No ale epuapem wysyłasz skan z podpisem.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 49. Data: 2023-03-30 06:54:02
    Od: cef <c...@i...pl>

> [...]
    > zawiadomienie o przestępstwie nie może być podpisane ePUAPem. Późno jest
    > i nei chce mi się szukać, ale w skrócie jest wywód, że z kpk wynika, ze

    Zaraz pewnie wyjdzie, że jak ePUAP jest weryfikowany podpisem
    elektronicznym, to jednak jest inaczej :-).
    Nie wiem jak działa zgłoszenie w ten sposób czegoś na policji,
    ale większość portali instytucji urzedowych (BDO, UDT, serwisy gov)
    słabo działają z podpisem elektronicznym a znacznie lepiej
    profilem zaufanym. Pewnie dlatego, ze jak do czegoś dojdzie,
    to można obalić albo zaprzeczyć

  • 50. Data: 2023-03-31 02:06:12
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 30.03.2023 o 06:37, Shrek pisze:

    > Bo jak kupowałem to nie było widać?

    Czasem widać, że było widać.

    > WAT???

    Joul?

    > Chcesz powiedzieć że niewysyłanie towaru, wysyłanie uszkodzonego albo
    > niezgodnego z opisem i nie odpowiadanie na próby kontaktu to objaw
    > uczciwości?

    Pewnie nie, ale niekoniecznie musi to być oszustwo.

    --
    Robert Tomasik