  • 31. Data: 2020-06-07 14:44:37
    Temat: Re: ofiara reprywatyzacji
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2020-06-07 o 12:45, cef pisze:
    > a jedynie o wyroku za zniesławienie.

    Takie już to prawo napisane przez prawników jest że można je
    interpretować inaczej niż Ty.
    A jest to wina czyja? PRAWNIKÓW.

    Działalność tej pani można tylko tendencyjnie obronić interpretując
    bezczelnie jej niby obowiązek "opieki" nad nieznanym człowiekiem o nie
    znanych personaliach.

    To jest kwintesencja tej sprawy. Gdyby personalia były znane to inna
    rozmowa.

    Działalność tej Hieny pokazuje że nie powinna pełnić tego stanowiska.

    A mówienie publiczne o tym fakcie powinno być tylko chwalone.

    Przypominam.
    Była kuratorem nieznanego człowieka o nieznanych personaliach.
    W jakiej innej branży dziedzinie można coś takiego zrobić?

  • 32. Data: 2020-06-07 14:51:23
    Od: z <...@...pl>

    "2. Tożsamość osoby nieobecnej musi być znana
    Wynika to nie tylko z linii orzeczniczej Sądu Najwyższego sięgającej lat
    sześćdziesiątych minionego wieku (choćby wyrok Sądu Najwyższego o
    sygnaturze akt III CRN 427/68, zgodnie z którym ,,sam fakt nieobecności,
    bez równoczesnego wykazania przez osobę zainteresowaną, względnie
    ustalenia przez sąd z urzędu, że osoba nieobecna rzeczywiście nie może
    prowadzić swych spraw, nie stanowi podstawy do ustanowienia kuratora"),
    ale przede wszystkim z zasad zdrowego rozsądku.

    Powołanie kuratora dla osoby określonej jedynie z imienia, nazwiska oraz
    powojennego adresu zamieszkania oznacza bowiem powołanie kuratora dla
    anonima (pod tym adresem mógł mieszkać jeden ze stu Aleksandrów
    Piekarskich żyjących w tym czasie w Warszawie), a anonim nie może być
    ani stroną postępowań cywilnych lub administracyjnych, ani podmiotem
    wynikających z nich praw lub obowiązków (mecenas Cholewa zdaje się nie
    dostrzegać, że to to właśnie spostrzeżenie stanowi istotę wyroku Sądu
    Najwyższego o sygnaturze akt I CKU 117/97 oraz III CA 1/03).

    Takie konserwatywne podejście Sądu Najwyższego do kwestii powoływania
    kuratora absentis było i jest po prostu pragmatyczne: kurator osoby
    nieznanej co do tożsamości nie tylko nie ma jak ustalić jej
    rzeczywistego interesu, ale przede wszystkim wystawia na potężne ryzyko
    innych uczestników obrotu.

    Może się bowiem okazać, że jego kurand zmarł lub wręcz nigdy nie
    istniał, a w takim wypadku czynności dokonane z jego udziałem będą po
    prostu spektakularnie wadliwe.

    Dobrym przykładem jest właśnie historia nieruchomości przy ulicy
    Joteyki, gdzie decyzja Samorządowego Kolegium Odwoławczego skierowana do
    pani Bogumiły Górnikowskiej (jako kuratora) została po kilku latach
    unieważniona w związku z tym, że ,,postępowanie zakończone wskazaną
    decyzją toczyło się wobec osoby zmarłej", a ,,orzeczenie administracyjne
    dotyczące sytuacji prawnej osoby, która zmarła, uznać należy za rażące
    naruszenie prawa".

    Odmienne stanowisko, przedstawione w publikacji mecenasa Cholewy i
    przyjmujące w gruncie rzeczy możliwość powoływania kuratorów absentis
    dla osób nieznanych z tożsamości, stanowiło jeden z ,,grzechów
    pierworodnych" warszawskiej reprywatyzacji.

    Owszem, art. 184 § 3 Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego został
    wprowadzony całkiem niedawno w celu stanowczego ukrócenia tej
    niebezpiecznej praktyki, ale ,,jeszcze w okresie przed dodaniem [tego
    przepisu] wyrażany był trafny pogląd, że kuratela absentis mogła być
    ustanawiana tylko dla osób żyjących i znanych, tzn. dających się
    zidentyfikować i zindywidualizować (por. post. SN z 24.2.1995 r., II CRN
    155/94, a także K. Osajda ,,Kodeks rodzinny i opiekuńczy. Komentarz",
    "Warszawa 2019)."

  • 33. Data: 2020-06-07 15:56:16
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-06-07 o 14:51, z pisze:

> [...]
    > dla osób nieznanych z tożsamości, stanowiło jeden z ,,grzechów
    > pierworodnych" warszawskiej reprywatyzacji.

