  • 1. Data: 2004-06-07 07:12:21
    Temat: ogrodzenie działki
    Od: "michael" <m...@g...pl>

    witam,
    dowiedziałem się od sąsiada że istnieje przepis który mówi ze jesli chce
    postawić płot bez jego zgody to musze się przesunąć o 40cm na swoją działke i
    nie moge go postawić na granicy? czy to prawda i czy możecie mi podac owy
    przepis lub linka do strony gdzie mogę znaleźć bardziej szczegółowe informacje
    na ten temat, tj. ogrodzenia.
    z góry dziękuje i pozdrawiam,
    Tomek

  • 2. Data: 2004-06-07 08:16:18
    Temat: Re: ogrodzenie działki
    Od: for.<k...@i...pl>

    Z tego co ja wiem... ogrodzenie trwałe ( np. murek betonowy do wys.
    60 cm) możesz sobie postawić bez zgody sąsiada : W GRANICY, nie
    musisz si.ę odsuwać, ani pytać, ale zaczekaj, może jeaszcze ktoś inny
    się wypowie i poszukaj w prawie budowlanym.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 3. Data: 2004-06-07 17:12:36
    Od: "pestifer" <p...@C...fm>

    Użytkownik "michael" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > nie moge go postawić na granicy? czy to prawda i czy możecie mi podac owy
    > przepis lub linka do strony gdzie mogę znaleźć bardziej szczegółowe

    podobno 30 cm ale glowy nie dam

  • 4. Data: 2004-06-07 20:11:35
    Od: "bd" <b...@o...pl>

    > linka do strony gdzie mogę znaleźć bardziej szczegółowe informacje
    > na ten temat, tj. ogrodzenia.

    to jest linka http://tinyurl.com/3xe4m do wyroku TK w sprawie ogrodzen.
    znajdziesz tam odnosniki do innych ustaw, rozporzadzen i wyrokow, ktore
    moze Ci pomoga, a ktore pewnie znajdziesz tu http://tinyurl.com/3yzot

    podobno gdzies w muratorze pisali, ze podobno trzeba sie przesunac 30cm
    w swoja strone, kiedy sasiad sie nie zgadza na ogrodzenie w granicy.
    on tez bedzie musial sie cofnac 30cm jak bedzie chcial postawic plot.
    a to wszystko dlatego aby moc konserwowac ogrodzenie i potrzebny jest
    wolny pas do przejscia/dojscia do drugiej strony ogrodzenia.
    tak podobno jest ale ja nie znam przepisu.

    generalnie spory miedzysasiedzkie regulowane sa prawem cywilnym i tam
    mozesz przeczytac, ze korzystajac ze swojego prawa nie mozesz naruszac
    praw innych.
    pozdr.
    marcin

  • 5. Data: 2004-06-08 08:30:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 7 Jun 2004, for. wrote:

    >+ Z tego co ja wiem... ogrodzenie trwałe ( np. murek betonowy do wys.
    >+ 60 cm) możesz sobie postawić bez zgody sąsiada : W GRANICY, nie
    >+ musisz si.ę odsuwać, ani pytać

    ...no "ładny kfiatek".

    To jak kogoś stać mógłby uziemić bieniejszego sąsiada stawiając
    drogi w konserwacji płot - jak ogrodzenie "stoi" w granicy to
    obowiązek konserwacji spoczywa na właścicielach przylegających
    działek (art. 154 KC).

    >+ ale zaczekaj, może jeaszcze ktoś inny
    >+ się wypowie i poszukaj w prawie budowlanym.

    ...to nie jest tak dobrze żeby *tylko* prawo budowlane regulowało
    różne sprawy :) To co piszesz: "nie musisz się odsuwać" ma dwie
    wady w *praktycznych* zastosowaniach:
    - o ile "podpórką" (murkiem, słupkami, betonym oblewającym podziemną
    część słupków) nie wejdziesz na gruint sąsiada
    - umiesz (w celu konserwacji lub naprawy) położyć płot na własnej
    działce nie wchodząc przy tym na jegu grunt...

    Sąsiad *też* ma prawo postawić "od swojej strony płot" - równie
    blisko granicy jak ty :], chyba nie chcesz mu tego zabronić ? ;>

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 6. Data: 2004-06-08 10:10:14
    Od: "bd" <b...@o...pl>

> [...]
    > drogi w konserwacji płot - jak ogrodzenie "stoi" w granicy to
    > obowiązek konserwacji spoczywa na właścicielach przylegających

    na szczescie obowiazek konserwacji spoczywa na obu stronch wtedy,
    kiedy razem z ogrodzenia korzystaja. samo postawienie plotu przez
    jedna strone jeszcze nie obliguje drugiej do partycypowania w kosztach.

    pozdr.
    marcin

  • 7. Data: 2004-06-10 21:30:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 8 Jun 2004, bd wrote:
    [...]
    >+ na szczescie obowiazek konserwacji spoczywa na obu stronch wtedy,
    >+ kiedy razem z ogrodzenia korzystaja.

    Niby racja. Ale to się "domniemywa" - czyli niekorzystający musi
    udowodnić że nie jest wielbłądem...

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 8. Data: 2004-06-11 10:40:46
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...
    > On Tue, 8 Jun 2004, bd wrote:
    > [...]
    >
    > Niby racja. Ale to się "domniemywa" - czyli niekorzystający musi
    > udowodnić że nie jest wielbłądem...

    W praktyce to jeszcze trudniej jest udowodnić, że remont ogrodzenia jest
    konieczny. A może wytrzyma jeszcze miesiąc?