  • 1. Data: 2004-12-14 09:18:28
    Temat: odwołanie od decyzji komisji mieszkaniowej
    Od: "maciek" <N...@P...pl>

    Dzień dobry,

    Mój problem dotyczy trudności w zamianie lokalu kwaterunkowego na lokal
    własnościowy. Każdy wniosek w tego typu sprawach jest rozpatrywany przez
    Społeczną Komisję Mieszkaniową dla danej dzielnicy. Decyzja była negatywna,
    ale w piśmie nie było żadnego powołania na przepisy prawne oraz uzasadnienie
    faktyczne oraz prawne.

    Chciałbym się dowiedzieć jaka jest podstawa prawna funkcjonowania
    Społecznych Komisji Mieszkaniowych w Warszawie. W jakiej formie muszą być
    wydawane decyzje przez taki organizm prawny?
    Czy art. 107 K.P.A. dotyczy Społecznych Komisji Mieszkaniowych?
    Jaka jest prawidłowa forma odwoławcza w strukturach warszawskich. Na jakie
    przepisy mogę się powoływać w odwołaniu?
    Czy art.z k.p.a. w tego typu sprawach obowiązują?
    Czy w takiej sytuacji Samorządowe Kolegiów Odwoławcze wchodzi w grę?
    Jeśli nie to jaką formę odwołania przyjąć? Czy jedynie Sąd Cywilny?
    Czy uniemożliwienie mi wglądu w akta sprawy zamiany ze względu na Ustawę o
    Ochronie Danych Osobowych jest zgodne z prawem?
    W teczce sprawy nie było wypowiedzi sąsiadów, które były podczas rozprawy
    sądowej dotyczącej przywrócenia mi prawa najmu do lokalu kwaterunkowego.
    Jestem z żoną w separacji od dłuższego czasu. Nie jest ona udokumentowana
    żadnym świstkiem urzędniczego papieru. Była moja żona posiada własnościowe
    prawo do spółdzielczego lokalu mieszkalnego jako odrębność majątkowa w
    wyniku aktu notarialnego po swojej matce. Poza tym udostępniony mi protokół
    z posiedzenia Społecznej Komisji Mieszkaniowej w mojej sprawie nie zawierał
    podpisów członków wraz z podaniem czytelnych danych osobowych /imię i
    nazwisko/ oraz żadnych pieczątek. Czy w takiej sytuacji podjęta decyzja
    przez Komisje jest obowiązująca? Chciałem, aby pracownicy zrobili mi kopie
    tego dokumentu, ale otrzymałem odpowiedź negatywną.

    Po otrzymaniu decyzji Komisji byłem na spotkaniu u p. Naczelnik Wydziału
    Zasobów Lokalowych dla jednej Dzielnic warszawskich. Od Pani Naczelnik
    usłyszałem m.in., iż:"Nie muszę mieszkać w tym lokalu kwaterunkowym. Nie mam
    żadnych szans na jakąkolwiek zamianę lokalu kwaterunkowego." Zapytałem się
    czy chociaż mogę się ubiegać o zamianę na lokal, który jest w koszyku
    gminnym o lepszych warunkach mieszkaniowych z możliwością wykupu. Lokal
    kwaterunkowy, w którym zamieszkuje nie ma ciepłej wody, nowoczesnego
    ogrzewania. Są tam piece. Ze względow zdrowotnych od dłuższego czasu próbuje
    dokonać zamiany. Z tego względu zapytałem się o możliwość tego typu zamiany.
    Odpowiedź Pani Naczelnik była negatywna.

    Proszę o poradę w mojej sprawie na co się powoływać w odwołaniu, czy mam
    jakiekolwiek szansę na otrzymanie zgody na zamianę.

    Maciek