  • 1. Data: 2005-07-04 19:32:03
    Temat: Prawo Karne a nie zapłacona faktura?
    Od: "Hubert Kowalski" <g...@g...pl>

    Witam,
    Mam pytanie:
    Czy nie płacenie faktury za zakup towaru można podciągnąć pod Art. 286. KK.
    Czy jeżeli dłużnik uregulował część faktury (20%) przed wezwaniem do zapłaty
    a po wezwaniu w ciągu 7 dni kolejne 20% i zobowiązał się do regularnej
    spłaty w ratach, na którą nie przystałem to czy wyczerpuje to znamona czynu
    karalnego z ww. artykułu?

    Z góry dziękuję za odpowiedź.

    Pozdrawiam,
    Hubert

    PS.
    Oto ten artykuł:

    Art. 286. § 1. Kto, w celu osiągnięcia korzyści majątkowej, doprowadza inną
    osobę do niekorzystnego rozporządzenia własnym lub cudzym mieniem za pomocą
    wprowadzenia jej w błąd albo wyzyskania błędu lub niezdolności do należytego
    pojmowania przedsiębranego działania, podlega karze pozbawienia wolności od
    6 miesięcy do lat 8.
    § 2. Tej samej karze podlega, kto żąda korzyści majątkowej w zamian za zwrot
    bezprawnie zabranej rzeczy.
    § 3. W wypadku mniejszej wagi, sprawca podlega grzywnie, karze ograniczenia
    wolności albo pozbawienia wolności do lat 2.
    § 4. Jeżeli czyn określony w § 1-3 popełniono na szkodę osoby najbliższej,
    ściganie następuje na wniosek pokrzywdzonego.

  • 2. Data: 2005-07-04 21:14:57
    Temat: Re: Prawo Karne a nie zapłacona faktura?
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Hubert Kowalski napisał(a):
> [...]
    > spłaty w ratach, na którą nie przystałem to czy wyczerpuje to znamona czynu

    raczej nie
    tak w uproszczeniu - konieczny jest zamiar niepłacenia istniejący już w
    chwili zawarcia umowy

    KG