  • 1. Data: 2005-11-09 03:18:12
    Temat: oplaty za fotografowanie
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Ave!

    Kwestia zakazów fotografowania została jednoznacznie rozstrzygnięta - są
    nielegalne.

    A co z opłatami za możliwość fotografowania w np. muzeach?

    Coś to reguluje? Głownie chodzi mi o to, co by było, gdyby ktoś próbował
    wprowadzić zakaz fotografowania 'bocznymi drzwiami' - ustalając np.
    opłatę za fotografowanie na poziomie 1000zł.

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)

  • 2. Data: 2005-11-09 06:06:49
    Temat: Re: oplaty za fotografowanie
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    napisał w
    wiadomości news:dkrppj$6uv$4@opal.futuro.pl...

    Uważam, ze są tak samo nielegalne, jak i zakazy. I w dodatku z tych
    samych powodów.

  • 3. Data: 2005-11-09 06:57:18
    Od: "gg" <d...@d...d.>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:dks3lf$ep9$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Uważam, ze są tak samo nielegalne, jak i zakazy. I w dodatku z tych
    > samych powodów.

    We wrocławskim ogrodzie botanicznym jest cennik który wprowadza opłatę dla
    nowożeńców wykonujących zdjęcia ślubne - 200zł. W zasadzie jest to oplata
    którą powinien uiścić fotograf. Ale wiadomo kto ponosi tą opłatę.

    --
    pozdrawiam
    P.

  • 4. Data: 2005-11-09 08:09:50
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

    > Uważam, ze są tak samo nielegalne, jak i zakazy. I w dodatku z tych
    > samych powodów.

    Sam zakaz fotografowania może i jest nielegalny. Ale wystarczy że wprowadzą
    zakaz używania lamp błyskowych i już mało kto zrobi zdjęcie...

  • 5. Data: 2005-11-09 09:22:13
    Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>

    wiadomości news:dkrppj$6uv$4@opal.futuro.pl...

    > Kwestia zakazów fotografowania została jednoznacznie rozstrzygnięta - są
    > nielegalne.

    ale kto to rozstrzygnal?? :)

    > A co z opłatami za możliwość fotografowania w np. muzeach?

    no wlasnie, jak w tym roku bylem w zamku w Malborku, to byl zakaz
    fotografiowania, ale jesli sie kupila specjalna naklejke za chyba 15 zl to
    fotografowac juz bylo mozna :)

    Wiec chetnie sie dowiem czegos wiecej w tym temacie

    Jacek

  • 6. Data: 2005-11-09 10:55:05
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert J. wrote:

    > Sam zakaz fotografowania może i jest nielegalny. Ale wystarczy że wprowadzą
    > zakaz używania lamp błyskowych i już mało kto zrobi zdjęcie...

    Mi tam pikuś - ja z zasady staram się nie używać lampy błyskowej. Lubię
    naturalne oświetlenie :D (choć czasem trzeba pokombinować)

    Co do zakazu błyskania to niby jestem w stanie zrozumieć motywację
    (blaknięcie np. obrazów) ale z drugiej strony... czy te same obrazy nie
    są już i tak oświetlane sztucznym i słonecznym światłem?

  • 7. Data: 2005-11-09 11:53:22
    Od: MAc <m...@t...poczta.onet.pl>

    castrol napisał(a):

    > no wlasnie, jak w tym roku bylem w zamku w Malborku, to byl zakaz
    > fotografiowania, ale jesli sie kupila specjalna naklejke za chyba 15 zl to
    > fotografowac juz bylo mozna :)

    Przy tej bidzie, która jest w muzeach jestem skłonny placić za
    fotografowanie. IMHO 15 zł jest kwotą do wytrzymania.
    Oczywiście nie mam na myśli cen zaporowych.

    MAc

  • 8. Data: 2005-11-09 12:27:46
    Od: BartekK <s...@d...org>

    Andrzej Lawa napisał(a):
    > Kwestia zakazów fotografowania została jednoznacznie rozstrzygnięta - są
    > nielegalne.
    zrodlo?

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    | s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098
    173

  • 9. Data: 2005-11-09 12:48:11
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    BartekK wrote:

    > zrodlo?

    Podstawowa zasada państwa prawa: "co nie jest zabronione - jest
    dozwolone". A wszelkie ograniczenia swobód muszą mieć umocowane w co
    najmniej ustawie.

  • 10. Data: 2005-11-09 12:49:26
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    MAc wrote:

    > Przy tej bidzie, która jest w muzeach jestem skłonny placić za
    > fotografowanie. IMHO 15 zł jest kwotą do wytrzymania.
    > Oczywiście nie mam na myśli cen zaporowych.

    Wiesz, jakby to moje 15zł cokolwiek zmieniło...

    Zresztą śmiem twierdzić, że różne dodatkowe opłaty mogą zniechęcić do
    odwiedzenia muzeum w ogóle - więc muzeum straci na swoim niezbyt
    legalnym pomyśle.