  • 1. Data: 2003-08-10 20:14:44
    Temat: okazanie na podstawie dowodu osobistego
    Od: arthc <a...@o...peel>

    jaka wartosc prawna ma okazanie swiadkowi kartki z 5 fotografiami
    skserowanymi z dowodow osobistych kilku osob, w celu wylonienia przez
    swiadka osoby, ktora to wg niego popelnila wykroczenie drogowe (IV 2002)?
    dodam, iz sedzina potraktowala fakt rozpoznania obwinionego przez
    swiadka jako przewazajacy argument przeciw obwinionemu.

    ps fotografie sa conajmniej 3 lata starsze niz osoby w momencie
    okazania, sa rozniez bardzo nieczytelne z powodu kiepskiego ksera.

    z gory dziekuje za odpowiedzi, oraz za uzupelnienie linkiem z
    odpowiednim paragrafem.

  • 2. Data: 2003-08-10 21:56:40
    Temat: Re: okazanie na podstawie dowodu osobistego
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    | dodam, iz sedzina potraktowala fakt rozpoznania obwinionego przez
    | swiadka jako przewazajacy argument przeciw obwinionemu.

    Spora. Taka czynnosc nazywa sie okazaniem i mozna ja jak najbardziej
    przeprowadzic poprzez okazanie wizerunku. Tka co do zasady, bo nie piszesz
    nic o szczegulach sparwy, wiec trudno mi sie jest odniesc konkretów.

    | ps fotografie sa conajmniej 3 lata starsze niz osoby w momencie
    | okazania, sa rozniez bardzo nieczytelne z powodu kiepskiego ksera.

    No to pewnie móglby byc problem, gdyby nie rozpoznal. Jak rozpoznal, to
    fakt, ze zdjecia byly ewentualnie malo czytelne lub stare ma niewielkie
    znaczenie. W odniesieniu do Twojej osoby, to pewnie sie siele nie zmieniles.
    W odniesieniu do pozostalych osób, to zupelnie bez znaczenia, jak one w tej
    chwili wygladaja. Zdjecia pozostalych osób moga byc równie dobrze sprzed 100
    lat.

  • 3. Data: 2003-08-10 22:02:57
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Uzytkownik "arthc" <a...@o...peel> napisal w wiadomosci
> [...]
    > dodam, iz sedzina potraktowala fakt rozpoznania obwinionego przez
    > swiadka jako przewazajacy argument przeciw obwinionemu.

    Swobodna ocena sadu.

    Pozdr
    Leszek