  • 1. Data: 2003-07-30 10:38:50
    Temat: McDonald's
    Od: "Alek" <a...@p...onet.pl>

    Zamawiam sobie zestaw z Big Maciem. Pani mówi mi, że do zestawu jest mrożona
    herbata gratis.
    Ja mówię dziękuję nie chcę.

    Po czym dostaję paragon:
    Coca-Cola XL 1x0,10 0,10A
    herbata mrozona 1x1,84 1,84A
    Big Mac XXL 1x9,55 9,55B

    wypisane podatki

    SUMA 11,49

    Proszę o paragon na zestaw, na co przełożony kasjerki mówi, że nie może, że
    tak mają w systemie i tak musi być, bo herbata nie może mieć ceny 0 na
    paragonie.

    Czy taka praktyka jest legalna? Bo jak dla mnie normalne to to nie jest.
    Uznałbym za normalne, gdyby stwierdzili, że teraz w zestawie jest herbata i
    Cola, ale wciskanie ludziom kitu, że herbata jest gratis, to czyste
    chamstwo. Nie wspominając już dumpingowej ceny coli. (0,5 litra za 10
    groszy)

    pozdrawiam
    Alek

    P.S. Wiem, wiem fast-foody są straszne ale czasem nie ma czasu na nic innego
    :(

  • 2. Data: 2003-07-30 10:54:12
    Temat: Re: McDonald's
    Od: Dredd<...@...pl>

    Jeśli nie kupiłeś herbaty (nie było takiej umowy między Tobą a
    sprzedawcą) spokojnie mogłeś odmówić zapłaty należności za
    rzekomą herbatę. Miałeś też prawo żądać wystawienia prawidłowego
    paragonu. W ostateczności zainteresowałbym tym PIH.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 3. Data: 2003-07-30 11:03:24
    Od: r...@r...pl

    > Czy taka praktyka jest legalna? Bo jak dla mnie normalne to to nie jest.
    > Uzna?bym za normalne, gdyby stwierdzili, ?e teraz w zestawie jest herbata i
    > Cola, ale wciskanie ludziom kitu, ?e herbata jest gratis, to czyste
    > chamstwo. Nie wspominaj?c ju? dumpingowej ceny coli. (0,5 litra za 10
    > groszy)

    tajemnica ceny coli/herbaty jest taka, ze to jest na 22% vat, wiec
    lepiej to sprzedac tanio, a drogo kanapke (7% VAT) - wiecej zostanie
    w kieszeni.

    darmowosc:
    herbata jest darmowa, bo ZESTAW z herbata kosztuje tyle samo, ile ZESTAW
    bez herbaty.

    cena nie moze byc 0, bo jesli jest 0 to jest to darowizna, czyli nalezy
    policzyc VAT od ceny ,,normalnej'' herbaty i odprowadzic go do USK :-)
    (nie obciazajac klienta, czyli czysta strata).

    reasumujac - to jest nie jest ,,gowno prawda'' a prawda marketingowa.
    niedarmowa herbata jest darmowa ;-) i juz.

    Kupujesz ZESTAW wiec nie mozesz zrezygnowac z kawalka.
    Mozesz wymienic zestaw za 11,49 na 3 pozycje samodzielne (kola, frytki,
    szit) ale zaplacisz pewnie z 15 :-)

    pozdrawiam

    romekk

  • 4. Data: 2003-07-30 11:24:41
    Od: Piotr Zet <a...@...sygnaturce>

    Recently r...@r...pl wrote:

    > darmowosc:
    > herbata jest darmowa, bo ZESTAW z herbata kosztuje tyle samo, ile ZESTAW
    > bez herbaty.
    [...]
    > reasumujac - to jest nie jest ,,gowno prawda'' a prawda marketingowa.
    > niedarmowa herbata jest darmowa ;-) i juz.

    Jak dla mnie z tego wynika, że "prawda marketingowa"="gowno prawda",
    bo po prostu Ci co rezygnują z herbaty i tak ją kupują w zestawie.
    To tak jak kiedyś ktoś pisał o imprezie sylwestrowej. Cena kilkaset PLN
    od pary a w ofercie "za darmo szampan, zimne przekąski, itd."
    Komentarz był "Ile to trzeba zaplacić, aby się bawić za darmo"...;-)

    --
    Piotrek, priv: ctx13atwupe.peel
    "It's better to keep your mouth shut and be thought a fool

  • 5. Data: 2003-07-30 11:25:02
    Od: Dredd<...@...pl>

    Cenne uwagi Romku.
    Potwierdzają stare powiedzenie, że jeśli duża liczba ludzi robi coś
    dziwnego to przyczyną musi być prawo podatkowe :)

    Ale nawiązując do Twojej uwagi że kupujesz zestaw to cały, trzeba
    stwierdzić, że konsekwentnie w sytuacji Alka który nie zgodził się na
    jeden z elementów zestawu sprzedawca powinien nie zgodzić się na
    sprzedaż na zasadach zestawu. (otwarta pozostaje kwestia za ile
    zechciałby mu sprzedać niekompletny zestaw liczony detalicznie - być
    może za tyle samo - wolna wola stron)
    Nadal więc uważam, że nie powinien wystawiać zacytowanego na
    wstępie bzdurnego paragonu

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 6. Data: 2003-07-30 11:37:02
    Od: "Alek" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Dredd" <...@...pl> napisał w wiadomości
    [...]
> [...]
    > jeden z elementów zestawu sprzedawca powinien nie zgodzić się na
    > sprzedaż na zasadach zestawu. (otwarta pozostaje kwestia za ile

    Dobra, ale niech mi nie wciskają, że do zestawu jest mrozona herbata
    _gratis_.

