  • 11. Data: 2005-11-09 13:09:02
    Temat: Re: oplaty za fotografowanie
    Od: BartekK <s...@d...org>

    Andrzej Lawa napisał(a):
    > Podstawowa zasada państwa prawa: "co nie jest zabronione - jest
    > dozwolone". A wszelkie ograniczenia swobód muszą mieć umocowane w co
    > najmniej ustawie.
    Ok, czyli nastepnym razem gdy zostane wyproszony/wyrzucony z muzeum czy
    jakiegos innego zabytku (np ostatnio - twierdza w Klodzku) to mam wzywac
    policje. Zostane pieniaczem roku, ale jakies 3 fotki sobie zrobie za free ;)

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    | s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098
    173

  • 12. Data: 2005-11-09 13:14:29
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    BartekK wrote:

> [...]
    > jakiegos innego zabytku (np ostatnio - twierdza w Klodzku) to mam wzywac
    > policje. Zostane pieniaczem roku, ale jakies 3 fotki sobie zrobie za

    Ja tak zrobiłem. Aczkolwiek nie w muzeum ale hipermarkecie.

    Przeprosiny i rekompensata udowadniają, że jak ktoś się "postawi", to
    zakazywacze podwiną ogon :)

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)

  • 13. Data: 2005-11-09 13:22:25
    Od: MAc <m...@t...poczta.onet.pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > Wiesz, jakby to moje 15zł cokolwiek zmieniło...
    >
    > Zresztą śmiem twierdzić, że różne dodatkowe opłaty mogą zniechęcić do
    > odwiedzenia muzeum w ogóle - więc muzeum straci na swoim niezbyt
    > legalnym pomyśle.

    Nie można generalizować i ja też nie usiłuję, ale są takie miejsca,
    które odwiedzam z "jakąś tam" regularnością i z przyjemnością zauważam,
    że jest tam coraz lepiej i ciekawiej - czyli 15+15+15...
    Są też takie, gdzie pomimo ich urody nie chcę się pojawiać, bo wiem co
    się dzieje z kasą za bilety ;-(

    MAc

  • 14. Data: 2005-11-09 15:36:47
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Robert J." <r...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Sam zakaz fotografowania może i jest nielegalny. Ale wystarczy że
    > wprowadzą zakaz używania lamp błyskowych i już mało kto zrobi
    zdjęcie...

    Można użyć reflektora :-)

  • 15. Data: 2005-11-09 17:51:31
    Od: "Leszek" <l...@h...fm>

    Użytkownik "BartekK" <s...@d...org> napisał w wiadomości
    > zrodlo?

    Urojenia głąba;)
    Podstawą zakazu jest regulamin muzeum. Koniec i kropka. Myślący inaczej niech
    próbują szczęścia.

    --
    Pozdr
    Leszek

  • 16. Data: 2005-11-09 18:24:18
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Leszek wrote:

    > Urojenia głąba;)

    Spieprzaj, dziadu...

    > Podstawą zakazu jest regulamin muzeum. Koniec i kropka. Myślący inaczej
    > niech próbują szczęścia.

    Ech, szkoda, że nie masz jakiegoś pubu albo czegoś w tym rodzaju...
    Niech byś tylko spróbował wprowadzić regułu typu "kolorowym, Żydom oraz
    homoseksualistom wstęp wzbroniony".

    Bardzo boleśnie byś się przekonał, że regulaminy też muszą mieć podstawę
    prawną, głabie.

  • 17. Data: 2005-11-09 19:37:25
    Od: "Leszek" <l...@h...fm>

    wiadomości news:dktese$1mc$1@opal.futuro.pl...

    > Bardzo boleśnie byś się przekonał, że regulaminy też muszą mieć podstawę
    > prawną, głabie.
    >Kwestia zakazów fotografowania została jednoznacznie rozstrzygnięta .

    To, że jesteś głąbem, również;)
    Jako fakt oczywisty, nie wymaga dowodu.

  • 18. Data: 2005-11-09 20:39:40
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Andrzej Lawa napisał(a):
    > Bardzo boleśnie byś się przekonał, że regulaminy też muszą mieć podstawę
    > prawną, głabie.

    mają, w zasadzie swobody umów

    KG

  • 19. Data: 2005-11-09 22:25:39
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    gg napisał(a):
    > wiadomości news:dks3lf$ep9$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > We wrocławskim ogrodzie botanicznym jest cennik który wprowadza opłatę
    > dla nowożeńców wykonujących zdjęcia ślubne - 200zł. W zasadzie jest to
    > oplata którą powinien uiścić fotograf. Ale wiadomo kto ponosi tą opłatę.

    Ale to chyba nie jest oplata za fotografowanie jako takie, a za
    zorganizowanie sobie sesji zdjeciowej na ich terenie...

    Prywatnie przyjsc z aparatem i sobie pstryknac zdjecie palmy chyba mozna :)

  • 20. Data: 2005-11-10 03:31:24
    Od: hestia <p...@h...com>

    castrol wrote:

    > U?ytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisa? w
    > wiadomo?ci news:dkrppj$6uv$4@opal.futuro.pl...

    > ale kto to rozstrzygnal?? :)

    > no wlasnie, jak w tym roku bylem w zamku w Malborku, to byl zakaz
    > fotografiowania, ale jesli sie kupila specjalna naklejke za chyba 15 zl to
    > fotografowac juz bylo mozna :)
    >
    > Wiec chetnie sie dowiem czegos wiecej w tym temacie

    Zostales oszukany. Niekorzystne rozporzadzenie mieniem.

    Ode mnie nikt nie zadal oplat za fotografowanie tych samych przedmiotow
    3 lata wczesniej.