  • 1. Data: 2011-01-25 18:43:52
    Temat: oszustwo allegro - paranoja - ważne!
    Od: allegrowy żuczek <b...@m...pl>

    witam,
    jakiś czas temu informowałem tutaj o tym jak zostałem oszukny przez
    sprzedawcę na allegro i ponieważ dysponowałem masą dowodów to zgłosiłem to
    policji, a policja nie widziała oszustwa, więc teraz opiszę ciąg dalszy
    sytuacji, mianowicie jak to się skończyło, oraz wyciągam wnioski:

    - policja odmawia wszczęcia dochodzenia uzasadniając Are17.1.1. kpk
    "Art. 17.1. Nie wszczyna się postępowania, a wszczęte umarza, gdy:
    1) czynu nie popełniono albo brak jest danych dostatecznie uzasadniających
    podejrzenie jego popełnienia,"
    co jest bardzo dziwne gdyż dostarczyłem dane uzasadniające podejrzenie dwóch
    zarzutów a na dwa inne zarzuty dostarczyłem dowody, a tak czytając sobie kpk
    to mogli by przecież umorzyć ze względu na niską szkodliwość społeczną, nie
    można by się wtedy przyczepić a tak taki kwiatek,

    - allegro odmawia wszelkich informacji na temat sprzedawcy tłumacząc się
    jakimiś niejawnymi wewnętrznymi regulaminami, odmawia nawet udzielenia tak
    prostej i błahej informacji czy allegro kontaktowało się ze sprzedawcą, oraz
    czy kontakt został nawiązany i jaki był jego skutek, oraz czy policja
    kontaktowała się z allegro w sprawie uzyskania niezbędnych danych,
    - przeglądając dokumentacji sprawy w prokuraturze zwróciła moją uwagę ilość
    zgromadzonej w sprawie dokumentacji (gruba teka), po zapoznaniu się z nią
    stwierdziłem że policja nie kontaktowała się z allegro w celu uzyskania
    informacji (albo nie umieściła tego w dokumentacji), że znajduje się tam
    cała masa nic nie znaczących dokumentów (np jakieś wielostronicowe wydruki
    chyba połączeń sieciowych, ale czyich nie wiadomo), natomiast co do sprawy
    na 4ry zarzuty jest odniesienie się zaledwie do jednego (nie mam pojęcia
    dlaczego) oraz przesłuchanie sprzedawcy też odnosiło się do tego jednego
    (sprzedawca oczywiście kłamał i łatwo to udowodnić), tak więc z lektury
    grubej taki dokumentacji nie wynikało nawet to dlaczego nie zostało nawet
    wszczęte postępowanie,

    oczywiście mogłem wnieść odwołanie, ale podejrzewam że dostał bym ponowną
    absurdalną odpowiedź, moje podejrzenia były uzasadnione więc nie widziałem
    sensu dalej tracić czas i pieniądze których i tak bym nie odzyskał, tutaj na
    grupie radzono sąd cywilny, ale myślę że kosztowało by to jeszcze więcej
    czasu i pieniędzy których i tak bym nie odzyskał,

    wnioski:
    - nie ma żadnego sensu zgłaszania przestępstw, czy oszustw, szkoda na to
    czasu i pieniędzy a sprawa i tak zostanie umorzona

    - allegro do tej pory wydawało mi się bezpiecznym sposobem zakupów (dane
    teleadresowe, numery kont, komentarze, jakieś "bezpieczne kontakty") a
    okazało się to wielką bzdurą, ta aukcja nic wspólnego z bezpieczeństwem nie
    ma, jak się zostanie oszukanym to żeby uzyskać z allegro odszkodowanie to
    trzeba zgłosić sprawę do sądu/policji (czyli praktycznie ponieść spore
    koszta) a jak postępowanie nie zostanie wszczęte to z odszkodowania nici,
    tak więc serwis nie daje nawet minium bezpieczeństwa, więc nie ma sensu tam
    robić zakupów, chociaż jest tam sporo dobrych sprzedawców i sporo towaru,
    więc zawsze można lupić poza allegro, wychodzi na to samo a taniej,

    - odniosłem uzasadnione podejrzenie że allegro celowo kryje jak może
    oszustów, bo pewnie ma z tego jakiś interes, po prostu nabiera wody w usta i
    odmawia najprostszych wyjaśnień czy odpowiedzi, jakiś czas temu allegro
    wprowadziło ukrywanie nicków osób uczestniczących w aukcji, teraz widzę że
    było to celowe działanie utrudniające namierzenie oszustów oraz zbieranie
    przeciw nim dowodów,