    > zechciałby mu sprzedać niekompletny zestaw liczony detalicznie - być
    > może za tyle samo - wolna wola stron)

    Ale to co jest zestawem? Patrz to co wyżej.

    > Nadal więc uważam, że nie powinien wystawiać zacytowanego na
    > wstępie bzdurnego paragonu

    Dokładnie o to mi biega. Jeśli powiedzą lub napiszą, że zestaw składa się z
    kanpki, coli, frytek i tej nieszczęsnej herbaty, to bym się tylko wkurzył,
    że się zestaw zmienił. Ale to już zupełnie inna sprawa.

    pozdrawiam i dziękuję za komentarze
    Alek

  • 7. Data: 2003-07-30 11:39:29
    Od: "Alek" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > rzekomą herbatę. Miałeś też prawo żądać wystawienia prawidłowego
    > paragonu. W ostateczności zainteresowałbym tym PIH.

    A kierownik (czy jak go tam zwą) z uporem twierdził, że tak mają w systemie
    i on mi nie może wystawić paragonu na zestaw.

    pozdrawiam
    Alek

  • 8. Data: 2003-07-30 11:42:03
    Od: "Alek" <a...@p...onet.pl>

    > Kupujesz ZESTAW wiec nie mozesz zrezygnowac z kawalka.
    > Mozesz wymienic zestaw za 11,49 na 3 pozycje samodzielne (kola, frytki,
    > szit) ale zaplacisz pewnie z 15 :-)

    Nie, w momencie gdy pani obsługująca mówi: "Do zestawu jest herbata gratis".

    Jakby powiedziała mi, że zmienił się zestaw, to wszystko byłoby ok.

    Apropo, to frytek nie kupiłem (choć zjadłem) bo na paragonie ich nie ma ;)

    pozdrawiam
    Alek

  • 9. Data: 2003-07-30 12:24:26
    Od: r...@r...pl

    > Nie, w momencie gdy pani obs?uguj?ca m?wi: "Do zestawu jest herbata gratis".

    ale ta herbata jest gratis, tylko ze wzgledow podatkowych wykazana jest jako
    costam kosztujaca. Za to cena innych skladnikow zestawu zostala obnizona
    o tyle, ile wykazano w cenie herbaty - choc nic o tej promocji nie mowia ;-).

    to tak jak z reklamami w knajpach ,,kup 3 piwa 4te dostaniesz za darmo!''
    jesli cena jednego jest 4 PLN, to za trzy placisz 12 PLN.
    dostajesz 4te ,,gratis'' a na pargonie masz
    piwo 4 szt x 3 PLN.
    i tez mozna powiedziec ze nic nie bylo gratis, ale gratis brzmi dumnie ;-)

    wazne ze suma sie zgadza.

    Jakbys kupil zwyky ZESTAW XXL to tez nie bedziesz mial paragonu
    na zesatw - a to dlatego, ze czescia zestawu jest cola na 22% vat,
    a zarcie jest na 7%... wiec nie wolno im polaczyc tego w jedna pozycje
    na paraognie.
    no, chyba zeby do coli dolali pare kropel soku i sprzedawali to jako
    koktail owocowy :-))) na 7% czyli moglby wyladowac wewnatrz pozycji
    bigmacXXL na 7% vat :-)))

    pozdrawiam

    romekk

  • 10. Data: 2003-07-30 15:01:08
    Od: "Alek" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik <r...@r...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > costam kosztujaca. Za to cena innych skladnikow zestawu zostala obnizona
    > o tyle, ile wykazano w cenie herbaty - choc nic o tej promocji nie mowia
    ;-).

    Czyli herbata nie jest gratis, a staje się nową częścią zestawu :)

> [...]
    > piwo 4 szt x 3 PLN.
    > i tez mozna powiedziec ze nic nie bylo gratis, ale gratis brzmi dumnie ;-)

    Czyli inni też tak robią, więc to jest w porządku?

> [...]
    > na zesatw - a to dlatego, ze czescia zestawu jest cola na 22% vat,
    > a zarcie jest na 7%... wiec nie wolno im polaczyc tego w jedna pozycje

    A co to ma do herbaty? Równie dobrze, jak w Big Mac XXL ukryli frytki, tak w
    Coca-Cola XL mogli ukryć tą herbatę.

    > no, chyba zeby do coli dolali pare kropel soku i sprzedawali to jako
    > koktail owocowy :-))) na 7% czyli moglby wyladowac wewnatrz pozycji
    > bigmacXXL na 7% vat :-)))

    Nie filozuj ;P

    pozdrawiam
    Alek