  • 1. Data: 2007-09-21 09:22:41
    Temat: odstąpienie od umowy kupna-sprzedaży - jeszcze raz
    Od: Marcin Wójcik <w...@g...pl>

    Wiem że przy kupnie zdalnym mogę zwrócić towar w terminie 10 dni bez
    podania przyczyny (z pewnymi wyjątkami)

    Wiem że sprzedawca nie musi zaakceptować rozwiązania umowy w przypadku
    sprzedaży stacjonarnej.

    Jak wygląda sprawa w przypadku sprzedaży stacjonarnej ale na raty?

    na stronie http://www.federacja-konsumentow.org.pl/ znalazłem coś takiego:

    Możemy odstąpić od umowy:

    *o kredytu konsumenckiego w ciągu 10 dni;*

    Teks został opracowany na podstawie DzU z 2000 r. Nr 22, poz. 271 z
    późn. zmianami tylko że w tym tekście nie mogę nigdzie znaleźć
    fragmentu odnoszącego się do kredytu kupieckiego.

    Czy ktoś z grupowiczów może wskazać dokładnie podstawę prawną tego?
    Zakupiłem komputer na raty i po podpisaniu umowy kredytowej (jeszcze
    przed odebraniem sprzętu) wyskoczyły mi niespodziewane wydatki i
    chciałbym się z tego wycofać.

    p,M

  • 2. Data: 2007-09-21 09:30:04
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    Marcin Wójcik pisze:
> [...]
    > Zakupiłem komputer na raty i po podpisaniu umowy kredytowej (jeszcze
    > przed odebraniem sprzętu) wyskoczyły mi niespodziewane wydatki i

    Możesz się wycofać z umowy kredytowej, nie możesz się wycofać z
    zakupu komputera.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 3. Data: 2007-09-21 11:30:21
    Od: Marcin Wójcik <w...@g...pl>

    Liwiusz pisze:

    > Możesz się wycofać z umowy kredytowej, nie możesz się wycofać z zakupu
    > komputera.

    Nie fajnie, mimo wszystko dzięki

    p,M