  • 1. Data: 2004-08-15 21:03:24
    Temat: Karta gwarancyjna
    Od: " Margot" <m...@g...pl>

    Witam, czy karta gwarancyjna musi być przy zakupie/sprzedaży?
    Jestem producentem urządzeń elektronicznych. Przy sprzedaży do urzadzenia
    dołączana jest karta gwarancyjna, określająca szczegółowo typ urządzenia,
    warunki gwarancji itd. Zwróciła się do mnie duża hurtownia i zaproponowała,
    że owszem - kupi moje urządzenia ale bez kart gwarancyjnych bo - już zgodnie
    z jakimiś przepisami takich kart się nie stosuje. Do reklamacji wystarczy
    paragon.
    No ale przecież na paragonie nie ma wszystkich danych np. numeru seryjnego
    danego urządzenia. Czy faktycznie nie trzeba kart? Jaki przepis to reguluje?
    Jeżeli nie trzeba to czemu stosują je wszyscy? Gdzie umieszczać warunki
    gwarancji, jak sobie radzić w przypadku zidentyfikowania danego urządzania z
    paragonem?
    pozdrawiam Margot

  • 2. Data: 2004-08-15 21:16:00
    Temat: Re: Karta gwarancyjna
    Od: Dredd<...@...pl>

    > Witam, czy karta gwarancyjna musi być przy zakupie/sprzedaży?

    Moim zdaniem tylko wtedy jeśłi sprzedawca udziela gwarancji, która
    nie jest obowiązkowa (może zostać udzielona przez wręczenie
    dokumentu gwarancyjnego ale nie musi) Zob. art. 577 kc i następne
    (no chyba że znów coś znowelizowali ;))

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 3. Data: 2004-08-15 21:28:11
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Margot wrote:
> [...]
    > z jakimiś przepisami takich kart się nie stosuje. Do reklamacji wystarczy

    Ostateczny odbiorca sprzętu rzeczywiście może reklamować na podstawie
    paragonu. Tyle ze będzie to reklamacja na podstawie rękojmi albo
    niezgodności z umową. Jeśli na sprzęt obok tego ma być gwarancja, to w
    zasadzie powinna być karta gwarancyjna (choć w sprzedaży konsumenckiej
    gwarancja może zostać udzielona np. w reklamie). Gwarancja dla
    konsumenta musi jednak określać obowiązki gwaranta oraz zawierać zapis
    że nie wyłącza ona, ani nie ogranicza uprawnień z tytułu niezgodności
    towaru z umową (art.13(?) ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży
    konsumenckiej).

    KG