    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: okna - gwarancja
    Date: Wed, 19 Feb 2003 09:26:22 +0100

    Dnia 18-02-2003 22:33, Użytkownik Robert napisał:
    > Użytkownik "zjawa" <z...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Zgłaszać oczywiście możesz ale i tak to zapewne nic nie da. Uszkodzenia
    > mechaniczne (a pęknięcie szyby takim jest) nie podlegają naprawie
    > gwarancyjnej.

    Nie widziałes tego okna a juz wiesz na pewno?
    Co to jest uszkodzenie mechanicze? Czy jak pociagne za klamke a ta
    odpadnie bo była źle zamontowana to jest to uszkodzenie mechanicze?

    Przeciez wystarczy że profil został źle złożony.
    Widzialam już okna w których nie wszystkie kąty były proste - wstawia
    sie tam szybę z kątami prostymi i szyba jakis czas wytrzyma bo jest
    elastyczna, ale w końcu pęknie na skutek naprężenia. Wymiana szyby - i
    ta po jakims czasie pęka również.

    To samo dotyczy złego zamontowania - może w trakcie montażu porfil
    został skęcony, wciśnięty. To sie zdaża.
    Na własne oczy widziałam jak montażyści *wciskali* okno do otworu bo nie
    chciało im sie rozkuwac nadproża. Na szczęście nie udało im sie to bo
    szyba pekła. Ale przy mniejszych róznicach mogła peknąc po kilku dniach
    czy tygodniach.
    Jeżeli okno jest łukowe PVC to dochodzi jeszcze mozliwośc skręcenia
    profilu wokół osi podczas gięcia.
    I pewnie jeszcze stos innych możliwych deformacji sie znajdzie.

    Jeżeli deformacje profilu sa niewielkie to szyba troche postoi zanim pęknie.
    A więc "mechanicze" uszkodzenie może być wynikiem wady produktu.

    Jedyna rada to wziąc rzeczoznawcę żeby sprawe wybadał.
    Jeżeli szyba była wymieniana i pęka za kazdym razem w podobny sposób, to
    wada profilu będzie łatwa do udowodnienia.

    Niekoniecznie była to zla wola wykonawcy, on sam mógł usterki nie
    zauważyc bo w trakcie montazu wszystko było ok.

    Źle złozone okna zdażają sie w każdej firmie. W porządnej wiekszośc
    zostanie odsiana zanim trafi do klienta.

    W znajomej firmie okniarskiej moge sobie obejrzec kolekcje okien które
    sie nie udały. Głównie to skręcone łuki. Właściciel zrobił sobie z nich
    całkiem ładną pergole :-))) Nie próbował ich wciskac klientom.

    Ale to juz kwestia dobrych obyczajów i kontroli jakości...

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl