  • 1. Data: 2010-02-12 07:23:38
    Temat: odśnieżanie na prywatnej drodze osiedlowej
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    Witam
    Jest osiedle domków jednorodzinnych na wsi na którym znajdują się drogi
    prywatne których własciciel w tym wypadku deweloper nie chce oddać gminie.
    Od jakiegoś czasu sołtys przejeżdza traktorkiem i spycha na boki śnieg.
    Utworzyły sie po bokach przy płotach wiellkie zwały i góry śniegu takie że
    nie idzie wyjechać samochodem z podjazdu nie mówiąc juz o stanieciu pod
    płotem. Nie idzie nawet minąć sie z innym samochodem bo nie ma na to
    miejsca.
    1pyt: Do kogo należy usuniecie tych gór śniegu?
    2pyt Czy jezeli zaryje w tą góre zdeżakiem i sie połamie, porysze to czy
    moge ubiegać sie o odszkodowanie z polisy dewelopera?
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-02-12 08:24:23
    Temat: Re: odśnieżanie na prywatnej drodze osiedlowej
    Od: "Zygmunt" <...@o...eu>

    > 1pyt: Do kogo należy usuniecie tych gór śniegu?
    > 2pyt Czy jezeli zaryje w tą góre zdeżakiem i sie połamie, porysze to czy
    > moge ubiegać sie o odszkodowanie z polisy dewelopera?
    > Pozdrawiam

    Nie jeździj po cudzej i to prywatnej jak powiadasz drodze i nie będziesz
    miał
    problemów. Albo poproś developera aby zagrodził wjazd na tą drogę
    bo nieuważny kierowca może sobie na tej prywatnej posesji zrobic krzywdę.

  • 3. Data: 2010-02-12 08:43:06
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "Zygmunt" <...@o...eu> napisał w wiadomości
> [...]
    > problemów. Albo poproś developera aby zagrodził wjazd na tą drogę
    > bo nieuważny kierowca może sobie na tej prywatnej posesji zrobic krzywdę.

    Wstałeś lewą nogą czy jesteś złośliwy?
    Za zrobienie drogi zapłaciłam i mam prawo po nich jeździć ale są one
    własnością developera. Gmina sie nie poczówa do sprzątania bo to nie ich
    brocha wiec do kogo to należy.?

  • 4. Data: 2010-02-12 08:58:46
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    P_ablo napisał(a):
    > Jest osiedle domków jednorodzinnych na wsi na którym
    > znajdują się drogi prywatne których własciciel w tym
    > wypadku deweloper...]. Od jakiegoś czasu sołtys
    > przejeżdza traktorkiem i spycha na boki śnieg.
    A ten sołtys to tak sam od siebie i dla siebie tylko?
    > Utworzyły sie po bokach przy płotach wiellkie zwały i
    > góry śniegu takie że nie idzie wyjechać samochodem z
    > podjazdu
    A jak do tej pory wyjeżdżałeś?
    > 1pyt: Do kogo należy usuniecie tych gór śniegu?
    Pytałeś sołtysa?
    Pewnie nie, bo by Ci odpowiedział byś się za łopatę złapał z
    sąsiadami a nie narzekał.
    > 2pyt Czy jezeli zaryje w tą góre zdeżakiem i sie połamie,
    > porysze to czy moge ubiegać sie o odszkodowanie z polisy
    > dewelopera?
    Ubiegać sie zawsze możesz.
    --
    Krzysiek

  • 5. Data: 2010-02-12 09:02:12
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    P_ablo napisal:
    > Za zrobienie drogi zapłaciłam i mam prawo po nich jeźdz

    W jakim sensie zaplacilas? Masz jakas fakture z opisem
    pozycji 'budowa drogi'?

    Jakie prawo? Sprecyzuj? Sluzebnosc? Wspolwlasnosc?

    > własnością develo

    Nonsens. Przy sprzedazy dzialek musza miec one
    albo wspolwlasnosc drogi, albo sluzebnosc albo...
    droga z mocy prawa przechodzi na Skarb Panstwa.
    U mnie byl ten trzeci przypadek. Dotychczasowy
    wlasciciel terenu, ktory chcial zachowac wylaczna
    wlasnosc drogi i nie chcial zgodzic sie na sluzebnosc
    nagle dowiedzial sie, ze droga juz jego nie jest
    a on sam moze sie starac o odszkodowanie. W tej chwili
    trwaja przepychanki pomiedzy gmina i wojewoda,
    kto ma gosciowi zaplacic.

    > Gmina sie nie poczówa do sprzątania bo to nie ich
    > brocha wiec do kogo to należy.?

    Najpierw trzeba precyzyjnie rozstrzygnac, jaki jest
    OBECNY status prawny drogi.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 6. Data: 2010-02-12 09:07:15
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "Krzysztof 45" <m...@v...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > A jak do tej pory wyjeżdżałeś?
    > Pytałeś sołtysa?
    > Pewnie nie, bo by Ci odpowiedział byś się za łopatę złapał z

    Ja nie oczekuje od Was głupich odpowiedzi ale pytam jak to wygląda od strony
    przepisów. Ehhh szkoda gadac. Niewazne poszukam odpowiedzi u bardziej
    poważnych ludzi. Nie było tematu.

  • 7. Data: 2010-02-12 09:08:24
    Temat: Re: od?nie?anie na prywatnej drodze osiedlowej
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-02-12 10:07, P_ablo pisze:

    > Nie by?o tematu.

    :) ROTFL. :)

    --
    spp

  • 8. Data: 2010-02-12 09:20:50
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    > W jakim sensie zaplacilas? Masz jakas fakture z opisem
    > pozycji 'budowa drogi'?
    Dokładnie fakture "wykonanie drogi osiedlowej ul..."
    > Jakie prawo? Sprecyzuj? Sluzebnosc? Wspolwlasnosc?
    Słuzebność

  • 9. Data: 2010-02-12 09:25:00
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    :
    > :) ROTFL. :)

    No właśnie nic dodac nic ująć

  • 10. Data: 2010-02-12 10:09:19
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    P_ablo wrote:

> [...]
    > nie idzie wyjechać samochodem z podjazdu nie mówiąc juz o stanieciu pod
    > płotem. Nie idzie nawet minąć sie z innym samochodem bo nie ma na to

    Idźcie do sołtysa i powiedzcie, że to prywatna droga i niech w te pędy
    zjeżdża ze swoim traktorkiem. Wtedy wszyscy będziecie siedzieć w domkach i z
    całą pewnością nie będziecie mieć problemu ze zwałami śniegu i wymijaniem
    się.

    > 1pyt: Do kogo należy usuniecie tych gór śniegu?

    Sam się roztopi.

    > 2pyt Czy jezeli zaryje w tą góre zdeżakiem i sie połamie, porysze to czy
    > moge ubiegać sie o odszkodowanie z polisy dewelopera?

    I do Ministerstwa Pogody, toz to skandal, zeby śnieg w zimie padał w takich
    ilościach!

    Ja tam sie cieszę, jak mi zrobią zwały śniegu pod płotem, nawet na
    wyjeździe, bo dziękiu temu mogę dotrzeć do bardziej cywilizowanej drogi
    powiatowej. A chwila gimnastyki przy odkopywaniu wjazdu to nic w porównaniu
    z zasypaną drogą dojazdową.

    J.