    Ja też ubolewam, że jesteśmy rządzeni przez nieudaczników.
    Myślę, że gdybym sam zajmował się zawodowo taką sprawą już dawno
    próbowałbym to jakoś uregulować. W sprawach reprywatyzacji była
    przecież komisja i jednym z zadań tej komisji było wyłapywanie myków
    prawnych sprzyjających naruszaniu prawa przy reprywatyzacji.
    Czy komisja podjęła, zainicjowała jakiekolwiek kroki, jakieś decyzje w
    celu zmian
    i doprecyzowania przepisów dotyczących ustanawiania kuratorów?
    Chyba nawet nie próbowała.
    Zapamiętałem, że komisja była, bo przewodniczący grzywnami obdzielał.
    Ale prawnie nic komisja nie osiągnęła. Zatem też nieudacznicy.

  • 34. Data: 2020-06-07 19:32:40
    Od: z <...@...pl>

    Komisja to propagandowa ściema.
    Warszawscy włodarze wykorzystując dalej kruczki prawne zaskarżają jej
    decyzje. BYDLAKI.

    Ale to jest tylko przykład bagna jakim jest polski wymiar
    sprawiedliwości, jego wykonawcy i przepisy które sobie tak napisali żeby
    sobie zinterpretować i mieć zawsze czy to koło tyłka.

    W sprawie takiej reperywatyzacji w normalnym kraju poleciałyby głowy
    polityczne a grupa przestępcza siedziała w więzieniach.

    Twoje ubolewanie jest śmieszne.
    POWINIENEŚ KRZYCZEĆ i wyprowadzać ludzi na ulice w tej warsiawce.

  • 35. Data: 2020-06-07 21:45:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 7 Jun 2020 19:32:40 +0200, z napisał(a):
    > Komisja to propagandowa ściema.

    Jakos tak mi sie wydawalo.
    Sąd bez sądu.

    > Warszawscy włodarze wykorzystując dalej kruczki prawne zaskarżają jej
    > decyzje. BYDLAKI.

    Ale o co chodzi z tymi warszawskimi włodarzami?
    Im sie chyba powinno oplacac takie "odzyskanie".
    Chyba, ze sie boja, ze wk* nowy wlascicie zażada zwrotu łapówki :-)
    Ale Waltz swoja to od Kaczynskiego dostał

    A moze po prostu chca miec porzadek w papierach a nie ryzykowac
    kolejnych odszkodowan ..

    A PiS to o co chodzilo? Zeby "praworzadnie" zatwierdzic przydzial od
    wladzy ludowej dla lokatorow ?

    Fakt, ze lokatorow duzo, a wlascicile maja mniej glosow, albo wcale,
    jesli maja 140 lat :-)

    J.

  • 36. Data: 2020-06-07 22:06:07
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2020-06-07 o 21:45, J.F. pisze:
    > Ale o co chodzi z tymi warszawskimi włodarzami?
    > Im sie chyba powinno oplacac takie "odzyskanie".

    Odzyskanie to przywrócenie sprzedania 114 letniemu trupowi.
    Tu interes miasta się nie liczy. liczy się interes tych co się
    UWAŁSZCZYLI. Z włodarzami tworzą zorganizowaną grupę przestępczą.
    HGW to przyznała.

    > A PiS to o co chodzilo? Zeby "praworzadnie" zatwierdzic przydzial od
    > wladzy ludowej dla lokatorow ?

    Tu nie ma żadnej praworządności. Są ustawy. A dokładnie jednej ciągle
    BRAKUJE

  • 37. Data: 2020-06-08 10:30:28
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 05-06-2020 o 19:43, z pisze:
    > Ja oglądam tvn24. Tam posłanki PO się wypowiadają. Coś źle mówią?

    Możliwe, że to regionalizm. W Małopolsce 'trz' czesto czyta się jako
    'cz'. Dawno nie byłem w Krakowie, ale dawniej na dworcu można było
    słyszeć "Pociąg do Czebini [...]". Zapisywano jednak Trzebinia.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 38. Data: 2020-06-08 10:36:33
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Dawno nie byłem w Krakowie, ale dawniej na dworcu można było
    > słyszeć "Pociąg do Czebini [...]"
    odjedzie z toru czeciego przy peronie czecim;) Tak to regionalizm.

    Teraz zapowiada chyba ivona, więc o ile jej regional packa nie dodali to
    będzie po polsku:)

    --
    Shrek

  • 39. Data: 2020-06-08 12:09:12
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Sat, 6 Jun 2020 20:11:25 +0200, cef napisał(a):

    > Żeby było w temacie reprywatyzacji, to wczoraj prezydent tym
    > ułaskawieniem pokazał, że nawet nie orientuje się za co Śpiewak był
    > skazany.

    To nie ma znaczenia. Chodzi o zdobycie głosów sfrustrowanej lewicy w
    drugiej turze. 5 lat temu Legierski publicznie deklarował, że będzie
    glosował na Dudę i nie był jedyny.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
    Mark Twain

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 40. Data: 2020-06-08 12:11:48
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 5 Jun 2020 16:29:10 +0200, z napisał(a):

    > Napisz coś bardziej emocjonujacego.

    Nie dam rady, skoro śmierć na planie spotu wyborczego dr. Jakiego jest dla
    dojnej zmiany codziennością.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek