  • 1. Data: 2005-07-04 20:39:38
    Temat: oplata klimatyczna - płacić?
    Od: "b3lf3r" <z...@p...sprzedajacemu>

    Witam

    wybieram sie z rodziną nad morze i oczywiście w miejscowości w której
    będziemy mieli mieszkać pobierana jest opłata klimatyczna

    czy muszę płacić te opłatę skoro jestem płatnikiem podatku od nieruchomości
    w tej gminie? (mam niezabudowaną działkę w sąsiedniej wsi)

    Z ustawy z dnia 12 stycznia 1991r o podatkach i opłatach lokalnych wynika że
    zwonieni sa płatnicy podatku od nieruchomosci z tytułu posiadania domku
    letniskowego w tej miejscowosci

    czy to znaczy ze jesli nie ma domku musze placic klimatyczne?

    czy ma znaczenie ze to sasiednia wieś? obie mają tą samą oplate klimatyczna
    bo leżą w tej samej gminie.

    czy moja żona też bylaby zwolniona? mamy przecież wspólnote majątkową :-)

    nie chcę płacic podwójnie wiec prosze poradźcie mi czy mam prawo domagać się
    zwolnienia z tej opłaty.

    PS. post poszedł jeszcze na pspp, ale nie wiem czy oplate klimatyczną mozna
    traktowac jako podatek, a tu siedzi więcej specjalistów, więc moze łatwiej
    bedzie uzyskac pomoc ;-)
    --
    pozdrawiam
    b3lf3r [BL12/PL57]

  • 2. Data: 2005-07-05 08:56:02
    Temat: Re: oplata klimatyczna - płacić?
    Od: "Arek Margraf" <U...@p...onet.plNOSPAM>

    Użytkownik "b3lf3r" <z...@p...sprzedajacemu> napisał w wiadomości
> [...]
    > traktowac jako podatek, a tu siedzi więcej specjalistów, więc moze łatwiej

    Zgłoś swoj pobyt nie jako turystyczny/wypoczynkowy ale np jako sluzbowy, albo
    przyjechales pozarzdzacac swoja nieruchomoscia w
    sasiedniej wsi, to wtedy tez nie musisz placic - nikt nie musi. Placi sie tylko za
    pobyt turystyczny/wypoczynkowy, niech ci
    udowodnia ze tak wlasnie jest.

    A.

  • 3. Data: 2005-07-05 14:19:08
    Od: "b3lf3r" <z...@p...sprzedajacemu>

    Użytkownik "Arek Margraf" wystukał taki tekst:
> [...]

    > sasiedniej wsi, to wtedy tez nie musisz placic - nikt nie musi. Placi
    > sie tylko za pobyt turystyczny/wypoczynkowy, niech ci udowodnia ze

    przecież po to właśnie jadę... ;-)
    a że mam małe dziecko, a na działce jeszcze nic nie stoi, to przecież nie
    musze się gnieździć w namiocie i wynajme pokój "z wygodami" :-)

    --
    pozdrawiam
    b3lf3r [BL12/PL57]

  • 4. Data: 2005-07-07 23:23:03
    Od: fan <g...@h...com>

    b3lf3r wrote:
    > Witam
    >
    > wybieram sie z rodziną nad morze i oczywiście w miejscowości w której
    > będziemy mieli mieszkać pobierana jest opłata klimatyczna

    jakim prawem? Ciekawe jaka sobie wzieli podstawe. I co to znaczy
    "klimatyczna"? Klimat mi przyjemny za to daja czy co? W ogole, to co mi
    w tym oferuja? Moze tylko badanie zanieczyszczenia powietrza
    siarczanami? Jakies wydruki pomiarow?

    Cos mi sie wydaje ze taka "oplata" jest nielegalna w sama w sobie. Bo
    jezeli mozna pobierac oplate "klimatyczna". to czemu nie pobierac oplaty
    za snieg, albo kiedy go nie ma to oplaty za brak sniegu?

  • 5. Data: 2005-07-08 13:02:00
    Od: "b3lf3r" <z...@p...sprzedajacemu>

    Użytkownik "fan" wystukał taki tekst:

    > jakim prawem? Ciekawe jaka sobie wzieli podstawe.
    Z ustawy z dnia 12 stycznia 1991r o podatkach i opłatach lokalnych
    w ustawie jest mowa o opłatach lokalnych, może zostac uchwalona w każdej
    gminie (miejscowości) max 1,67 za dzień
    a w miejscowosciach uzdrowiskowych max 3,30 za dzień
    "klimatyczna" to tylko potoczna nazwa tego parapodatku
    > I co to znaczy
    > "klimatyczna"? Klimat mi przyjemny za to daja czy co? W ogole, to co
    > mi w tym oferuja?

    mozliwość legalnego korzystania z gminnego powietrza?

    > Moze tylko badanie zanieczyszczenia powietrza
    > siarczanami? Jakies wydruki pomiarow?

    wszystkie miejscowosci chyba robią takie badania, ale to nie ma znaczenia

    > Cos mi sie wydaje ze taka "oplata" jest nielegalna w sama w sobie.
    jest legalna :-(
    > Bo
    > jezeli mozna pobierac oplate "klimatyczna". to czemu nie pobierac

    opłate pobiera samorząd lokalny czym łoi turystów, tak sobie to nie mozna
    pobierać trzeba byc gminą i miec prawomiocną uchwałę rady gminy,
    opublikowana w stosownym dzienniku

    > oplaty za snieg, albo kiedy go nie ma to oplaty za brak sniegu?

    ale przecież w Karpaczu biora taka opłate czy jest snieg czy go nie ma :-P
    --
    pozdrawiam
    b3lf3r [BL12/PL57]