    From: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: oszustwo allegro - paranoja - ważne!
    Date: Tue, 25 Jan 2011 20:49:01 +0100

    "allegrowy żuczek" <b...@m...pl> wrote
    > jakiś czas temu informowałem tutaj o tym jak >zostałem oszukny przez
    > sprzedawcę na allegro

    W sensie społecznym na pewno zostałeś oszukany, można tylko współczuć.
    Poniosłeś stratę, tak więc nawet stałeś się wierzycielem w sensie prawa
    cywilnego.
    Ale NIE BYŁO PRZESŁANEK PRZESTĘPSTWA. Trzeba było wytoczyć sprawę cywilną,
    nie karną.
    Więc nie wiem czemu się dziwisz, postępowanie zakończyło się tak, jak to
    przewidywaliśmy tutaj na grupie.

    Żeby nie pisać stro razy tego samego, zacytuje fragmenty, tego co __wtedy__
    Ci napisałem:

    "
    > no i nareszcie konkretna odpowiedź, ciekawe czy ci z policji na to wpadną?
    > wielkie dzięki za artykuł którego nikt nie potrafił podać,

    Wpadną... umarzając postępowanie, jeśli nie ma dowodów umyślności oszustwa
    już w chwili zawierania transakcji sprzedaży.

    > mam tylko nadzieję że jak większość tutaj, ty nie będziesz twierdził że to
    > oszustwo zostało popełnione nieumyślnie?

    Zmartwię Cię, nie wiem jak zostało popełnione, ale póki co nie ma dowodów na
    umyślność.

    Jeśli dowiedziesz, że facet zawarł tę umowę po to, aby nabić w butelkę to go
    ścigniesz karnie, w innym przypadku - NIE.

    > nawet jeśli niezgodność towaru z umową była >pomyłką, to brak chęci
    > naprawy, czyli wywiązania się z umowy już jest świadome i >ma na celu
    > osiągnięcia korzyści,

    Tylko w tym wypadku nie ma wprowadzenia w błąd. Nawet jeśli by w pewnym
    momencie po zawarciu umowy stwierdził, że olewa klienta i się nie wywiązuje
    to nie będzie to oszustwo.
    W kiedy mu składał ofertę to nie miał zamiaru oszukania, a więc oferta nie
    była wprowadzeniem w błąd.
    Samo niewywiązanie się z umowy nadaje się tylko do sprawy cywilnej. "