  • 11. Data: 2008-09-26 08:06:51
    Temat: Re: opakowania zwrotne
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    d852 pisze:

    > Jakiś przepis ?
    > Bo ogólnie to słyszałem.
    > W sklepach oczywiście nie słyszeli.
    > Co znaczy którymi handluje ?
    > Akurat ma na półce ? Czy np. miał w zeszłym tygodniu ?
    > No i czy to znaczy, że mogę podjechać z tirem pełnym butelek ?
    > No i co ze słynną kwestią "tylko na wymianę" ?

    Ustawa o opakowaniach i odpadach opakowaniowych z dnia 11 maja 2001,
    Dz.U. z 2001 roku, Nr 63, poz. 638;

    art. 14
    Jednostki handlu detalicznego są obowiązane do przyjmowania zwracanych i
    na wymianę opakowań wielokrotnego użytku po produktach w takich
    opakowaniach, które znajdują się w ich ofercie handlowej.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 12. Data: 2008-09-26 18:06:04
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > No to całkiem nieźle jak na kraj europejski używający opakowań zwrotnych
    > od przynajmniej 30 lat. Jeszcze trochę i wszystkich wyprzedzimy.

    No wiesz... problem sznurka do snopowiązałek i papieru toaletowego już został
    rozwiązany, tak, że nie jest źle.
    A zwracającym polecam zamiast zwrotu wymianę lub zachowywanie paragonu.

    PS. Kto pamięta, że kiedyś czysta była w butelkach kaucjowanych sprzedawana?

    *piotr'ek*

  • 13. Data: 2008-09-26 18:19:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 26 Sep 2008, d852 wrote:

    > No to całkiem nieźle jak na kraj europejski

    Ale to jest całkiem rozsądne rozwiązanie.
    Inaczej trzeba by wprowadzać ceny urzędowe na opakowania, co mogłoby
    skutkować bardzo ciekawymi przypadkami - jeśli np. opakowanie jest
    wzorem chronionym prawnie (np. butelka Coca Coli - mam na myśli
    szklaną butelkę, taką stanowiącą utwór i jednocześnie AFAIR
    będącą wzorem zastrzeżonym).

    Zwróć uwagę na słowa "której sam nie pobrał" - klient ma dowód
    że zapłacił kaucję, klient dostaje pieniądze z powrotem.

    pzdr, Gotfryd