  • 1. Data: 2003-09-12 09:15:12
    Temat: osmielony blyskawiczna reakcja ..
    Od: "Mateusz Dr praca" <n...@w...pl>

    ... na moje pytanie o spolke cyw. i dzialnosci gosp.
    pozwalam sobie przypomniec moje pytanie sprzed kilku dni, moze Ktos z
    Panstwa bedzie mial jakies
    przemyslania.

    Mam pytania natury teoretycznej:

    1. Jak sie Panstwo ustosunkowujecie do zapisu art. 90b ust. 2 ustawy o
    dzialalnosci ubezpieczeniowej, ktory stanowi w zdaniu pierwszym: "Rzecznik
    Ubezpieczonych ma osobowość prawną".
    Czy expressis verbis nie jest to wadliwe sformulowanie?
    Czy Rzecznik Ubezpieczonych moze byc traktowany jako organ administracji?
    Czy jest to "panstwowa osoba prawna"
    o statusie takim jak np. ktoras z agencji. Wydaje mi sie ze "osobowosc
    prawna" moze miec jednostka, urzad rzecznika..
    a on sam moze (ale nie wiem) byc organem..

    2. Powiatowi (miejscy) rzecznicy praw konsumenta nie sa w literaturze
    traktowani jako organy administracji (w tym wypadku samorzadowej).
    Podnoszone jest m.in. to, iz nie posiadaja uprawnien wladczych.
    RPO ( i wydaje mi sie iz takze Rzecznik Praw Dziecka) traktowani sa jako
    organy kontroli i ochrony prawa, rowniez nie posiadajac sfery wladczej.
    Czy uprawnione jest porownywanie tych instytucji (RPO, rzecznikow
    konsumentow, rzecznika ubezpieczonych) ?
    Czy polski model ombudsmana, pozbawiony wladczosci lecz niezalezny od
    administracji ( choc rzecznik ubezpieczonych powolywany jest przez organ
    administracji (ministra) - pozostali rzecznicy przez ograny uchwalodawcze -
    Sejm, rady powiatu)
    moze byc traktowany jako organ admnistracji?

    dziekuje za wszelkie sugestie
    pozdrawiam
    mdr

  • 2. Data: 2003-09-12 16:59:55
    Temat: Odp: osmielony blyskawiczna reakcja ..
    Od: "Mateusz Dr" <n...@w...pl>

    Użytkownik Mateusz Dr praca <n...@w...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:bjs2th$227$...@n...onet.pl...
> [...]
    uchwalodawcze -
    > Sejm, rady powiatu)
    > moze byc traktowany jako organ admnistracji?

    nikt nie wie?
    pozdr
    mdr