    - z analizy policyjnej dokumentacji do sprawy jasno wynika że cała uwaga
    policji była skierowana na to żeby kryć jak się da oszusta wszelkimi
    sposobami (a włożyli w to naprawdę sporo pracy z próbą zastraszenia
    zgłaszającego oszustwo włącznie)
    do tej pory zastanawiałem się co tak naprawdę zajmuje się
    policja/prokuratura poza graniem w telewizyjnych serialach typu "997" czy
    "sędzia anna maria wesołowska", teraz już wiem, zajmują się tuszowaniem i
    kryciem bandziorów, na to mają ogromne środki, masę czasu i ludzi, natomiast
    jak trzeba pomóc kowalskiemu to jest tłumaczenie że nie ma sprzętu, kasy i
    ludzi,dokładnie to widać na przykładach sprawy olewników czy kluski, czyli
    przestępcy i złodzieje są pod ochroną, a uczciwych ludzi się gnębi
    fotoradarami i wsadza do więzienia,

    może te informacje komuś pomogą,
    pozdrawiam, allegrowy żuczek.

  • 2. Data: 2011-01-25 19:49:01
    Temat: Re: oszustwo allegro - paranoja - ważne!
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "allegrowy żuczek" <b...@m...pl> wrote
    > jakiś czas temu informowałem tutaj o tym jak >zostałem oszukny przez
    > sprzedawcę na allegro

    W sensie społecznym na pewno zostałeś oszukany, można tylko współczuć.
    Poniosłeś stratę, tak więc nawet stałeś się wierzycielem w sensie prawa
    cywilnego.
    Ale NIE BYŁO PRZESŁANEK PRZESTĘPSTWA. Trzeba było wytoczyć sprawę cywilną,
    nie karną.
    Więc nie wiem czemu się dziwisz, postępowanie zakończyło się tak, jak to
    przewidywaliśmy tutaj na grupie.

    Żeby nie pisać stro razy tego samego, zacytuje fragmenty, tego co __wtedy__
    Ci napisałem:

    "
    > no i nareszcie konkretna odpowiedź, ciekawe czy ci z policji na to wpadną?
    > wielkie dzięki za artykuł którego nikt nie potrafił podać,

    Wpadną... umarzając postępowanie, jeśli nie ma dowodów umyślności oszustwa
    już w chwili zawierania transakcji sprzedaży.

    > mam tylko nadzieję że jak większość tutaj, ty nie będziesz twierdził że to
    > oszustwo zostało popełnione nieumyślnie?

    Zmartwię Cię, nie wiem jak zostało popełnione, ale póki co nie ma dowodów na
    umyślność.

    Jeśli dowiedziesz, że facet zawarł tę umowę po to, aby nabić w butelkę to go
    ścigniesz karnie, w innym przypadku - NIE.

    > nawet jeśli niezgodność towaru z umową była >pomyłką, to brak chęci
    > naprawy, czyli wywiązania się z umowy już jest świadome i >ma na celu
    > osiągnięcia korzyści,

    Tylko w tym wypadku nie ma wprowadzenia w błąd. Nawet jeśli by w pewnym
    momencie po zawarciu umowy stwierdził, że olewa klienta i się nie wywiązuje
    to nie będzie to oszustwo.
    W kiedy mu składał ofertę to nie miał zamiaru oszukania, a więc oferta nie
    była wprowadzeniem w błąd.
    Samo niewywiązanie się z umowy nadaje się tylko do sprawy cywilnej. "

  • 3. Data: 2011-01-25 20:08:35
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Reasumując, aby uznać czyn za oszustwo muszą być spełnione trzy warunki:
    1. Wprowadzenie w błąd
    2. celem niekorzystnego rozporządzania mieniem przez kogoś
    3. dla korzyści majątkowej.

    Przy sprzedaży na allegro, nie jesteś w stanie udowodnić, że ten człowiek
    już wtedy wyczerpał łącznie te trzy warunki.

    Natomiast w momencie, kiedy już zawarliście umowę, to on mógł Cię kłamać,
    wprowadzać w błąd, aby wykpić się od naprawy tego. Ale nie był spełniony
    warunek (2), gdyż nie miało to na celu skłonienia Ciebie do rozporządzania
    mieniem, gdyż nie zawieraliście nowych transakcji.

    Sprawa cywilna jak najbardziej, ale nie ma dowodów na karną. Smutne, ale tak
    jest.

  • 4. Data: 2011-01-26 08:40:46
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Użytkownik Piotr [trzykoty] napisał:
> [...]
    > warunek (2), gdyż nie miało to na celu skłonienia Ciebie do rozporządzania
    > mieniem, gdyż nie zawieraliście nowych transakcji.

