  • 1. Data: 2002-04-25 15:47:28
    Temat: oswiadczenie woli w postaci elektronicznej
    Od: "ppinq" <p...@h...pl>

    KC dopuszcza składanie oświadczenia woli w postaci
    elektronicznej (art.60).
    Czy postacią elektroniczną jest tutaj również fax ?

    I jeszcze jedno - na stronach Min.Spraw. znalazłem propozycję
    nowelizacji KC. Jest tam między innymi cos takiego:

    "obecną treść art. 61 oznacza się jako § 1 i dodaje się § 2 i 3 w następującym

    brzmieniu:
    &#8222;§ 2. Oświadczenie woli ujawnione w postaci elektronicznej poczytuje
    się za złożone innej osobie z chwilą, gdy wprowadzono je do systemu
    informatycznego wskazanego przez tę osobę. W razie wprowadzenia oświadczenia
    woli do innego systemu informatycznego, lecz pozostającego pod kontrolą tej
    osoby, oświadczenie woli uważa się za złożone z chwilą, gdy osoba ta mogła się
    z nim zapoznać"

    Czy przyjmowanie faxów na komputerze ("system informatyczny")
    czyniłoby zadość warunkom ?

    PinQ
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 2. Data: 2002-04-25 17:00:22
    Temat: Re: oswiadczenie woli w postaci elektronicznej
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl>

    On Thu, 25 Apr 2002, ppinq wrote:

    > Czy postacią elektroniczną jest tutaj również fax ?

    Nie. Poczytaj ustawę. Nie chodzi zresztą o postać, kluczową rolę odgrywa
    podpis elektroniczny (a software do generowania kluczy trochę kosztuje).

    > Czy przyjmowanie faxów na komputerze ("system informatyczny")
    > czyniłoby zadość warunkom ?

    Być może, jeśli faxtelefon byłby tylko po stronie nadawcy.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)