  • 1. Data: 2009-08-05 10:37:14
    Temat: Kaseta i pliki mp3 z internetu.
    Od: marjan <k...@g...com>

    Witam.

    Jeśli kupię oryginalną płytę CD, to mogę legalnie ją zrippować i słuchać
    na komputerze lub odtwarzaczu mp3 utwory, które się na tej płycie znajdują.

    Gdy posiadam kupioną parę lat wcześniej oryginalną kasetę audio, i przez
    kartę muzyczną w komputerze zapiszę nagrania w postaci plików mp3, to
    analogicznie tak samo legalnie mogę tego słuchać?

    A co w przypadku, gdy dla lepszej jakości dźwięku ściągnę te utwory (ale
    TYLKO te znajdujące się na oryginalnej kasecie którą posiadam) z
    internetu (np. klientem p2p)? Będzie legalnie (bo "kupiłem" te utwory
    parę lat wcześniej) czy nie (bo ściągnąłem utwory od kogoś kto je
    nielegalnie udostępnił)?

    Z góry dzięki za pomoc w rozwianiu wątpliwości.

    Pozdrawiam serdecznie,
    Mariusz Morycz
    [e-mail bez cyferek]

  • 2. Data: 2009-08-05 10:46:47
    Temat: Re: Kaseta i pliki mp3 z internetu.
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > Gdy posiadam kupioną parę lat wcześniej oryginalną kasetę audio, i przez
    > kartę muzyczną w komputerze zapiszę nagrania w postaci plików mp3, to
    > analogicznie tak samo legalnie mogę tego słuchać?

    Tak

    > Będzie legalnie (bo "kupiłem" te utwory parę lat wcześniej) czy nie (bo
    > ściągnąłem utwory od kogoś kto je nielegalnie udostępnił)?

    Ściąganie muzyki jest legalne. Nielegalne jest jej udostępnianie.

    Inż.prawa

  • 3. Data: 2009-08-05 11:05:08
    Od: marjan <k...@g...com>

    *piotr'ek* pisze:

    > Tak

    Dzięki

    > Ściąganie muzyki jest legalne. Nielegalne jest jej udostępnianie.

    Posiadanie na komputerze ściągniętej w ten sposób muzyki również jest
    legalne?

    Pozdrawiam serdecznie,
    Mariusz Morycz
    [e-mail bez cyferek]

  • 4. Data: 2009-08-05 11:37:01
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > Posiadanie na komputerze ściągniętej w ten sposób muzyki również jest
    > legalne?

    Póki co to w polskim prawie zabronione jest ściąganie oprogramowania i
    filmów. Muzykę można ściągać, ale nie można jej dystrybuować.

    Inż.prawa

  • 5. Data: 2009-08-05 12:03:30
    Od: "Gan" <j...@w...pl>

    Użytkownik "*piotr'ek*" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Póki co to w polskim prawie zabronione jest ściąganie oprogramowania i
    > filmów. Muzykę można ściągać, ale nie można jej dystrybuować.
    >
    > Inż.prawa

    A gdzie niby zakaz ściągania filmów? Przecież to utwór audiowizualny.

  • 6. Data: 2009-08-05 14:58:25
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa 05 sierpień 2009 12:46
    (autor *piotr'ek*
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <h5bnuu$9ai$1@inews.gazeta.pl>):

    > Ściąganie muzyki jest legalne.

    Nie mów tak autorytatywnie. Wg części prawników i części interpretacji.

    > Nielegalne jest jej udostępnianie.

    Co zresztą się często wiąże ze ściąganiem. Mało jest sposobów pobierania
    pirackich rzeczy bez jednoczesnego udostępniania.

    --
    Tristan

    Niech nie wychodzi z waszych ust żadna mowa szkodliwa,
    lecz tylko budująca, zależnie od potrzeby,
    by wyświadczała dobro słuchającym. (Ef 4,29)

  • 7. Data: 2009-08-06 08:41:56
    Od: Tomaszek <t...@j...pl>

    Tristan pisze:
    > Co zresztą się często wiąże ze ściąganiem. Mało jest sposobów pobierania
    > pirackich rzeczy bez jednoczesnego udostępniania.

    Serwery publiczne coraz bardziej popularne;) Ale z drugiej strony mnie w
    tym kraju już nic nie zdziwi. Np. taki pobieraczek.pl Goście każą sobie
    płacić za dostęp do darmowego usenetu, zachęcają do pobierania
    "darmowych" programów i filmów. Robią to oficjalnie z zarejestrowaną
    działalnością gospodarczą....
    | TEL: (0)882733602 *naprawy i modernizacje komputerów*diagnostyka* |
    | *dojazd*PŁACISZ TYLKO ZA EFEKTY, NIE ZA CZAS PRACY* ***WARSZAWA***|
    \----------| e-mail: d...@g...com |----------/

  • 8. Data: 2009-08-06 09:35:54
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    Tristan napisał(a):
> [...]
    >
    > Co zresztą się często wiąże ze ściąganiem. Mało jest sposobów pobierania
    > pirackich rzeczy bez jednoczesnego udostępniania.

    Rapidshare

    wer

  • 9. Data: 2009-08-06 11:03:39
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek 06 sierpień 2009 11:35
    (autor b...@n...pl
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <h5e7vl$oai$1@node2.news.atman.pl>):

    > Rapidshare

    No i? Trzeba kupować płatne konta, uczestniczyć w forach indeksujących, a i
    tak pewności co do legalności nie ma.

  • 10. Data: 2009-08-06 11:04:25
    Od: Tristan <n...@s...pl>

> [...]

    > Rapidshare

    No i? Trzeba kupować płatne konta, uczestniczyć w forach indeksujących,
    dłuuugo ściągać a i tak pewności co do legalności nie ma.

    Zresztą napisałem, że jest MAŁO sposobów takich, a nie, że nie istnieją.