    From: allegrowy żuczek <b...@m...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: oszustwo allegro - paranoja - ważne!
    Date: Tue, 25 Jan 2011 19:43:52 +0100

    witam,
    jakiś czas temu informowałem tutaj o tym jak zostałem oszukny przez
    sprzedawcę na allegro i ponieważ dysponowałem masą dowodów to zgłosiłem to
    policji, a policja nie widziała oszustwa, więc teraz opiszę ciąg dalszy
    sytuacji, mianowicie jak to się skończyło, oraz wyciągam wnioski:

    - policja odmawia wszczęcia dochodzenia uzasadniając Are17.1.1. kpk
    "Art. 17.1. Nie wszczyna się postępowania, a wszczęte umarza, gdy:
    1) czynu nie popełniono albo brak jest danych dostatecznie uzasadniających
    podejrzenie jego popełnienia,"
    co jest bardzo dziwne gdyż dostarczyłem dane uzasadniające podejrzenie dwóch
    zarzutów a na dwa inne zarzuty dostarczyłem dowody, a tak czytając sobie kpk
    to mogli by przecież umorzyć ze względu na niską szkodliwość społeczną, nie
    można by się wtedy przyczepić a tak taki kwiatek,

    - allegro odmawia wszelkich informacji na temat sprzedawcy tłumacząc się
    jakimiś niejawnymi wewnętrznymi regulaminami, odmawia nawet udzielenia tak
    prostej i błahej informacji czy allegro kontaktowało się ze sprzedawcą, oraz
    czy kontakt został nawiązany i jaki był jego skutek, oraz czy policja
    kontaktowała się z allegro w sprawie uzyskania niezbędnych danych,
    - przeglądając dokumentacji sprawy w prokuraturze zwróciła moją uwagę ilość
    zgromadzonej w sprawie dokumentacji (gruba teka), po zapoznaniu się z nią
    stwierdziłem że policja nie kontaktowała się z allegro w celu uzyskania
    informacji (albo nie umieściła tego w dokumentacji), że znajduje się tam
    cała masa nic nie znaczących dokumentów (np jakieś wielostronicowe wydruki
    chyba połączeń sieciowych, ale czyich nie wiadomo), natomiast co do sprawy
    na 4ry zarzuty jest odniesienie się zaledwie do jednego (nie mam pojęcia
    dlaczego) oraz przesłuchanie sprzedawcy też odnosiło się do tego jednego
    (sprzedawca oczywiście kłamał i łatwo to udowodnić), tak więc z lektury
    grubej taki dokumentacji nie wynikało nawet to dlaczego nie zostało nawet
    wszczęte postępowanie,

    oczywiście mogłem wnieść odwołanie, ale podejrzewam że dostał bym ponowną
    absurdalną odpowiedź, moje podejrzenia były uzasadnione więc nie widziałem
    sensu dalej tracić czas i pieniądze których i tak bym nie odzyskał, tutaj na
    grupie radzono sąd cywilny, ale myślę że kosztowało by to jeszcze więcej
    czasu i pieniędzy których i tak bym nie odzyskał,

    wnioski:
    - nie ma żadnego sensu zgłaszania przestępstw, czy oszustw, szkoda na to
    czasu i pieniędzy a sprawa i tak zostanie umorzona

    - allegro do tej pory wydawało mi się bezpiecznym sposobem zakupów (dane
    teleadresowe, numery kont, komentarze, jakieś "bezpieczne kontakty") a
    okazało się to wielką bzdurą, ta aukcja nic wspólnego z bezpieczeństwem nie
    ma, jak się zostanie oszukanym to żeby uzyskać z allegro odszkodowanie to
    trzeba zgłosić sprawę do sądu/policji (czyli praktycznie ponieść spore
    koszta) a jak postępowanie nie zostanie wszczęte to z odszkodowania nici,
    tak więc serwis nie daje nawet minium bezpieczeństwa, więc nie ma sensu tam
    robić zakupów, chociaż jest tam sporo dobrych sprzedawców i sporo towaru,
    więc zawsze można lupić poza allegro, wychodzi na to samo a taniej,

    - odniosłem uzasadnione podejrzenie że allegro celowo kryje jak może
    oszustów, bo pewnie ma z tego jakiś interes, po prostu nabiera wody w usta i
    odmawia najprostszych wyjaśnień czy odpowiedzi, jakiś czas temu allegro
    wprowadziło ukrywanie nicków osób uczestniczących w aukcji, teraz widzę że
    było to celowe działanie utrudniające namierzenie oszustów oraz zbieranie
    przeciw nim dowodów,

    - z analizy policyjnej dokumentacji do sprawy jasno wynika że cała uwaga
    policji była skierowana na to żeby kryć jak się da oszusta wszelkimi
    sposobami (a włożyli w to naprawdę sporo pracy z próbą zastraszenia
    zgłaszającego oszustwo włącznie)
    do tej pory zastanawiałem się co tak naprawdę zajmuje się
    policja/prokuratura poza graniem w telewizyjnych serialach typu "997" czy
    "sędzia anna maria wesołowska", teraz już wiem, zajmują się tuszowaniem i
    kryciem bandziorów, na to mają ogromne środki, masę czasu i ludzi, natomiast
    jak trzeba pomóc kowalskiemu to jest tłumaczenie że nie ma sprzętu, kasy i
    ludzi,dokładnie to widać na przykładach sprawy olewników czy kluski, czyli
    przestępcy i złodzieje są pod ochroną, a uczciwych ludzi się gnębi
    fotoradarami i wsadza do więzienia,

    może te informacje komuś pomogą,
    pozdrawiam, allegrowy żuczek.