  • 1. Data: 2003-07-30 11:02:05
    Temat: oplata za wykorzystanie powierzchni dzierzawionego jeziora
    Od: "" <k...@p...onet.pl>

    Witam grupowiczow,

    mam nastepujace pytanie, sytuacja wyglada nastepujaco:

    1. dzialka z dostepem do jeziora nalezaca do osoby X,
    2. jezioro jest dzierzawione przez osobe Y,
    3. na jeziorze zostal postawiony pomost przylegajacy do dzialki.

    Do tego czasu trzeba bylo placic odszkodowanie za pomost osobie Y ze wzgledu
    na powstale straty. Podobno od lipca zmienione zostalo prawo wodne/budowlane i
    teraz pomosty spelniajace konkretne parametry nie podlegaja obowiazkowi
    placenia odszkodowania.

    Staram sie znalezc odpowiednie artykulu i nowelizacje, ale nie moge sobie
    poradzic. Wszedzie znajduje tylko bardzo ogolnikowe informacje o tym, ze cos
    sie zmienilo, ale nigdzie nie moge znalezc informacji o parametrach budowli
    zwolnionej od oplat (podobno jest to maksymalnie 10m od lini brzegowej oraz
    maksymalnie 2,5m ponad powierzchnie tafli wody).

    Bede wdzieczny za wszelkie informacje

    Pozdrawiam

    Michal

  • 2. Data: 2003-07-31 20:32:55
    Od: "Jarosław Matejczuk" <j...@j...net>

> [...]
    oraz
    > maksymalnie 2,5m ponad powierzchnie tafli wody).

    nie wiem o jakie "odszkodowanie" może chodzić ale przepisy zmieniły sie
    o tyle, że należy płacic podatek od budowli wodnych a m.in. pomostów zaś
    informacj należy szukac w ustawie o podatkach i opłatach lokalnych
    pzdr.
    JarekM