    From: "Przemek" <x...@x...xx>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: oskarzenie o profanacje?
    Date: Mon, 10 Jan 2005 21:04:33 +0100

    Witam Szanownych Grupowiczow
    od jakiegos czasu jest moda, ze klasy maturalne nagrywaja sobie na
    kasecie studniowkowej jakas scenke. Ze 2-3 lata temu widzialem nagrany
    "pogrzeb" matur, ktory zbulwersowal np babcie, rodzicow niektorych
    uczniow. Prosilbym Was o wypowiedzenie sie w tej sprawie.
    Film wyglada tak:
    W roli glownej uczniowie 18-letni w garniturach. Jeden z nich w
    sutannie (gral ksiedza) inny z kolei niosl krzyz (dwie deski zbite "na
    krzyz"). Oprocz tego "trumna" - jakis dluugi karton pomalowany na
    czarno, bez zadnych symboli religijnych. Cala scena wyglada tak ze
    sobie idzie ten "ksiadz", inny uczen z krzyzem, jedzie samochod z
    kartonowa trumna, obok niego uczniowie grajacy grabarzy. Po jakims
    czasie "aktorzy" dochodza do lasku, tu kopia dol i zakopuja te
    "trumne". Przed zakopaniem otwieraja ja i widac na filmie swiadectwa
    maturalne (wlasciwie to ich wzory z internetu). Film konczy sie w
    momencie zakopania tejze trumny. Na filmie nie ma "grobu" z krzyzem.
    To co oburzylo rodzicow i dziadkow uczniow to wg nich "profanacja
    symboli religijnych". Czy Waszym zdaniem mozna uznac to za profanacje?
    Jedynymi symbolami religijnymi byl ksiadz i uczen z krzyzem. Mnie
    osobiscie nie oburzylo to, ale co niektorzy oburzeni poczuli sie
    bardzo. Stwierdzili, ze jest to karalne, mozna zglosic taki film na
    policje.
    ja sie nie znam.. dlatego chcialem zapytac Was o opinie w tej sprawie.
    Czy rzeczywiscie taki "filmik" podchodzi pod profanacje?