  • 1. Data: 2003-12-14 10:40:32
    Temat: opłata za wpis do hipoteki - kto ma rację bank czy sąd
    Od: zibi <t...@w...pl>

    Witajcie!

    Mam pewien problem i zwracam sie do was z prosba o pomoc. Wraz z
    narzeczona
    kupilem mieszkanie. W tym celu zaciagnalem kredyt w banku. W zwiazku z tym
    musialem ustanowic hipoteke kaucyjna. Bank ustalil wysokosc hipoteki na
    170%
    kwoty kredytu (kwota kredytu 30000 PLN), czyli wychodzi to 51000PLN.
    Bank rowniez wyliczyl kwote jaka nalezy uiscic w sadzie za wpis do
    hipoteki.
    Wyniosla ona 186,10 PLN. Jednakze sad wyslal do mnie i do mojej
    narzeczonej
    pisma w ktorych informuje, ze kazdy z nas ma zaplacic po 186,10 PLN. Bank
    sie z tym nie zgadza i powoluje sie na art.32 Rozporządzenia Ministra
    Sprawiedliwości w sprawie okreslania wysokosci wpisow w sprawach
    cywilnych
    oraz art.1 Rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości
    w sprawie określania ulgowych stawek opłat sądowych. Zajrzalem do tych
    rozporzadzen i jest tak: W art.1 Rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości
    w sprawie okreslania wysokosci wpisow w sprawach cywilnych caly wpis
    w przedziale 50.001 - 100.000; odpierwszych 50.000 zł - 3.600 zł,
    a od nadwyżki ponad 50.000 zł - 6%. Tak wiec na podstawie tego wyliczylem
    ze jest to 3660 PLN. W artykule 32 tego rozporządzenia widze ze od
    ustanowienia hipoteki kaucyjnej pobiera sie wpis w wysokosci dziesiatej
    czesci, czyli wynioslo by to 3660/10 = 366 PLN. Wiec sąd dzieli to na nas
    dwoje
    i mamy po ok. 183 zlote. Jednak w innym poradniku przeczytalem ze ten
    wpis ma
    miec wartosc 1/20 a nie 1/10. Nie wiem czy mam stare rozporzadzenie?
    Pomozcie. Nie wiem kto ma racje, a zalezy mi na zwrocie tej kwoty.

    Z gory dziekuje

  • 2. Data: 2003-12-15 08:01:47
    Od: "Lesio5" <I...@w...pI>

    Użytkownik "zibi" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > miec wartosc 1/20 a nie 1/10. Nie wiem czy mam stare rozporzadzenie?
    > Pomozcie. Nie wiem kto ma racje, a zalezy mi na zwrocie tej kwoty.

    To zalezy czy 'kupujecie' mieszkanie od spóldzielni, czy KUPUJECIE
    mieszkanie od developera. Tym sie oba wysokosci wpisów wlasnie róznia.

    --

    Leszek Grelak - Lesio5
    "Ino to ciarachy tworde, trza by stoć i walić w morde"