  • 1. Data: 2002-02-26 11:00:13
    Temat: Przedawnienie czynszu w spółdzielni
    Od: "roby" <r...@i...pl>

    Mam problem. Walczę ze spółdzielnią mieszkaniową od jakiegoś czasu i mam
    dylemat co do okresu przedawnienia roszczeń związanych z comiesięcznym
    czynszem. Jedni twierdzą że wynosi 3 lata inni zaś że 5 lat. Art. 118 kc
    stanowi:
    Jeżeli przepis szczególny nie stanowi inaczej, termin przedawnienia wynosi
    lat dziesięć, a dla roszczeń o świadczenia okresowe oraz roszczeń związanych
    z prowadzeniem działalności gospodarczej - trzy lata.
    Czynsz stanowi świadczenie okresowe, skąd więc owe 5 lat? Dodam, że czynsz
    zaliczyłem sobie na poczet nieuznanej reklamacji, co też jest sprzeczne ze
    statutem, ale od czego pozew wzajemny. :-)
    Z góry dzięki za pomoc.

    Robert