  • 1. Data: 2004-06-07 03:02:21
    Temat: Proces nakazowy.
    Od: "328.28.00" <n...@s...com>

    witam, (jeszcze gwoli scislosci).

    [Caly czas trzymamy sie wersji ze wystawca FV nie otrzymal
    od odbiorcy zaplaty za usluge. Odbiorca = dluznik]

    W procesie nakazowym, po spelnieniu odpowiednich
    wymogow przez powoda, dlaczego musi (w glownej mierze)
    byc spelniony tak wazny warunek (dokument) jak uznanie dlugu?

    Jezeli wyraznie jest napisane ze:

    Postepowanie w tym trybie moze zostac wszczete,
    gdy powod dochodzi (m.in.)

    - roszczen pienieznych

    [...]

    W ww. postepowaniu musi byc m.in dostarczony np:

    - zaakceptowany przez dluznika rachunek albo
    - wezwanie dluznika do zaplaty + pisemne oswiadczeniem dloznika
    o uznaniu długu

    Zatem jezeli ja wystawiam FV odbiorcy i mam jego podpis na FV, lub
    ewentualnie oswiadczenie (FV bez podpisu odbiorcy), zatem czemu tak
    waznym elementem do ktorego musze dazyc jest podpisanie dluznika
    "uznania_dlugu" ? Jezeli mam FV.

    R,
    --

    _For e.mail, click this_: http://e-mail.notlong.com

  • 2. Data: 2004-06-07 07:15:28
    Temat: Re: Proces nakazowy.
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Mon, 07 Jun 2004 05:02:21 +0200, 328.28.00 naskrobał(a):

> [...]
    > ewentualnie oswiadczenie (FV bez podpisu odbiorcy), zatem czemu tak
    > waznym elementem do ktorego musze dazyc jest podpisanie dluznika

    Faktura to kawałek popieru który przedstawia historyczną transakcje i ma
    sie nijak do rozliczenia jej. Nie masz potwierdzenia salda (podpisanego
    przez zarzad) to zapomnij o nakazówce.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 3. Data: 2004-06-07 07:27:54
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@N...e-wro.pl>

    > Faktura to kawałek popieru który przedstawia historyczną transakcje i ma
    > sie nijak do rozliczenia jej. Nie masz potwierdzenia salda (podpisanego
    > przez zarzad) to zapomnij o nakazówce.

    Co? Zgodnie z 485 KPC wystarcza, ze "okoliczności uzasadniające dochodzone
    żądanie są udowodnione dołączonym do pozwu:
    2) zaakceptowanym przez dłużnika rachunkiem,"

    ...czyli wlasnie faktura VAT.

    I tyle. Mozna dochodzic, oczywiscie pod warunkiem ze dluznik nie zaplacil,
    ale to on ma to udowodnic.

    Konrad

  • 4. Data: 2004-06-07 07:45:27
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Mon, 7 Jun 2004 09:27:54 +0200, Konrad vel Legislator naskrobał(a):

    > I tyle. Mozna dochodzic, oczywiscie pod warunkiem ze dluznik nie zaplacil,
    > ale to on ma to udowodnic.

    życze powodzenia w sądzie z fakturą a juz szczególnie bez podpisu.

  • 5. Data: 2004-06-07 07:48:56
    Od: p...@p...onet.pl

    Proponuję załaczyćFV - podpisaną, ale przez osobe któa zgodnie z dokumentaqcją
    dłużnika upoważniona jest do reprezentowania interesów podmiotu.

  • 6. Data: 2004-06-07 07:55:01
    Od: "328.28.00" <n...@s...com>

    Użytkownik p...@p...onet.pl napisał:
    > Proponuję załaczyćFV - podpisaną, ale przez osobe któa zgodnie z dokumentaqcją
    > dłużnika upoważniona jest do reprezentowania interesów podmiotu.

    chyba jednak trzeba przynac racje *sebolowi* , FV bez podpisu
    wlasciciela firmy, lub zarzadu - a jedynie kwitowana sygnatura
    "oswiadczenie" jest kiepkim argumentem.

    R,
    --

    _For e.mail, click this_: http://e-mail.notlong.com

  • 7. Data: 2004-06-07 07:59:34
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@N...e-wro.pl>

    > życze powodzenia w sądzie z fakturą a juz szczególnie bez podpisu.

    No przeciez mowie, ze z podpisem.

    Konrad

  • 8. Data: 2004-06-07 08:01:08
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@N...e-wro.pl>

    > No przeciez mowie, ze z podpisem.

    Bo czym innym jest "zaakceptowany przez dluznika rachunek" ?

    Konrad

  • 9. Data: 2004-06-07 09:00:14
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@N...e-wro.pl>

    > chyba jednak trzeba przynac racje *sebolowi* , FV bez podpisu
    > wlasciciela firmy, lub zarzadu - a jedynie kwitowana sygnatura
    > "oswiadczenie" jest kiepkim argumentem.

    Nie wydaje mi sie. Przeciez przedsiebiorce moze reprezentowac
    nie tylko zarzad - w przypadku np. spolki. Takze tzw. przedsiebiorca
    jednosobowy nie musi wcale sam dokonywac wszystkich czynnosci
    prawnych i moze poslugiwac sie pelnomocnikami. Jezeli mam wiec
    do czynienia duza firma i a np. ty jako dostawca wystawiasz
    fakture a podpisuje ja pracownik przedsiebiorcy zajmujacy sie
    np. zaopatrzeniem to nie widze powodu aby sad nie uznal takiej faktury.
    Jezeli uznalibysmy, ze np. tylko zarzad dokonuje _wszystkich_ czynnosci
    to portier spolki nie moglby nigdy kupic gazety w kiosku dla firmy.
    Oczywiscie znaczenie ma tez wartosc umowy, ale jezeli chodzi o zwykle
    czynnosci, dostawa biezacych materialow etc, to naprawde nie ma sie
    co obawiac. Takie jest moje stanowisko, moze jest ktos bardziej w tym
    obeznany i chce sie podzielic doswiadczeniami.

    Konrad

  • 10. Data: 2004-06-07 10:09:44
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Mon, 7 Jun 2004 11:00:14 +0200, Konrad vel Legislator naskrobał(a):

> [...]
    > fakture a podpisuje ja pracownik przedsiebiorcy zajmujacy sie
    > np. zaopatrzeniem to nie widze powodu aby sad nie uznal takiej faktury.

    uzna ale do postępowania upominawczego.

    > Jezeli uznalibysmy, ze np. tylko zarzad dokonuje _wszystkich_ czynnosci
    > to portier spolki nie moglby nigdy kupic gazety w kiosku dla firmy.

    Mylisz czynności od zwykłego zarządu i od zobowiązań . Jezeli ktoś komuś
    daje na termin to przecież nie z automatu ale na podstawie dokumetów
    firmowych. Zwykle podpisuje sie stosowną umową (podpisą przez zarząd ) z
    odbiorcą i odbierać faktury może sobie kto chce byleby miał upoważnienie.
    Czy fakturach płatych gotówkowo to nie ma znaczenia.

> [...]
    > co obawiac. Takie jest moje stanowisko, moze jest ktos bardziej w tym
    > obeznany i chce sie podzielic doswiadczeniami.

    a pokaż mi gdzie jest sprecyzowany zwykły zarząd. Nie ma w całym Polskim
    prawie. To pojęcia powinno być uściślone w umowie spółki to wszystko. I to
    ona decyduje kto co może.