    Jak kupię dysk a dostanę cegłę to nie ma problemów z wszystkimi trzema
    warunkami, nieważne czy to było na allegro, stronie, czy jakikolwiek
    inny sposób zamówione i są dowody na to co zamawiałem a co dostałem. Co
    innego jak oszust będzie sprytny i pod pozorem sprzedawania HDD do kompa
    będzie sprzedawał atrapę HDD, lub dyski popsute.

    To że allegro nie ma ochoty współpracować mnie wcale nie dziwi,
    oszczędzają pieniądze z teoretycznego ubezpieczenia kupujących i mają
    dużo mniej roboty co powoduje mniejsze koszty pracownicze. Po prostu
    chodzi o zysk i nic więcej.

  • 5. Data: 2011-01-26 08:48:17
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/26/2011 2:40 AM, cyklista wrote:

> [...]
    > oszczędzają pieniądze z teoretycznego ubezpieczenia kupujących i mają
    > dużo mniej roboty co powoduje mniejsze koszty pracownicze. Po prostu

    będziesz miał problem, zeby mu odowodnić, że to on tą cegłę wysłał.

  • 6. Data: 2011-01-26 09:01:03
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Użytkownik witek napisał:
    >>> 2. celem niekorzystnego rozporządzania mieniem przez kogoś

    > będziesz miał problem, zeby mu odowodnić, że to on tą cegłę wysłał.

    Mogę mieć, tak jak nawet z udowodnieniem że Ja to Ja i mój dowód
    osobisty jest prawdziwy. Dobrym wskazaniem może być waga przesyłki,
    świadkowie otwierania paczki, nagranie otwierania itp. :-). Jednak
    zgadzam się z tobą że pewności co sąd uzna za dowód i co stwierdzi nie ma.

  • 7. Data: 2011-01-26 09:05:04
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/26/2011 3:01 AM, cyklista wrote:

> [...]
    > świadkowie otwierania paczki, nagranie otwierania itp. :-). Jednak
    > zgadzam się z tobą że pewności co sąd uzna za dowód i co stwierdzi nie ma.

    jakbyś miał świadków pakowania paczki, którzy powiedzą, że wsadził do
    środka cegłe to mozna pogadac.
    innym dowodem może być kupka cegieł uzbierana przez różne osoby.

    przy jednej cegle cięzko będzie udowodnić kto ją tam wsadził.

  • 8. Data: 2011-01-26 09:17:37
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Użytkownik witek napisał:

    > jakbyś miał świadków pakowania paczki, którzy powiedzą, że wsadził do
    > środka cegłe to mozna pogadac.

    a on powie że to był żart a naprawdę wysłał inną paczkę z dyskiem

    > innym dowodem może być kupka cegieł uzbierana przez różne osoby.

    napewno jest to spisek cyklistów mający podłoże polityczne i te
    wszystkie osoby są podstawione, i się zmówiły dla oczernienia mnie w
    oczach społeczeństwa

    > przy jednej cegle cięzko będzie udowodnić kto ją tam wsadził.

    przy dowolnej liczbie będzie tak samo

    Właśnie doszliśmy do absurdu, dowodem byłoby dopiero: ciągłe nagranie
    aparatem analogowym pokazujące dokładnie wkładanie cegły do paczki i jej
    całą drogę do odbiorcy, beż żadnej nieciągłości w nagraniu lub utraty z
    pola widzenie, lub odczyt mózgu nadawcy potwierdzający jego zamiar i
    faktyczne wykonanie oszustwa.
    Pora chyba przenieść się z prawa na S-F.

  • 9. Data: 2011-01-26 21:15:02
    Od: Stanisław Banaś <t...@g...com>

    On 25 Sty, 15:08, "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> wrote:
> [...]
    > mieniem, gdyż nie zawieraliście nowych transakcji.
    >
    > Sprawa cywilna jak najbardziej, ale nie ma dowodów na karną. Smutne, ale tak

    Przykro mi, ale to jest jeden warunek rozbity na trzy zdania.
    Wprowadzenie kogoś w błąd przy zawieraniu transakcji handlowych, ma na
    celu odniesienie korzyści. Osiąganie korzyści materialnej poprzez
    oszustwo, jest doprowadzeniem oszukanego do niekorzystnego
    rozporządzania mieniem.

  • 10. Data: 2011-01-27 14:10:59
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

> [...]
    >celu odniesienie korzyści. Osiąganie korzyści >materialnej poprzez
    >oszustwo, jest doprowadzeniem oszukanego >do niekorzystnego

    Tyle, że u Żuczka przy zawarciu transakcji nie było wprowadzania w błąd, a
    przynajmniej nie potrafił on tego udowodnić.