  • 1. Data: 2009-08-05 11:37:56
    Temat: samochód zarejestrowany jako ciężarowy a parkowanie w mieście
    Od: "MK" <b...@m...pl>

    Witam
    Tak właśnie czytając sobie w zupełnie innej sprawie Kodeks Drogowy
    uświadomiłem sobie jedną rzecz:

    Cinquecento (czy jak to się pisze), z kratką, zarejestrowane jako samochód
    ciężarowy chyba NIE MOŻE parkować w mieście, a dokładniej parkować w mieście
    4 kołami na chodniku - muszą zostawać dwa. Mam rację czy nie?

    Czy taki polonez truck zarejestrowany jako ciezarowy - może w miescie
    parkować czy nie może?

    Jeśli mam rację, to połowa samochodów w centrum jest zaparkowana
    nielegalnie:D

    MK

  • 2. Data: 2009-08-05 11:56:19
    Od: gr <j...@w...pl>

    On 5 Sie, 13:37, "MK" <b...@m...pl> wrote:

    > Czy taki polonez truck zarejestrowany jako ciezarowy - może w miescie
    > parkować czy nie może?
    Nie pamętam dokładnie, kiedy to było ale jeszcze przed układem
    Schengen, niemcy na granicy nasze "ciężarówki" kierowali na pasy dla
    samochodów ciężarowych.

  • 3. Data: 2009-08-05 12:23:53
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    MK w <news:h5bqv2$p1u$1@achot.icm.edu.pl>:

> [...]

    > ciężarowy chyba NIE MOŻE parkować w mieście, a dokładniej parkować w mieście
    > 4 kołami na chodniku - muszą zostawać dwa. Mam rację czy nie?

    Nie masz.

    > Czy taki polonez truck zarejestrowany jako ciezarowy - może w miescie
    > parkować czy nie może?

    DMC < 2.5 t?

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 4. Data: 2009-08-05 12:39:07
    Od: "MK" <b...@m...pl>

    > Nie masz.

    > DMC < 2.5 t?

    a dlaczego nie mam? Nawet w Straży miejskiej i w Urzędzie komunikacji mi
    potwierdzili, że mam - aczkolwiek jakoś "za szybko"

    Art 47 kodeksu drogowego
    1. Dopuszcza się zatrzymanie lub postój na chodniku kołami ****jednego boku
    lub przedniej osi pojazdu samochodowego**** o dopuszczalnej masie całkowitej
    nieprzekraczającej 2,5 t, pod warunkiem że:
    na danym odcinku jezdni nie obowiązuje zakaz zatrzymania lub postoju;
    szerokość chodnika pozostawionego dla pieszych jest taka, że nie utrudni im
    ruchu i jest nie mniejsza niż 1,5 m;
    pojazd umieszczony przednią osią na chodniku nie tamuje ruchu pojazdów na
    jezdni.

    /*No i tutaj jest ok - do 2,5 tony, pojazd samochodowy - ale TYLKO 2
    kołami.*/

    2. Dopuszcza się, przy zachowaniu warunków określonych w ust. 1 pkt 2,
    zatrzymanie lub postój na chodniku przy krawędzi jezdni ****całego samochodu
    osobowego****, motocykla, motoroweru lub roweru. Inny pojazd o dopuszczalnej
    masie całkowitej nieprzekraczającej 2,5 t może być w całości umieszczony na
    chodniku tylko w miejscu ****wyznaczonym odpowiednimi znakami drogowymi****.

    A więc może stać tam, gdzie jest parking. Czyli samochody stojace sobie
    gdziekolwiek (nie na parkingu, ale np wzdłuż drogi NA CHODNIKU, nie na
    parkometrze), a mające wbite w dowód że są ciężarowymi, już stoją
    nielegalnie
    :

  • 5. Data: 2009-08-05 12:47:04
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "MK" <b...@m...pl> napisał w wiadomości

    > a mające wbite w dowód że są ciężarowymi, już stoją nielegalnie

    a gdzies to wyczytal?

    kodeks drogowy wyraznie rozroznia samochody po tonazu a nie to czy ma kratke
    i nazywa sie ciezarowy
    zreszta wyraznie masz to w przytaczanyhch przez ciebie fragmentach opisane

  • 6. Data: 2009-08-05 14:25:37
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

> [...]
    > kratke i nazywa sie ciezarowy
    > zreszta wyraznie masz to w przytaczanyhch przez ciebie fragmentach opisane

    PoRD w definicjach odróżnia samochód osobowy od ciężarowego. Jeśli ma
    napisane ciężarowy to nie jest osobowy, a ciężarowy nie może 4-ma kołami.
    Ciężarowy to ten "inny pojazd" do 2,5t.

    neelix

  • 7. Data: 2009-08-05 14:30:33
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

> [...]
    > ciężarowy chyba NIE MOŻE parkować w mieście, a dokładniej parkować w
    > mieście 4 kołami na chodniku - muszą zostawać dwa. Mam rację czy nie?

    Moim zdaniem masz, o ile wpis ciężarowy rzeczywiście oznacza ciężarowy.

    > Czy taki polonez truck zarejestrowany jako ciezarowy - może w miescie
    > parkować czy nie może?

    W zabudowanym to nie może powyżej 16t dmc, ale może na parkingach.

    neelix

  • 8. Data: 2009-08-05 14:46:22
    Od: "MK" <b...@m...pl>

    "szerszen" <s...@t...pl> wrote in message

> [...]
    > kratke i nazywa sie ciezarowy
    > zreszta wyraznie masz to w przytaczanyhch przez ciebie fragmentach opisane

    Nie wyczytałem, tylko się domyślam i stad moje pytania na tej grupie.
    Jak napisał neelix, "ciężarowy" to ten inny pojazd do 2,5t. A 4 kołami może
    tylko OSOBOWY

  • 9. Data: 2009-08-05 14:46:58
    Od: "MK" <b...@m...pl>

    "neelix" <a...@w...pl> wrote in message

> [...]
    >
    > PoRD w definicjach odróżnia samochód osobowy od ciężarowego. Jeśli ma
    > napisane ciężarowy to nie jest osobowy, a ciężarowy nie może 4-ma kołami.

    czyli połowa samochodów na chodnikach stoi nielegalnie:)

  • 10. Data: 2009-08-05 14:52:10
    Od: "MK" <b...@m...pl>

    > Użytkownik "MK" <b...@m...pl> napisał w wiadomości

    > Moim zdaniem masz, o ile wpis ciężarowy rzeczywiście oznacza ciężarowy.

    Pani u Urzedzie Komunikacji powiedziała, że zarejkestrować można albo jako
    oosbowy, albo jako ciężatowy - jak chce parkować w mieście, to mam wyjąć
    kratkę i przerejestrować auto. Ale sie upewniam na grupie...

    Wychodzi śmiesznie, ze cienias z wbitym w dowodzie "ciężarowym", ważąc
    oczywiscie do 2,5t dmc, musi szukać parkingu, bo inaczej go powinni holować
    jak sobie "przycupnie" na chodniku:)

    MK